چگونه می توان منافذ بزرگ صورت را درمان کرد؟

چگونه می توان منافذ بزرگ صورت را درمان کرد؟

اگرچه هیچ دلیل پزشکی وجود ندارد که چرا شما باید نگران بزرگ شدن منافذ باشید، بسیاری احساس می کنند ظاهر آنها با منافذ کمتر قابل توجه بهبود می یابد. اگر منافذ بزرگی دارید که بر دیدگاه و احساس شما نسبت به خودتان تأثیر می گذارد، برای دانستن اینکه چگونه می توان منافذ بزرگ صورت را درمان کرد؟ و دانستن نکات مهم برای کوچک کردن منافذ با ما همراه باشید.
دلایل بزرگ شدن منافذ چیست؟
منافذ بخشی طبیعی از پوست ما هستند. آنها منافذ اطراف فولیکول های مو و غدد چربی ما هستند. غدد چربی ما مسئول ترشح سبوم (روغن های طبیعی بدن ما) هستند که به مرطوب نگه داشتن پوست کمک می کند. سبوم از طریق منافذ ما به سطح پوست ما می رسد.
اندازه منافذ ما تا حدی توسط ژنتیک تعیین می شود. با این حال، منافذ زمانی که با چربی، کثیفی و سلول‌های مرده پوست مسدود می‌شوند، می‌توانند بزرگ شوند. با بالا رفتن سن، پوست ما نیز خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و شروع به افتادگی می کند و به پیدایش منافذ بزرگ کمک می کند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید و آسیب اشعه ماوراء بنفش از دست دادن خاصیت ارتجاعی بافت را تسریع می کند و به درک منافذ بزرگ شده کمک می کند.
چگونه می توان منافذ بزرگ صورت را درمان کرد؟
پوست خود را تمیز کنید
منافذ زمانی که با چربی، کثیفی و سلول های مرده پوست مسدود می شوند، بزرگ می شوند. شستن صورت روزانه تا دو بار در روز می تواند به از بین بردن زباله های ناخواسته که می تواند منافذ شما را مسدود کند کمک کند.
پوست خود را لایه برداری کنید
لایه برداری فرآیند حذف سلول های مرده پوست از سطح پوست شما است. دو نوع لایه بردار خانگی وجود دارد: لایه بردارهای فیزیکی و لایه بردارهای شیمیایی. لایه برداری فیزیکی شامل استفاده از اسکراب یا اسفنج برای پاک کردن یا از بین بردن سلول های مرده پوست است. لایه برداری شیمیایی شامل استفاده از اسیدهای آلفا یا بتا هیدروکسی مانند اسید گلیکولیک و اسید سالیسیلیک برای حل کردن آرام سلول های مرده پوست است.
محصولات مناسب برای پوست خود را انتخاب کنید
هنگام انتخاب یک محصول مراقبت از پوست، مهم است که محصولی را انتخاب کنید که منافذ شما را مسدود نکند.
رتینوئید شبانه را در نظر بگیرید
رتینوئیدهای موضعی ترکیبات مشتق از ویتامین A هستند که به افزایش گردش سلولی و ریزش کمک می کنند و در نتیجه منافذ را باز می کنند. آنها اغلب برای درمان آکنه استفاده می شوند، اما همچنین می توانند منجر به ظاهر شدن منافذ کوچکتر شوند.
از پوست خود محافظت کنید
کرم ضد آفتاب ضروری است! در حالی که ما نمی توانیم روند طبیعی پیری را متوقف کنیم، قرار گرفتن در معرض آفتاب محافظت نشده و اشعه ماوراء بنفش می تواند از دست دادن کلاژن و الاستین را تسریع کند و منجر به ظهور منافذ بزرگ شود. متخصصان پوست استفاده از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر را توصیه می کنند.
به متخصص پوست مراجعه کنید
مراجعه به متخصص پوست می‌تواند به شناسایی روش‌های داخل مطب کمک کند که می‌توانند برای کاهش ظاهر منافذ بزرگ شده انجام شوند. به عنوان مثال می توان به لایه برداری شیمیایی، میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و لیزر درمانی اشاره کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا