پنج گام ساده برای داشتن پوستی زیبا

پنج گام ساده برای داشتن پوستی زیبا

همه ما خواهان پوستی سالم هستیم و داشتن پوستی عالی با نوشیدن آب فراوان، رژیم غذایی مناسب و پاکسازی مناسب، تقویت کننده و آبرسانی شروع می شود. یک روتین خوب پاکسازی، تونینگ و آبرسانی اغلب فراموش می شود یا برای دستیابی به هدف ما غیرضروری رد می شود: داشتن پوستی زیبا، سالم و چهره ای بی عیب و نقص. این پنج مرحله آسان را برای شروع رژیم مراقبت از پوست سالم دنبال کنید.با ما همراه باشید تا پنج گام ساده برای داشتن پوستی زیبارا برایتان شرح دهیم.

 

پنج گام ساده برای داشتن پوستی زیبا

 

مرحله اول – پاکسازی

هر شب قبل از خواب پوست خود را تمیز کنید و حداقل 7 ساعت بخوابید. دکتر دبرا جلیمن، متخصص پوست در شهر نیویورک و نویسنده کتاب قوانین پوست می گوید: «خواب زیبایی برای ترمیم پوست ضروری است. شب “چرخه ترمیم” برای پوست شما است و زمانی است که روال مراقبت از پوست شما می تواند مفیدترین اثر را داشته باشد. قبل از خواب یک لیوان آب بنوشید تا سموم و نمکی که می توانند به داشتن پوستی کمتر از ایده آل کمک کنند، از بین ببرید.

مرحله دو – تونر

پس از پاکسازی، از تونر استفاده کنید. این مرحله را نادیده نگیرید! هدف از تونر این است که pH شما را به محدوده مطلوب برای پوست  برگرداند و آبرسانی به پوست شما وارد کند. آبی که برای شستشوی پاک کننده از روی صورت خود استفاده می کنید، احتمالاً سطح اسیدی مورد نیاز پوست را ندارد. زمانی که قبلا در اتاق صورت کار می کردم، به سرعت دلیل خوب دیگری برای استفاده از تونر پیدا کردم. . . حذف پاک کننده من متوجه شدم که بسیاری از افراد صورت خود را تمیز می کنند و سپس به اندازه کافی خوب آبکشی نمی کنند و باعث می شوند که پاک کننده روی پوست بماند و منافذ را مسدود کند. استفاده از تونر روی یک توپ پنبه ای یا پد به پاک کردن کامل پاک کننده های شستشو نشده از صورت شما کمک می کند.

مرحله سوم – تغذیه

در حالی که پوست شما هنوز از تونر مرطوب است، بلافاصله با یک سرم مرحله بعد را دنبال کنید. می توانید از 1 تا 2 سرم استفاده کنید. اگر نگرانی شما پوست خشک یا کدر است، سرم حاوی آنتی اکسیدانی مانند ویتامین C را انتخاب کنید که به روشن شدن پوست شما کمک می کند.

مرحله چهارم – آرام باشید

گفتن این کار همیشه راحت تر از انجام دادن است، اما آرام باشید. بخشی از آمادگی برای خواب، روال مراقبت از پوست شما است و پوست دوست ندارد تحت استرس قرار بگیرد. بین استفاده از سرم و مرطوب کننده، اجازه دهید سرم شما ته نشین شده و قبل از استفاده از مرطوب کننده “خشک شود”. شاید در این مدت یک لیوان بزرگ آب بنوشید یا با کودک خود در آغوش بگیرید. فقط یک دقیقه به پوست خود فرصت دهید تا از سرم لذت ببرید قبل از اینکه روی سرم دوم یا مرطوب کننده خود بروید.

مرحله پنجم – مرطوب کردن

عملکرد اصلی یک مرطوب کننده این است که آنچه را که قبلاً روی پوست خود قرار داده اید، قفل کند و آبرسانی و تغذیه بخشی از عملکرد پوست شما شود. یک مرطوب کننده خوب که حاوی ضد آفتاب باشد (البته برای استفاده در روز) پیدا کنید.

نکته پایانی

بعد از استفاده از مرطوب کننده، قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب، مقدار کمی روغن بزنید. روغن‌ها را روی مناطق خشک قرار دهید، معمولاً روغن‌ها می‌توانند به مرطوب‌کننده‌ها نفوذ کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا