بهترین مراقبت از پوست برای پوست های حساس

بهترین مراقبت از پوست برای پوست های حساس

همه افراد کم و بیش از پوست خود مراقبت می کنند، اما کسانی که پوست حساسی دارند بیشتر نگران هستند و همیشه مراقب هستند که پوست خود را تحریک نکنند زیرا بیشتر از دیگران در معرض بیماری ها و مشکلات پوستی هستند.

ممکن است سوالات مختلفی در مورد پوست حساس و نحوه برخورد با آن برای افراد ایجاد شود و دانستن پاسخ آنها می تواند به ویژه مفید باشد. به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم این مقاله را بنویسیم تا به جزئیات بهترین مراقبت از پوست برای پوست های حساس بپردازیم.

چگونه پوست های حساس را بشوییم؟

شستشوی مناسب پوست احتمالا بهترین مراقبت از پوست برای پوست های حساس خواهد بود. افرادی که پوست حساسی دارند باید به نحوه شستشوی آن توجه زیادی داشته باشند.

از مرطوب کننده استفاده کنید

شستن مداوم صورت با آب و صابون مزایا و معایب خود را دارد. پس از شستن پوست حساس خود باید از مرطوب کننده های بسیار قوی استفاده کنید. بهتر است با پزشک یا متخصص پوست خود در میان بگذارید که کدام مرطوب کننده برای شما مناسب است.

از مرطوب کننده استفاده کنید

از آنجایی که شستن پوست باعث از بین رفتن چربی طبیعی آن می شود، باید از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. افرادی که پوست حساسی دارند باید بلافاصله پس از استحمام یا شستشو از این کرم های مرطوب کننده استفاده کنند.

برخی از افراد هستند که پوست فوق العاده خشک و حساسی دارند و این افراد می توانند از روغن های مخصوص مانند روغن بچه برای روان سازی پوست خود استفاده کنند. یکی از مهم ترین ویژگی های این روغن ها این است که ماندگاری بسیار بیشتری نسبت به کرم ها دارند.

با پوست خود ملایم باشید

یکی از مهم ترین نکات در بهترین مراقبت از پوست برای پوست های حساس این است که افراد دارای پوست حساس باید از استفاده از الیاف خشن برای شستشوی پوست خود اجتناب کنند. این دسته از افراد باید از الیاف نرم و اسفنج استفاده کنند تا پوستشان آسیب نبیند.

بسیاری از افراد بر این باورند که برای شستن پوست های حساس باید از الیاف خشن استفاده کنند تا سلول های مرده پوست از بین بروند، اما باید بدانید که این الیاف تهدیدی جدی برای پوست های حساس هستند.

افرادی که پوست معمولی دارند می توانند یک بار در روز حمام کنند، اما افرادی که پوست حساس و خشک دارند باید از ماندن طولانی مدت زیر دوش خودداری کنند.

نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت است عدم استفاده از آب داغ است زیرا آب گرم برای پوست های حساس مضر است و باعث التهاب می شود بنابراین بهترین گزینه استفاده از آب ولرم است.

اگر پوست شما بسیار خشک است و شما را آزار می دهد، می توانید از کمپرس آب سرد برای تسکین پوست خود استفاده کنید.

صابون را دور بریزید

استفاده از صابون برای شستشوی پوست های حساس به هیچ وجه ایده خوبی نیست، زیرا باعث آسیب جدی به پوست می شود. اگر پوست خشک حساسی دارید باید به دنبال بهترین ژل های پاک کننده پوست موجود در بازار باشید، اکثر این پاک کننده های صورت دارای نرم کننده هایی هستند که به هیچ وجه به پوست آسیب نمی رسانند و به همین دلیل بسیاری از افراد با پوست حساس می توانند از آنها استفاده کنند.

بسیاری از پزشکان و متخصصان پوست برای شستن پوست های حساس پاک کننده هایی را توصیه می کنند که حاوی مواد شیمیایی نیستند. با این حال، برخی از افراد وجود دارند که صابون را به مواد دیگر ترجیح می دهند. این افراد باید از صابون هایی استفاده کنند که طبیعی بوده و در تولید آنها از روغن های گیاهی استفاده شده است.

از پدهای پاک کننده آرایش استفاده کنید

پدهای آرایشی برای شستن پوست های حساس و از بین بردن آلودگی های روی آن بسیار توصیه می شود، بنابراین در مواردی که به آب دسترسی ندارید، می توانید از این پدها استفاده کنید.

پدهای پاک کننده آرایش

در خرید آنها باید دقت زیادی داشته باشید اگرچه برخی از آنها زبر هستند و آسیب جدی به بافت پوست وارد می کنند اما برخی دیگر بافت نرمی دارند و برای شستشوی پوست بسیار مناسب هستند. در نتیجه باید از پدهای نرمی استفاده کنید که بافتی یکنواخت داشته باشند و به پوست آسیبی نرسانند.

خانه خود را مرطوب نگه دارید

بخش مهمی از ارائه بهترین مراقبت از پوست برای پوست های حساس، آبرسانی است. شما باید خانه خود را مرطوب نگه دارید، به خصوص در فصولی که سطح رطوبت پایین است. خشکی دشمن پوست های حساس است. برای افزایش سطح رطوبت خانه می توانید از دستگاه های مرطوب کننده استفاده کنید.

برخی از این دستگاه ها می توانند باکتری ها و میکروب های محیط را نیز از بین ببرند. می توانید از گیاهان معطر و ضد عفونی کننده نیز در کنار آنها استفاده کنید.

چه محصولاتی احتمال دارد پوست حساس را تحریک کند؟

هیچ دستورالعمل خاصی وجود ندارد، اما اگر پوست حساسی دارید، از استفاده از محصولاتی که حاوی مواد زیر هستند خودداری کنید:

ترکیبات ضد باکتری و ضد بو

الکل

رتینوئید و آلفا هیدروکسیل اسید

علاوه بر این:

از پنکیک یا پودرهایی استفاده کنید که مواد نگهدارنده کمتری دارند و خطر تحریک پوستی کمتری دارند

از کرم پودر سیلیکونی برای تحریک کمتر پوست استفاده کنید

از محصولات آرایش ضد آب استفاده نکنید زیرا برای پاک کردن آنها به پاک کننده های قوی تری نیاز دارید

از خط چشم و ریمل مشکی استفاده کنید زیرا به نظر می رسد کمتر تحریک کننده هستند

لوازم آرایشی قدیمی را دور بریزید زیرا ممکن است فاسد شوند و اثرات منفی جدی روی پوست شما داشته باشند

تست محصولات جدید روی پوست های حساس

قبل از استفاده از محصول جدید، مراحل زیر را دنبال کنید:

برای چند روز، مقدار کمی از محصول را پشت گوش خود بمالید و بگذارید یک شب بماند

اگر پوست شما تحریک نمی شود، همین روش را این بار روی پوست کنار چشمان خود انجام دهید

اگر باز هم هیچ واکنشی مشاهده نکردید، این محصول بی خطر است و می توانید آن را در هر ناحیه از صورت خود استفاده کنید

بهترین مراقبت از پوست برای پوست های حساس در زمستان و تابستان

چیزی که هرگز نباید از آن غافل شوید ضد آفتاب است و باید در تمام طول سال از آن استفاده کنید. کرم ضد آفتاب با طیف وسیع بخرید. یعنی از پوست شما در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می کند و همچنین دارای فاکتور حفاظتی (SPF) حداقل 30 است.اگر قرار است بیش از 20 دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید باید حتما از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که اشعه های مضر UVB بین ساعت 10 صبح تا 4 بعد از ظهر در قوی ترین حالت خود قرار دارند. سعی کنید حتی الامکان در هیچ زمانی از سال در این ساعات از روز بیرون نروید.

در فصل زمستان: برای جلوگیری از خشکی، پوسته پوسته شدن و کشیدگی پوست موارد زیر را رعایت کنید:

خانه یا محل کار خود را بیش از حد گرم نکنید

از دوش آب گرم خودداری کنید و جلسات حمام خود را کاهش دهید

از محصولات شستشوی بدون صابون استفاده کنید

بلافاصله بعد از دوش گرفتن در حالی که پوست هنوز مرطوب است از مرطوب کننده استفاده کنید

از مرطوب کننده ای استفاده کنید که حاوی وازلین، روغن های معدنی، اسید لینولئیک، سرامید، دایمتیکون و گلیسیرین باشد.

در فصل تابستان: به یاد داشته باشید که برنزه کردن به پوست شما آسیب می رساند. حتی با استفاده از کرم ضد آفتاب، هرگز نباید زیر نور خورشید دراز بکشید.

اگر بیرون می روید، از کلاه لبه پهن و عینک آفتابی استفاده کنید و لباس های گشاد بپوشید که دست ها و پاهای شما را بپوشاند. 15 تا 20 دقیقه قبل از بیرون رفتن از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و هر 2 ساعت یکبار تجدید کنید. همچنین پس از شنا یا تعریق زیاد، کرم ضد آفتاب را دوباره به پوست خود بزنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا