نور درمانی قرمز و نور درمانی آبی، چه تفاوت هایی دارد؟

نور درمانی قرمز و نور درمانی آبی، چه تفاوت هایی دارد؟

درمان LED – چیست؟

درمان با ال ای دی یک درمان خانگی ایمن، موثر و غیر تهاجمی است که می توانید از آن به عنوان بخشی از روال عادی مراقبت از پوست خود استفاده کنید. LED مخفف دیود ساطع کننده نور است و این نوع درمان از طول موج های مختلف نور برای جوان سازی پوست و درمان شرایط مختلف استفاده می کند.

از تقویت تولید کلاژن گرفته تا کاهش اسکار و بهبود خطوط ریز، چین و چروک و علائم کشش، درمان با ال ای دی به پوست شما کمک می کند جوان تر و سالم تر به نظر برسد. به علاوه، بیماری های پوستی مانند:

آکنه روزاسه

فولیکولیت دمودکس

اگزما

پسوریازیس

آسیب خورشید

آکنه

نور درمانی قرمز 

نور درمانی نوعی نوردرمانی سطح پایین است که می تواند برای اهداف پزشکی و زیبایی استفاده شود. در ابتدا توسط دانشمندان برای آزمایش های رشد گیاهان استفاده شد، کشف شد که طول موج های خاص نور قرمز قادر به نفوذ به سطح پوست بدون آسیب رساندن به لایه بالایی است و آن را راهی ایمن برای جوان سازی پوست و درمان بیماری های پوستی می کند. با تقویت میتوکندری در سلول های شما، یک دستگاه نور قرمز درمانی می تواند به سلول های پوست شما کمک کند تا انرژی بیشتری تولید کنند که به نوبه خود هر گونه آسیب پوستی را در ناحیه درمان ترمیم می کند.

فواید

استفاده از نور قرمز درمانی به عنوان یک درمان روتین مراقبت از پوست مزایای زیادی دارد. از نور قرمز می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

بهبود رنگ پوست

درمان زخم

ترمیم بافت

تحریک رشد مو

درمان لک های ناشی از آفتاب

جلوگیری از تبخال

کاهش زخم ها

کاهش التهاب

کاهش علائم کشش، خطوط ریز و چین و چروک

از بین بردن باکتری های عامل آکنه

مطالعات نشان داده اند که این یک وسیله موثر برای جلوگیری از پیری قبل از وقوع است. طول موج‌های قرمز در واقع تولید کلاژن، الاستین و اسید هیالورونیک را افزایش می‌دهند و آن را به درمانی ایمن برای پیری پوست و پوست آسیب دیده تبدیل می‌کنند.

برخلاف اشعه ماوراء بنفش خورشید، دستگاه‌های درمان با نور قرمز شانس ابتلا به سرطان پوست را افزایش نمی‌دهند.

نور درمانی آبی 

نور آبی نوعی درمان فتودینامیک است که می تواند برای اهداف پزشکی و زیبایی استفاده شود. طول موج های خاص نور آبی عمیق تر به منافذ پوست شما نفوذ می کند تا آسیب های خورشید را التیام بخشد. به علاوه، نور آبی باکتری‌هایی را که باعث تولید روغن می‌شوند، از بین می‌برد که به نوبه خود می‌توانند آکنه و سایر بیماری‌های ایجادکننده لک را ایجاد کنند. نورهای قرمز و آبی دارای طول موج های متفاوتی در طیف الکترومغناطیسی هستند و در حالی که نور آبی طول موج کوتاه تری نسبت به نور قرمز دارد، در واقع انرژی بیشتری نسبت به نور قرمز دارد. در واقع، درمان‌های درمانی با نور آبی آنقدر قدرتمند هستند که اغلب برای درمان تومورهای پیش سرطانی و سرطان پوست غیر ملانومایی استفاده می‌شوند.

نور آبی درمانی مزایای قابل توجه زیادی دارد که می توانید از آنها لذت ببرید و می توانید از آنها استفاده کنید:

درمان آکنه

برای درمان سایر بیماری های ایجاد کننده لک

برای کاهش لکه های پیری

به عنوان یک درمان اختلال عاطفی فصلی

برای کاهش التهاب

برای افزایش جریان خون

برای درمان پسوریازیس

به عنوان راهی برای کاهش روزاسه

در واقع، فناوری نور آبی بدون درد و به اندازه کافی ملایم است که می توان با دستگاه های خانگی در طول درمان های معمول نور درمانی از آن استفاده کرد.

طول موج‌های آبی به فشار چشم انسان کمک می‌کنند، بنابراین می‌خواهید در طول درمان‌های نور آبی حتما از عینک محافظ استفاده کنید.

وقتی صحبت از بحث درمان نور قرمز در مقابل نور آبی به میان می آید، اتفاق نظر کلی این است که استفاده از نور آبی و قرمز به عنوان بخشی از روال عادی مراقبت از پوست شما فوایدی را به همراه خواهد داشت که مطمئنا متوجه آن خواهید شد. بنابراین چه به دنبال کاهش ظاهر اسکارها، علائم کشش، خطوط یا چین و چروک ها باشید، یا به دنبال یک درمان موثر آکنه باشید که دیواره های خارجی سلول های باکتری را که به منافذ شما حمله می کنند را از بین ببرد، نور آبی و قرمز هر دو گزینه های عالی هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا