چند بار در روز باید صورت خود را بشویید؟

چند بار در روز باید صورت خود را بشویید؟

چند بار در روز باید صورت خود را بشویید؟ حتما این سوال شما هم هست . همه ما عادت کرده‌ایم دست‌هایمان را بارها در روز بشوییم (و سپس آن‌ها را مرطوب کنیم)، اما وقتی نوبت به شستن صورت می‌رسد، اکثر ما از آن غافل می شویم.از یک طرف، شما می خواهید تمام مواد زائد را که در طول روز روی گونه ها، چانه و پیشانی شما جمع می شود پاک کنید، اما همچنین نمی خواهید به صورت روتین صورت خود را بشویید.

چند بار در روز باید صورت خود را بشویید؟

 

در دنیای ایده آل، باید صورت خود را دو بار در روز بشویید.کارشناسان موافقند که دو عدد جادویی است: یک بار در صبح و یک بار در شب . دبرا جلیمان، استادیار پوست می‌گوید: «باکتری‌ها هنگام خواب شبانه روی پوست شما جمع می‌شوند، بنابراین باید صبح آن‌ها را بشویید.

مونا گوهارا، دانشیار بالینی پوست ، موافق است که شستشوی صبح مهم است، نه تنها برای بیدار شدن از خواب، بلکه برای آماده کردن صورت شما برای روتین مراقبت از پوست صبحگاهی.و البته، در شب، شما می خواهید هر اثری از آرایش، روغن، کثیفی و سایر آلاینده های محیطی که ممکن است در طول سفرهای روزانه روی صورت شما فرود آمده باشد را بشویید تا منافذ پوست شما مسدود نشود.

اما اگر مجبورید فقط یک بار انتخاب کنید، شب صورت خود را بشویید.

دکتر گوهارا می گوید: اگر نگران خشک شدن و پوسته پوسته شدن پوستتان در اثر شستشوی بیش از حد آن هستید، می توانید صبح ها مقداری آب گرم روی صورت خود بپاشید تا آب بدن خود را آبرسانی کند. اما از پاکسازی شبانه غافل نشوید!

«بالای اپیدرم یک شبه خود را بازسازی می‌کند، و مطمئنا شما نمی‌خواهید با مسدود کردن منافذ با آرایش، کثیفی و روغن مانع از این روند شوید. همچنین شستن صورت در شب یک بخش آرامش بخش از برنامه خواب شما است که می تواند به شما کمک کند راحت تر به خواب بروید.

 

از محصولات مناسب برای شستشوی صورت استفاده کنید

 

پوست شما ممکن است در اثر شستشوی بیش از حد قرمز و تحریک شود، بنابراین اگر دو بار در روز تمیز می‌شوید، حداقل برای یکی از آن‌ها حتما از پاک‌کننده‌ای ملایم، بدون PH خنثی و بدون کف استفاده کنید.

دکتر جلیمان از طرفداران پر و پا قرص میسلارواتر در شب، بعد از پاکسازی است. او می‌گوید: «این راهی بدون زحمت برای از بین بردن آخرین آثار آرایش است. حتی اگر صورت خود را می‌شویید و فکر می‌کنید کار خوبی انجام داده‌اید، بعد از آن از آب میسلار استفاده می‌کنید و خواهید دید که هنوز مقدار کمی کثیفی و آرایش وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا