لایه برداری با لیزر کربن چیست و چه مزایا و معایبی دارد

لایه برداری با لیزر کربن چیست و چه مزایا و معایبی دارد

امروزه استفاده از  لایه‌بردارهای مختلف در بین آقایان و خانم‌هایی که می‌خواهند داشتن پوستی صاف و روشن را تجربه کنند، رواج زیادی پیدا کرده است. این روش روشی جدید است که به بهترین وجه برای بهبود کیفیت پوست صورت مناسب است.برای اینکه بدانید لایه برداری با لیزر کربن چیست با ما همراه شوید.

لزوماً لازم نیست فرد از مشکلات یا بی نظمی های مرتبط با پوست رنج ببرد تا بتواند از مزایای درمان لایه برداری با لیزر کربن استفاده کند. این پوست درمانی این قدرت را دارد که منافذ را کوچک کرده و حتی پوست سالم را شفاف تر نشان دهد.

لایه برداری با لیزر کربن چیست؟

روش لایه برداری با لیزر کربن دو مرحله دارد. در مرحله اول یک مایع کربن سیاه مخصوص روی پوست شما زده می شود که به 15 دقیقه زمان نیاز دارد تا به عمق منافذ پوست نفوذ کرده و آن را برای لیزر آماده کند. در مرحله دوم با استفاده از دستگاه لایه بردار لیزری کربن، رگبار پرتوهای لیزر بر روی پوست شلیک می شود.

کربن روی پوست باعث افزایش سرعت جذب انرژی لیزر و همچنین کارایی نتایج لایه برداری لیزر کربنی می شود.

تاثیر لیزر بر روی پوست، ذرات کربن روی پوست را از بین می برد و به ذرات ریزتر تبدیل می کند و همراه با آن سلول های مرده پوست، مواد زائد، چربی پوست و جوش های سرسیاه و آکنه را از بین می برد.

لیزر کربن پیلینگ از طریق حرارتی که روی پوست و داخل منافذ باز ایجاد می کند، علاوه بر لایه برداری، کلاژن سازی را نیز تحریک کرده و منافذ پوست را ترمیم می کند. بنابراین فرآیند جذب لیزر در لایه های پوست منجر به تسریع روند بازسازی پوست می شود.

مزایای لیزر کربن صورت

مزایای اصلی لایه برداری لیزر کربن عبارتند از:

پاکسازی

کربن توانایی جذب چربی و ناخالصی ها را از عمق منافذ پوست دارد. هنگامی که ذرات کربن در معرض لیزر قرار می گیرند، از بین می روند و مواد جذب شده نیز از پوست خارج می شوند.

لایه برداری

با انفجار ذرات کربن، سلول های مرده از روی پوست حذف می شوند که در نتیجه پوست روشن تر و نرم تر و منافذ پوست کوچکتر می شود.

جوان سازی

با استفاده از لایه‌برداری لیزر کربن، لایه‌های عمیق‌تر پوست هدف قرار می‌گیرند که باعث تحریک تولید کلاژن می‌شود که به نوبه خود باعث بهبود قوام پوست و کاهش چین و چروک می‌شود.

لایه برداری لیزری کربنی برای اسکار آکنه

حرارتی که توسط لیزر کربنی به پوست منتقل می شود، باکتری های ایجاد کننده آکنه را از بین می برد. به همین ترتیب، از طریق تخریب جزئی غدد چربی، تولید چربی پوست را کاهش می دهد. علاوه بر صورت، لیزر کربن در نواحی دیگری مانند سینه، پشت و ران نیز انجام می شود.

لایه برداری لیزر کربنی برای اسکار آکنه حتی پس از اولین جلسه درمان نیز نتایج معنی داری خواهد داشت، اما برای حصول بهترین نتیجه، ادامه درمان منظم توصیه می شود.

لایه برداری لیزر کربنی چه کاری انجام می دهد؟

این روش یکی از به روزترین فناوری های مراقبت از پوست در جهان است و برای انواع پوست مناسب است. دستگاه لایه بردار لیزر کربن لایه برداری را با یک لمس نرم انجام می دهد و هیچ گونه عارضه و خطری ندارد و می توانید بلافاصله پس از درمان به فعالیت های روزانه خود بازگردید و هیچ وقفه ای وجود ندارد. برخی از کاربردهای لایه برداری لیزر کربنی عبارتند از:

روشن شدن پوست

کمک به درمان لکه ها یا ملاسما

کمک به درمان آکنه خفیف تا متوسط

درمان آفتاب سوختگی

کمک به درمان اسکار آکنه

بستن منافذ پوست

تحریک کلاژن سازی و کاهش چین و چروک های ریز

کاهش و تنظیم ترشح چربی پوست

ایجاد پوست نرم و صاف

سفید کردن ناحیه بیکینی

اثرات جانبی لایه برداری لیزر کربن

میلیا، که برجستگی های کوچک سفید یا کیست مانند هستند، ممکن است در طول فرآیند بهبود در نواحی لیزر شده ظاهر شوند. اینها ممکن است با پاکسازی ملایم از روی پوست پاک شوند. آکنه ممکن است پس از درمان دوباره ظاهر شود، اما مشکل ممکن است خود به خود برطرف شود یا با درمان های استاندارد آکنه قابل درمان باشد.

افزایش فشار خون و به ندرت کاهش فشار خون ممکن است در نواحی تحت درمان با لیزر رخ دهد. به طور کلی، کرم های سفید کننده را می توان در نواحی دارای فشار خون بالا برای محو کردن رنگدانه ها استفاده کرد. درمان هیپوپیگمانتاسیون دشوارتر است. هرپس سیمپلکس ممکن است در اطراف دهان ایجاد شود، به خصوص پس از استفاده مکرر از لیزر.

با مصرف داروهای ضد ویروسی قبل از عمل و ادامه آن به مدت 7 تا 10 روز (حدود 1 و نیم هفته) پس از عمل می توان از این امر جلوگیری کرد.

همچنین با مصرف آنتی بیوتیک قبل از عمل و ادامه آن به مدت 7 تا 10 روز (حدود 1 و نیم هفته) پس از عمل می توان از عفونت های باکتریایی پیشگیری کرد. احتمال تورم بعد از لیزر وجود دارد که با تجویز دارو می توان آن را کاهش داد. به بیماران توصیه می شود که شب ها روی یک بالش اضافی بخوابند تا تورم کاهش یابد.

خوردن بستنی نیز در 24 تا 48 ساعت اول (حدود 2 روز) مفید است. جای زخم، اگرچه بسیار نادر است، اما ممکن است پس از لایه برداری با لیزر کربن ایجاد شود. ترک سیگار به دلیل اثرات مضر آن بر روند بهبودی بسیار توصیه می شود.

لایه برداری با لیزر کربن قبل و بعد

برای اینکه بهترین نتیجه را از جلسه لایه برداری لیزر کربنی خود بگیرید، باید به نکات و توصیه های قبل و بعد از لایه برداری لیزر کربن توجه زیادی داشته باشید.

نکات قبل از  لایه برداری کربن 

برای لایه برداری کربن نیازی به آمادگی خاصی ندارید. اما بهتر است موارد زیر را در نظر بگیرید:

2 هفته قبل از لایه برداری کربن از آسپرین یا مکمل های رقیق کننده خون استفاده نکنید.

حداقل 2 هفته قبل از درمان سیگار نکشید.

به مدت 2 هفته قبل از لایه برداری کربن از محصولات مراقبت از پوست حاوی رتینول استفاده نکنید.

ممکن است لازم باشد قبل از درمان به طور موقت داروی آکنه را قطع کنید.

مراقبت های بعد از لایه برداری با لیزر کربن

مراقبت های بعدی لایه برداری لیزر کربنی مناسب می تواند کلید دستیابی به بهترین نتایج باشد. در این زمینه موارد زیر توصیه می شود.

استفاده منظم از ضد آفتاب و کرم های تجویز شده توسط درمانگر

قرار نگرفتن در معرض نور مستقیم خورشید

مرطوب کردن پوست در 48 ساعت اول (حدود 2 روز)

عدم استفاده از لوازم آرایشی بعد از لایه برداری با لیزر کربن

عدم خاراندن، تحریک یا دستکاری صورت پس از لایه برداری

ویزیت های منظم برای ادامه جلسات درمانی

موارد منع لایه برداری کربن 

روش لایه برداری کربن لیزری در زمینه های زیر توصیه نمی شود:

در مرحله فعال آکنه

در دوران حاملگی

ضعف سیستم ایمنی بدن

دیابت کنترل نشده

پوست های تیره (پوست نوع 5 و 6)

پوست خشک و حساس

مصرف زیاد سیگار، زیرا ترمیم التهاب در این افراد مشکل است و احتمال بروز عوارض بسیار بیشتر است.

کلمه پایانی

لایه برداری با لیزر کربن یک درمان انقلابی است که کاملاً بدون درد است و تقریباً بلافاصله عمل می کند. این درمان مخصوصا برای افرادی که پوست چرب یا جوش های سرسیاه، منافذ باز و آکنه دارند مفید است. لایه برداری لیزر کربنی نیز یک راه عالی برای لایه برداری و شادابی پوست شما است. بلافاصله پس از لایه برداری کربن، پوست شما صاف تر، محکم تر و حتی تمیزتر از قبل به نظر می رسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا