طرز تهیه ماسک صورت گوجه فرنگی برای پوست صورت

طرز تهیه ماسک صورت گوجه فرنگی برای پوست صورت

خوردن گوجه فرنگی برای سلامتی شما عالی است، اما آیا می دانستید که گوجه فرنگی برای پوست نیز عالی است؟زمانی که گوجه فرنگی به صورت موضعی استفاده شود، می تواند پوست شما را با ویتامین ها و مواد مغذی که برای سلامت پوست ضروری هستند تغذیه کند. حاوی آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به طرق مختلف برای پوست شما مفید باشد.برای دانستن طرز تهیه ماسک صورت گوجه فرنگی برای پوست صورت با ما همراه شوید.
طرز تهیه ماسک صورت گوجه فرنگی برای پوست صورت
ماسک های صورت گوجه فرنگی یک جایگزین طبیعی عالی برای درمان های خشن آکنه هستند. این ماسک صورت تک ماده ای را می توان با سایر مواد برای پاکسازی، لایه برداری یا مرطوب کننده صورت ترکیب کرد.

فواید گوجه فرنگی برای پوست چیست؟

روغن را کاهش می دهد
سبوم برای سلامت پوست ضروری است، اما مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به پوست چرب، مسدود شدن منافذ پوست و آکنه شود. اسیدیته طبیعی گوجه فرنگی می تواند به تعادل سطح pH پوست و تنظیم تولید سبوم کمک کند و پوست چرب را متعادل کند.
منافذ را پاک می کند
وقتی آب گوجه فرنگی به صورت موضعی استفاده شود، به عنوان یک قابض طبیعی عمل می کند که چربی اضافی را از بین می برد، منافذ را تمیز و سفت می کند و التهاب را کاهش می دهد. این کار از تجمع چربی، کثیفی و سلول های مرده پوست که ممکن است منافذ را مسدود کرده و منجر به آکنه شود، جلوگیری می کند. همچنین می تواند از شر جوش های سر سیاه خلاص شود.
به پاکسازی آکنه کمک می کند
گوجه فرنگی دارای خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی است که ممکن است به کاهش آکنه، به حداقل رساندن جوش ها و جلوگیری از جوش کمک کند. آنها همچنین سرشار از ویتامین های A و C هستند، آنتی اکسیدان های قوی که می توانند التهاب ناشی از آکنه را آرام کنند.
پوست را لایه برداری می کند
گوجه فرنگی حاوی آنزیم هایی است که می تواند پروتئین هایی را که سلول های مرده پوست را به لایه بیرونی پوست متصل می کند، حل کند و پوستی شفاف و درخشان برای شما به ارمغان بیاورد.
اسکارهای آکنه را روشن می کند
گوجه فرنگی مملو از ویتامین C است، یک آنتی اکسیدان قوی که به ترمیم پوست کمک می کند، رنگ چهره را روشن می کند و جای آکنه را محو می کند.
پوست را تسکین می دهد
گوجه فرنگی به دلیل داشتن ترکیبات ضدالتهابی مانند لیکوپن، لوتئین، بتاکاروتن، ویتامین E و ویتامین C، به طرز باورنکردنی آرامش بخش است.
اثر ضد پیری دارد
ویتامین‌های موجود در گوجه‌فرنگی دارای خواص ضد پیری هستند که تولید کلاژن و الاستین را تحریک می‌کنند که پوست شما را نرم، لطیف و محکم می‌کند. این همچنین می تواند به کاهش ظاهر خطوط و چین و چروک کمک کند.
باعث بهبود زخم می شود
آنتی اکسیدان های موجود در آب گوجه فرنگی، گردش سلولی را تحریک می کند که روند بهبود پوست را تقویت می کند. خواص ضد باکتریایی آن نیز می تواند به بهبود زخم ها کمک کند.
طرز تهیه ماسک صورت گوجه فرنگی برای آکنه
این ماسک صورت گوجه فرنگی ساده برای آکنه تنها به یک ماده نیاز دارد و به عنوان پایه دستور العمل های دیگر ماسک صورت در این مقاله خواهد بود. شما می توانید از هر نوع گوجه فرنگی تا زمانی که رسیده است استفاده کنید زیرا حاوی آب و تفاله بیشتری برای ماسک است.
1/2 گوجه فرنگی رسیده
یک گوجه فرنگی رسیده را بردارید و از وسط نصف کنید. تمام آب و دانه ها را در یک کاسه کوچک بریزید. از چنگال یا مخلوط کن برای له کردن آن استفاده کنید. از یک برس یا پد پنبه ای استفاده کنید تا پوره گوجه فرنگی را روی پوست یا نواحی آسیب دیده خود بمالید. بگذارید 10 تا 15 دقیقه یا تا زمانی که خشک شود روی آن بماند. با آب ولرم بشویید، سپس پوست را با دستمال خشک کنید.
ماسک صورت روغن زیتون و گوجه فرنگی
روغن زیتون مملو از آنتی اکسیدان هایی است که اسکارهای آکنه را بهبود می بخشد و از پوست شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد محافظت می کند که می تواند باعث پیری زودرس شود. این مرطوب کننده باورنکردنی پوست شما را انعطاف پذیر نگه می دارد و ایجاد خطوط و چین و چروک های ظریف را به تاخیر می اندازد. همچنین می توان از آن برای درمان خشکی در ماه های سرد استفاده کرد.
این ماسک صورت روغن زیتون و گوجه فرنگی برای انواع پوست های خشک عالی است. برای بازگرداندن آبرسانی و حفظ سلامت پوست تا دو بار در هفته از آن استفاده کنید.
1 قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی
1 قاشق چایخوری روغن زیتون
آب گوجه فرنگی و روغن زیتون را در یک کاسه کوچک بریزید و خوب مخلوط کنید. از یک برس یا پد پنبه ای برای اعمال ماسک روی صورت و گردن خود استفاده کنید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. با آب ولرم بشویید، سپس پوست را با دستمال خشک کنید.
ماسک صورت خیار، بلغور جو دوسر و گوجه فرنگی
خیار نیز مانند گوجه فرنگی دارای خواص قابض است که می تواند چربی اضافی را از بین ببرد، پوست را تمیز کند و منافذ را سفت کند. این یک اثر ضد التهابی خنک کننده دارد که برای تسکین قرمزی و تحریک عالی است.
بلغور جو دوسر معمولا به عنوان یک درمان خانگی برای درمان پوست ملتهب یا تحریک شده استفاده می شود. حاوی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است که فوق العاده تسکین دهنده هستند. به علاوه، به اندازه کافی مرطوب کننده و ملایم است که برای پوست های حساس استفاده شود. بافت خشن جو دوسر لایه برداری ملایمی را ایجاد می کند که می تواند به از بین بردن ناخالصی های مسدود کننده منافذ که می تواند منجر به تشکیل آکنه شود کمک کند.
این ماسک صورت خیار، بلغور جو دوسر و گوجه فرنگی به پاکسازی و آرامش پوست شما کمک می کند و در عین حال آن را مرطوب نگه می دارد. برای داشتن پوستی درخشان از این ماسک تا دو بار در هفته استفاده کنید.
1 قاشق غذاخوری تفاله گوجه فرنگی
1 قاشق غذاخوری آب خیار
1 قاشق غذاخوری جو دو سر (نپخته)
همه مواد را در مخلوط کن یا غذاساز مخلوط کنید تا خمیری یکدست شود. ماسک را به صورت خود بمالید. برای ماساژ ملایم و لایه برداری پوست از حرکات نرم و دایره ای استفاده کنید. بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. برای برداشتن ماسک از دستمال کاغذی استفاده کنید، سپس با آب ولرم بشویید. با یک دستمال خشک کنید و با مرطوب کننده مورد علاقه خود پایان دهید.
ماسک صورت عسل و گوجه فرنگی
عسل دارای خواص ضد التهابی است که برای تسکین جوش ها و خواص ضد باکتریایی عالی است که می تواند به کاهش آکنه کمک کند. آنتی اکسیدان های موجود در عسل دارای اثر درمانی هستند که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و آسیب های سلولی را ترمیم می کند. این مرطوب کننده طبیعی همچنین رطوبت را جذب می کند که پوست را هیدراته نگه می دارد، که آن را به یک ماده عالی برای افرادی که پوست خشک دارند تبدیل می کند.
از این ماسک صورت گوجه فرنگی و عسل برای آرام کردن پوست ملتهب یا جوانسازی پوست کدر استفاده کنید.
2 قاشق غذاخوری تفاله گوجه فرنگی
1 قاشق چایخوری عسل
مواد را با هم مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید. ماسک را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند. با آب ولرم بشویید، سپس آب سرد بپاشید تا منافذ پوست بسته شود.
ماسک صورت لیمو و گوجه فرنگی
آب لیمو حاوی ویتامین C است، یک آنتی اکسیدان قوی که می تواند لکه های تیره را روشن کند، پرپیگمانتاسیون را کاهش دهد و پوست شما را روشن کند. خاصیت قابض دارد که منافذ بزرگ را سفت و کوچک می کند. اسیدیته آب لیمو دارای اثر ضد باکتریایی است که می تواند به کاهش آکنه کمک کند.

از این ماسک صورت گوجه فرنگی و لیمو یک بار در هفته استفاده کنید تا آکنه را به حداقل برسانید و جای جوش را از بین ببرید. برای بهترین نتیجه، از آب لیموی تازه فشرده استفاده کنید.
به خاطر داشته باشید که این ماسک پوست شما را نسبت به آفتاب حساس تر می کند، پس حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. اگر پوست خشک یا حساسی دارید از استفاده از این ماسک خودداری کنید.
1 قاشق غذاخوری تفاله گوجه فرنگی
3 تا 4 قطره آب لیموی تازه فشرده
مواد را در یک کاسه مخلوط کنید. مخلوط را روی نواحی آسیب دیده بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند. با آب ولرم بشویید، سپس با دستمال خشک کنید. در حالی که پوست شما هنوز کمی مرطوب است، در صورت لزوم از مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا