چگونه ماسک جوش شیرین برای جوش صورت درست کنیم

چگونه ماسک جوش شیرین برای جوش صورت درست کنیم

شما معمولاً جوش شیرین برای تمیز کردن خانه یا پختن خوراکی‌های شیرین استفاده می‌کنید، جوش‌شیرین به یک عنصر محبوب، هرچند بحث‌برانگیز برای مراقبت از پوست تبدیل شده است.
با ما باشید تا بررسی کنیم که چگونه ماسک جوش شیرین برای جوش صورت درست کنیم.
چگونه ماسک جوش شیرین برای جوش صورت درست کنیم
جوش شیرین که به نام بی کربنات سدیم نیز شناخته می شود، یک ترکیب شیمیایی با خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است. این ماده قلیایی می تواند به متعادل کردن سطح pH پوست شما کمک کند و یک عنصر شناخته شده در پاک کننده ها، لایه بردارها و ماسک های DIY برای درمان آکنه است. بافت شن دار آن را به یک لایه بردار فیزیکی عالی تبدیل می کند که سلول های مرده پوست، چربی و کثیفی که منافذ را می بندد را از بین می برد.
فواید جوش شیرین برای پوست چیست؟
پوست را لایه برداری می کند
جوش شیرین دارای بافت شن و ماسه ای است که به طور طبیعی ساینده است، که آن را به یک لایه بردار فیزیکی قوی تبدیل می کند. هنگامی که به عنوان یک لایه بردار یا در ماسک لایه بردار صورت استفاده می شود، گرانول های ریز به حذف سلول های مرده پوست که چربی اضافی را به دام می اندازند و منجر به ایجاد جوش ها می شود، کمک می کند. به پاکسازی منافذ مسدود شده کمک می کند و پوست شما را صاف تر می کند. جوش شیرین به خودی خود بسیار سفت است، اما می توان آن را با آب یا آب لیمو رقیق کرد و به عنوان خمیر استفاده کرد.
روغن اضافی را جذب می کند
آکنه در اثر تجمع چربی، کثیفی و سلول‌های مرده پوست ایجاد می‌شود که منافذ پوست را مسدود کرده و منجر به رشد باکتری‌ها و التهاب می‌شود. جوش شیرین به عنوان یک قابض عمل می کند که می تواند به طور موثر پوست را پاکسازی کند، چربی اضافی را از بین ببرد، منافذ را سفت کند و حتی از شر جوش های سرسیاه خلاص شود، که آن را برای جلوگیری از جوش های آکنه و درمان پوست های چرب عالی می کند.
ضد میکروبی
به دلیل کمبود تحقیقات علمی، شواهد کمی وجود دارد که بتواند اثربخشی جوش شیرین را به عنوان یک عامل ضد باکتری برای درمان آکنه تایید کند. با این حال، یک مطالعه به فعالیت ضد قارچی جوش شیرین در برابر عفونت های سطحی اشاره کرد که ممکن است به مهار رشد باکتریایی که منجر به عفونت های پوستی مانند آکنه می شود، کمک کند.
آکنه را آرام می کند
جوش شیرین دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده است که می تواند التهاب و درد ناشی از جوش های آکنه را تسکین دهد. مخصوصاً برای پوست های احتقانی و مستعد آکنه مفید است. به غیر از آکنه، جوش شیرین می تواند به بهبود سایر بیماری های پوستی مانند اگزما و پسوریازیس نیز کمک کند.
دستور العمل ماسک صورت جوش شیرین
اگر پوست مستعد آکنه دارید، این ماسک ساده جوش شیرین می تواند به کاهش گرفتگی پوست کمک کند. اثر لایه برداری همچنین می تواند پوست کدر را جوان کرده و از شر جوش های سر سیاه خلاص شود. بهتر از همه، فقط به دو ماده نیاز دارد.
با افزودن سایر مواد ساده مانند عسل یا آب لیمو می توانید فواید آن را برای پوست خود افزایش دهید.
چند قطره آب لیمو مقداری ویتامین C اضافه می‌کند که می‌تواند پوست شما را روشن کند، جای زخم‌های آکنه را محو کند و رنگ پوست شما را یکدست کند. اسید سیتریک به عنوان یک لایه بردار شیمیایی عمل می کند که می تواند سلول های مرده پوست را از سطح پوست شما پاک کند. آب لیمو همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است که می تواند به مبارزه و پیشگیری از آکنه کمک کند.
عسل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است که می تواند با آکنه مبارزه کند و لک های ملتهب آکنه را تسکین دهد. این یک اثر درمانی دارد که پوست را جوان می کند، که به ویژه برای ترمیم پوست شما پس از درمان های سخت آکنه مفید است. عسل همچنین یک مرطوب کننده است که رطوبت را به داخل می کشد. به طور باورنکردنی برای پوست آبرسان است و می تواند به مبارزه با خشکی ناشی از جوش شیرین کمک کند.
1 قاشق چایخوری جوش شیرین
1 قاشق غذاخوری آب
1/2 قاشق چایخوری عسل (اختیاری)
چند قطره آب لیمو (اختیاری)
صورتت را بشویید. یک پاک کننده صورت، چربی، کثیفی و کثیفی روی پوست شما را از بین می برد و پوست شما را برای ماسک کردن آماده می کند.
در یک کاسه کوچک، جوش شیرین، آب و آب لیمو را با هم مخلوط کرده و مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. نسبت را مطابق با آن تنظیم کنید. اگر مخلوط خیلی غلیظ بود، آب بیشتری اضافه کنید و اگر خیلی رقیق بود، جوش شیرین بیشتری اضافه کنید. فقط از مصرف بیش از دو قاشق چایخوری از آن خودداری کنید.
با دست های تمیز، خمیر را به پوست خود بمالید. از حرکات نرم و دایره ای استفاده کنید تا آن را به آرامی روی صورت خود ماساژ دهید و پوست خود را لایه برداری کنید. بگذارید ماسک جوش شیرین به مدت 10 دقیقه روی پوست بماند. ممکن است احساس کنید پوستتان سفت شده یا احساس سوزن سوزن شدن خفیفی را تجربه کنید. نگران نباشید، این کاملا طبیعی است.
با آب گرم بشویید و پوست خود را با دستمال خشک کنید. در حالی که پوست شما هنوز کمی مرطوب است، از مرطوب کننده ای استفاده کنید که برای نوع پوست شما مناسب است تا پوست شما هیدراته بماند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا