چگونه از شر آکنه کمر خلاص شویم: ۷ روش موثر

چگونه از شر آکنه کمر خلاص شویم: ۷ روش موثر

علاوه بر آکنه روی صورت، بروز آکنه در پشت نیز مشکل ساز است.این مشکل، شما را از پوشیدن لباس های زیبا با پشت باز محروم می کند. برای اینکه بدانید چرا آکنه در پشت ظاهر می شود و چگونه از شر آکنه کمر خلاص شویم این مطلب را بخوانید.

علت آکنه پشت
دلایل زیادی وجود دارد – تغییرات هورمونی، بیش فعالی غدد چربی در پشت، مصرف بیش از حد غذاهای شیرین و تند در رژیم غذایی، بی خوابی، تغذیه ناسالم. این امر منجر به آزاد شدن مقدار زیادی سبوم، نفوذ و تجمع کثیفی و باکتری می شود. بهداشت نامناسب، استرس های مکرر، حساسیت به پودرهای لباسشویی، ژل های دوش، لوازم آرایشی نامناسب مراقبت از پوست نیز می تواند باعث این مشکل شود.

چگونه از شر آکنه کمر خلاص شویم

در طول درمان باید به پاکسازی روزانه پوست و به طور کلی حفظ پاکیزگی پوست توجه شود. برای به دست آوردن بهترین نتیجه می توانید از برخی محصولات تخصصی آکنه استفاده کنید. برای درمان موثر آکنه بدون ایجاد تحریک به استفاده از گیاهان مناسب برای پوست خود توجه کنید. لباس های ساخته شده از پارچه های طبیعی بپوشید، از شوینده های لباس های ارگانیک و لوازم آرایشی که پوست را تحریک نمی کنند استفاده کنید. این موارد کوچک از بروز آکنه در پشت جلوگیری می کند.

7 روش موثر برای درمان آکنه پشت
آکنه در پشت یک مشکل نسبتاً رایج است، اما چه درمانی مؤثرترین خواهد بود؟ در اینجا چند راه برای استفاده از مواد طبیعی وجود دارد که باید مراقب آنها بود.

لیمو
این یکی از موادی است که در لوازم آرایشی به خوبی شناخته شده است و راز درمان موفق آکنه است. پوست را تمیز کرده، آب لیموی تازه را روی نواحی مشکل دار پشت بمالید و به آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید. لیمو را می توان با سفیده تخم مرغ و روغن زیتون ترکیب کرد که به رفع آکنه از پشت و سفید شدن پوست نیز کمک می کند.

نمک دریا
نمک دریا علاوه بر اثر لایه برداری، به طور موثری با آکنه مبارزه می کند. این درمان روز به روز محبوب تر می شود. مقداری نمک دریا را کف دست خود بردارید، آن را به آرامی به پشت خود بمالید و با آب بشویید.

نعناع
راز درمان آکنه پشت با برگ نعنا نیز بسیار ساده است. برگ های تازه نعناع را بشویید، در مخلوط کن خرد کنید و دوغاب حاصل را به طور یکنواخت روی پوست پشت بمالید. 20 دقیقه نگه دارید و با آب بشویید. این روش را 2 بار در هفته تکرار کنید.

عسل با دارچین
ترکیب دارچین و عسل جلوه شگفت انگیزی می دهد. 1 قاشق چایخوری عسل و 1 قاشق چایخوری پودر دارچین را مخلوط کنید. مخلوط را روی پشت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه بشویید. این یکی از راه های ساده و در عین حال موثر برای امتحان است.

گوجه فرنگی
گوجه فرنگی در درمان آکنه پشت نیز موثر است. یک گوجه فرنگی بزرگ از انواع گوشتی را بردارید، رنده کنید یا در مخلوط کن بریزید و کمی فشار دهید تا رطوبت اضافی آن گرفته شود. سپس پوست پشت را تمیز کنید، روی آن غلاف گوجه فرنگی بمالید، پس از 10-15 دقیقه آبکشی کنید.

بلغور جو دوسر
یک غذای صبحانه مورد علاقه در درمان آکنه بسیار موثر است. ماسک بلغور جو دوسر یک لایه بردار ملایم است که سلول های مرده و ناخالصی های پوست را از بین می برد. 5 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر را چرخ کرده، کمی آب داغ بریزید تا فرنی پف کند. می توانید چند قطره آبلیمو و زرده اضافه کنید. روی پشت بمالید، بعد از 15 دقیقه ماسک را بشویید.

سرکه سیب
همچنین یکی از درمان های آسان آکنه پشت است که بسیاری از خانم ها آن را انتخاب می کنند. جوش های ملتهب را ضدعفونی می کند و از پیدایش جوش های جدید جلوگیری می کند. سرکه سیب را با آب به نسبت 1:1 رقیق کنید. یک پد پنبه ای را با محلول به دست آمده مرطوب کنید، پوست پشت را پاک کنید، پس از 25-30 دقیقه با آب بشویید.

مقاله از معصومه لطفی ایران فشیال

کپی با ذکر منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا