کاربردها و فواید گلاب برای پوست

کاربردها و فواید گلاب برای پوست

گلاب یکی از قدیمی ترین دستور العمل های زیبایی است که باید در برنامه روزانه خود بگنجانید . مدتهاست که مشخص شده است که گلاب فواید فوق العاده ای برای پوست صورت دارد. برای اینکه بدانید کاربردها و فواید گلاب برای پوست صورت و نحوه استفاده صحیح از آن چیست با ایران فیشیال همراه شوید.

گلاب چیست؟
گلاب از گلبرگ های گل رز برای مصارف آرایشی و بهداشتی تهیه می شود. ماده اصلی عصاره گل رز است. از تقطیر گلبرگ های تازه چیده شده گل رز با بخار آب ایجاد می شود. کاربردهای سنتی گلاب از لوازم آرایشی گرفته تا غذا و نوشیدنی متفاوت است.

در مراقبت از پوست، تونیک گلاب محبوب ترین است. تونیک PH را متعادل می کند و در عین حال پوست را مرطوب و تغذیه می کند. به لطف ترکیبات سرشار از ویتامین های A، C و تعدادی دیگر از مواد مغذی، می تواند رطوبت پوست را متعادل کند، منافذ را کوچک کند، با پیری مبارزه کند و سیاهی زیر چشم را کاهش دهد. برای پاک کردن آرایش نیز استفاده می شود.

فواید گلاب برای پوست
فواید گلاب برای پوست بسیار است در صنعت زیبایی، خطوط کاملی از محصولات آماده با گلاب وجود دارد. که می توانید محصولات مثل صابون ها تونر ها و … حاوی گلاب را خریداری منید و یا به طور مستقیم از گلاب روی پوست استفاده و یا با لوسیون خود ترکیب کنید.

سطح pH پوست را عادی می کند
PH پایین باعث خشکی پوست و PH بالا آن را چرب می کند. گلاب دارای pH متوسط ​​5-6 است. این ماده پوست را تسکین می دهد و به آرامی مرطوب می کند و در نتیجه سطح pH آن را متعادل می کند. خاصیت قابض دارد که آلودگی را از منافذ پاک کرده و منافذ را باز می کند.

مرطوب کننده
اسانس گل رز و ویتامین A بر روی اپیدرم در عمق پوست اثر می‌گذارد و به پوست کمک می‌کند رطوبت را حفظ کند و پوست را محکم کند. از گلاب برای متعادل کردن سطح pH بعد از شستن صورت استفاده کنید و راه را برای نفوذ سایر محصولات مراقبت از پوست به پوستتان هموار کنید.

پوست را تسکین می دهد
از فواید گلاب برای پوست می توان به تسکین و بازگرداندن پوست به حالت متعادل، می توان نام برد. به خصوص برای پوست صورت که پس از قرار گرفتن در معرض آفتاب دچار آفتاب سوختگی می شود مفید است.

بازسازی سلول های پوست
گلاب وقتی با سایر مواد طبیعی مانند آب لیمو یا گلیسیرین ترکیب شود، به طور موثری پوست را لایه برداری می کند. این مخلوط اثر بازسازی بافت های سلولی، نرم و صاف نگه داشتن پوست را خواهد داشت.
منافذ را تنگ می کند
وجود منافذ بزرگ زنان را وادار می کند تا لایه ای متراکم از فونداسیون را در نواحی خاصی از صورت اعمال کنند. گلاب به طور موثر منافذ را سفت می کند و چربی پوست را کاهش می دهد. بنابراین، بلافاصله پس از شستن صورت خود در صبح و عصر، گلاب را به خصوص در ناحیه T بمالید.

اثر ضد پیری
گلاب در مراقبت از پوست ضد پیری محبوب است. این به از بین بردن پای کلاغ، کاهش چین و چروک، از بین بردن لکه های پیری کمک می کند، و مواد مغذی را فراهم می کند که به پوست کمک می کند تا حالت ارتجاعی بیشتری پیدا کند. به لطف آنتی اکسیدان های موجود در آن، روند پیری کند می شود، بنابراین زنان در هر سنی نباید این محصول را نادیده بگیرند.

پف کردگی را کاهش می دهد
یک ظرف گلاب را به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید، سپس مقداری آب را روی یک پد پنبه ای بریزید و به آرامی زیر چشم خود بمالید. این نه تنها به پاکسازی پوست کمک می کند، بلکه از پف و پف نیز جلوگیری می کند.

برای آکنه
گلاب به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی که دارد برای پیشگیری و درمان آکنه استفاده می شود. به طور موثر زخم ها را تمیز و التیام می بخشد، باکتری ها را می کشد و از هرگونه عفونت جلوگیری می کند. خواص ضد التهابی و خواص مرطوب کنندگی خفیف آن می تواند به بهبود سریع اسکار آکنه کمک کند.

از تحریک پوست جلوگیری می کند
پس از اصلاح نیز از گلاب استفاده می شود. نه تنها ناحیه بعد از اصلاح را راحت تر می کند، از تحریک جلوگیری می کند، بلکه عطر فوق العاده دلپذیری را بر روی پوست می گذارد.

 

مقاله از معصومه لطفی ایزان فیشیال

کپی با ذکر منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا