طرز تهیه ماسک های خانگی برای مردان

طرز تهیه ماسک های خانگی برای مردان

بسیاری از مردان این موضوع را دریافته اند که مراقبت از پوست فقط مختص خانم‌ها نیست، بلکه نوعی مراقبت از خود و بخشی ضروری از آراستگی است که برای مردان نیز کاربرد دارد.برای دانستن طرز تهیه ماسک های خانگی برای مردان با ما همراه شوید.

طرز تهیه ماسک های خانگی برای مردان

انواع مختلفی از مواد طبیعی وجود دارد که برای پوست شما معجزه می کند – بسیاری از آنها احتمالاً قبلاً در آشپزخانه یا انباری خود دارید. این روش طبیعی برای مراقبت از پوست آسان، مقرون به صرفه و راهی عالی برای آرامش پس از یک روز طولانی است. بعلاوه، شما از دانستن و انتخاب دقیق موادی که روی پوست خود می‌گذارید، سود خواهید برد.
این ماسک های صورت مردانه برای تقویت پوست شما عالی هستند. در اینجا هفت دستور العمل ساده وجود دارد که می توانید در خانه برای انواع پوست امتحان کنید.
ماسک صورت آلوئه ورا و روغن نارگیل برای پوست های خشک
آلوئه ورا یک ماده همه کاره با فواید فراوان برای انواع پوست است، اما برای آبرسانی فوق العاده عالی است. این گیاه کاکتوس مانند از 95 درصد آب تشکیل شده و به راحتی جذب پوست می شود.
روغن نارگیل حاوی ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب است که پوست را عمیقا مرطوب و تغذیه می کند. همچنین دارای خواص ضد میکروبی است که می تواند سلامت پوست را تقویت کند.
روغن ویتامین E مملو از آنتی اکسیدان هایی است که از پوست در سطح سلولی محافظت و ترمیم می کند. این یک مرطوب کننده باورنکردنی است و می تواند به طور موثر پوست خشک را آبرسانی کند. این ماده را به ماسک های صورت خود اضافه کنید تا از کم آبی در ماه های سرد زمستان جلوگیری کنید.
1/4 فنجان ژل آلوئه ورا
1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
1/2 قاشق چایخوری روغن ویتامین E (اختیاری)
روغن نارگیل را به مدت 10 تا 15 ثانیه در مایکروویو حرارت دهید تا نرم شود. بگذارید خنک شود سپس همه مواد را با همزن بزنید تا یکدست شوند. مخلوط را روی پوست تمیز بمالید و به آرامی روی پوست ماساژ دهید. بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند. صورت خود را با آب گرم بشویید، سپس با یک حوله تمیز خشک کنید.
ماسک سفیده تخم مرغ و عسل برای پوست های مستعد آکنه
سفیده تخم مرغ برای پوست های چرب یا مستعد آکنه عالی است زیرا چربی اضافی را جذب می کند و از مسدود شدن منافذ جلوگیری می کند. این غذای فوق العاده سرشار از پروتئین همچنین دارای اثر سفت کنندگی است که به کوچک شدن منافذ و سفت شدن پوست کمک می کند.
عسل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است که با باکتری های مولد آکنه مبارزه می کند و التهاب را تسکین می دهد.
ماست حاوی اسید لاکتیک و آب لیمو حاوی اسید سیتریک است، لایه بردارهای شیمیایی که به حذف سلول های مرده پوست و پاکسازی منافذ از آلودگی ها کمک می کند.
از این به عنوان یک درمان نقطه ای برای جوش های مزاحم یا به عنوان ماسک صورت برای به حداقل رساندن جوش ها استفاده کنید.
1 عدد تخم مرغ
1 قاشق غذاخوری عسل
1 قاشق غذاخوری ماست
1 قاشق چایخوری آب لیموی تازه فشرده
زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید. در یک کاسه تمیز سفیده تخم مرغ را با همزن بزنید تا کف کند. بقیه مواد را اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند. یک لایه نازک را روی صورت تازه شسته شده بمالید، مراقب باشید از ناحیه چشم و دهان جلوگیری کنید. اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید. پوست را با یک حوله تمیز خشک کنید، سپس از یک مرطوب کننده سبک و ضد آفتاب استفاده کنید.
ماسک صورت خیار و سفیده تخم مرغ برای پوست های چرب
خیار دارای خواص تسکین دهنده هستند که به کاهش پف کرده و در عین حال به پوست شما آبرسانی می کنند. اما آیا می دانستید که این میوه با طراوت قابض ملایمی است و می تواند به کاهش چربی پوست نیز کمک کند؟آن را با سفیده تخم مرغ که سرشار از پروتئین است که به تقویت پوست و کوچک شدن منافذ کمک می کند و آلوئه ورا ترکیب کنید تا آبرسانی سبکی بر پایه آب ایجاد کند که روی پوست های چرب به خوبی کار می کند.
1/2 خیار
سفیده تخم مرغ 1 عدد
1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
تمام مواد را در مخلوط کن مخلوط کنید تا پوره یکدستی به دست آید. ماسک را روی صورت تمیز بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند. با آب سرد بشویید، سپس پوست را با یک پارچه نرم خشک کنید.
ماسک صورت قهوه برای پوست های کدر
این ماسک صورت قهوه راهی عالی برای بازیافت تفاله های استفاده شده است. و درست مانند فنجان صبحگاهی شما، فورا به پوست شما انرژی می دهد! تفاله قهوه به عنوان یک اسکراب لایه بردار عمل می کند که سلول های مرده پوست را از بین می برد و جریان خون را تحریک می کند. سرشار از کافئین و آنتی اکسیدان است که به کاهش قرمزی و پف کردن کمک می کند و در عین حال فواید ضد پیری را به پوست شما القا می کند.
سفیده تخم مرغ برای تقویت و سفت کردن پوست عالی است، در حالی که خواص مرطوب کنندگی عسل از خشک شدن پوست شما جلوگیری می کند.
آب لیمو حاوی ویتامین C است که به روشن شدن لکه های تیره، یکنواخت شدن رنگ پوست و روشن شدن پوست کمک می کند.
1/4 فنجان تفاله قهوه
سفیده تخم مرغ 1 عدد
1 قاشق غذاخوری عسل
1 قاشق چایخوری آب لیموی تازه فشرده
در یک کاسه تمیز سفیده ها را با همزن بزنید تا کف کند. تفاله قهوه را اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید. در مرحله بعد بقیه مواد را به آرامی اضافه کنید تا مخلوط شوند. ماسک را روی پوست تازه شسته شده بمالید و مراقب باشید از چشم جلوگیری کنید. برای لایه برداری ملایم پوست از حرکات نرم و دایره ای استفاده کنید. بگذارید ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید. پوست را با یک حوله خشک کنید، سپس از یک مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبت آن حفظ شود.
ماسک صورت جو دوسر برای پوست های حساس
این ماسک صورت جو دوسر برای مرطوب کردن و تسکین پوست های حساس عالی است. بلغور جو دوسر سرشار از آنتی اکسیدان قوی با خواص ضد التهابی است که به کاهش قرمزی، التهاب و خارش کمک می کند. بافت خشن آن به عنوان یک اسکراب عمل می کند که می تواند به آرامی پوست را لایه برداری کند و در عین حال رطوبت را به آن تزریق کند.
عسل دارای خواص درمانی است که سلامت پوست را تقویت می کند، در حالی که ماست حاوی اسید لاکتیک است که پروتئین هایی را که سلول های مرده را به سطح پوست متصل می کنند، حل می کند.
3 قاشق غذاخوری بلغور جو دوسر ریز آسیاب شده
1 قاشق غذاخوری ماست ساده
1 قاشق غذاخوری عسل
در یک کاسه کوچک، همه مواد را با هم مخلوط کنید تا به حالت خمیری یکدست در بیاید. اجازه دهید مخلوط به مدت سه تا پنج دقیقه بماند تا جو دوسر نرم شود. صورت خود را با آب گرم بشویید تا پوست نرم شود سپس ماسک را بمالید. بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند و سپس با آب خنک بشویید.
ماسک صورت موز برای پیری پوست
موز سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هایی است که پوست را مرطوب و تغذیه می کند و در عین حال از آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند.
زردچوبه یکی دیگر از مواد غنی از آنتی اکسیدان است که به مبارزه با پیری پوست کمک می کند. این ادویه طلایی به عنوان یک عامل طبیعی ضد التهاب و روشن کننده پوست عمل می کند.
عسل دارای خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی است که به بهبود پوست کمک می کند. ماست سلول های مرده پوست را مرطوب کرده و لایه برداری می کند.
این ترکیب ترکیبات با هم کار می کند تا ظاهر خطوط ریز، چین و چروک و سایر علائم پیری پوست را کاهش دهد.
1/2 موز رسیده
2 قاشق غذاخوری ماست ساده
1 قاشق غذاخوری عسل
1 قاشق چایخوری پودر زردچوبه
از یک چنگال برای له کردن موز استفاده کنید تا جایی که گلوله ای باقی نماند. بقیه مواد را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شوند. قبل از استفاده از مخلوط صورت خود را بشویید. بگذارید ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند. برای پاک کردن آن از دستمال کاغذی استفاده کنید. با آب گرم بشویید و سپس با پاشیدن آب سرد منافذ را سفت کنید. پوست را خشک کنید، سپس از یک مرطوب کننده برای تمام کردن استفاده کنید.
ماسک صورت لایه بردار زغال سنگ و خاک رس برای جوش های سرسیاه
همه ما هر از گاهی با جوش های سر سیاه دست و پنجه نرم می کنیم. به جای فشار دادن آنها (که می تواند به پوست شما آسیب برساند)، این ماسک لایه بردار طبیعی را امتحان کنید.
حاوی زغال چوب فعال و خاک رس بنتونیت است که به از بین بردن چربی، پوست مرده، کثیفی و سایر ناخالصی های پوست کمک می کند. ژلاتین به عنوان یک چسب عمل می کند که به جوش های سرسیاه متصل می شود و آن را از بین می برد، در حالی که شیر دارای خواص پاک کنندگی و لایه برداری است که باعث می شود پوست صاف و نرم تری داشته باشید.
1 قاشق چایخوری زغال چوب فعال
1 قاشق چایخوری خاک رس بنتونیت
1 قاشق غذاخوری پودر ژلاتین
2 قاشق غذاخوری شیر
زغال چوب، خاک رس و ژلاتین را در یک کاسه کوچک اندازه کنید. شیر بخار پز را اضافه کنید و هم بزنید تا به شکل خمیر درآید. اجازه دهید مخلوط خنک شود تا به دمای راحت برسد. ماسک را روی صورت تمیز بمالید و مراقب باشید که روی ابروها یا سایر موهای صورتتان نرسد. بگذارید 30 دقیقه یا تا زمانی که کاملا خشک شود روی آن بماند. به آرامی ماسک را بردارید، از لبه ها شروع کنید و به سمت مرکز پوست بگیرید. صورت را با آب گرم بشویید تا هرگونه باقیمانده از بین برود و سپس با پاشیدن آب سرد منافذ را سفت کنید. با یک مرطوب کننده سبک به پایان برسانید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا