روش های جایگزینی کلاژن از دست رفته

روش های جایگزینی کلاژن از دست رفته

کلاژن که برای ساختن بافت همبند بدن استفاده می شود، یک سوم کل پروتئین موجود در بدن شما را تشکیل می دهد. الیاف قوی آن برای اتصال رباط ها، ماهیچه ها، استخوان ها و البته پوست شما استفاده می شود.با ما همراه باشید تا روش های جایگزینی کلاژن از دست رفته را برایتان بگوییم.
کلاژن مسئول حفظ انعطاف، انعطاف پذیری و جوانی پوست شما است. با این حال، با افزایش سن، بدن شما قادر به تولید کلاژن به اندازه گذشته نیست، که منجر به تغییرات قابل توجهی در پوست شما می شود مانند:
افتادگی
خطوط ظریف و چین و چروک
پوست کاغذی نازک
پوست کدر و بی براق
کلاژن برگرفته از کلمه یونانی چسب، “کولا”، چسبی است که بدن شما را در کنار هم نگه می دارد. از استخوان‌ها و تاندون‌ها گرفته تا اندام‌ها و پوست، بافت همبند کلاژن همه آن‌ها را کنار هم نگه می‌دارد.
کلاژن همچنین برای موارد زیر استفاده می شود:
استخوان ها قوی و متراکم باشند
تقویت عضلات در سراسر بدن
حفظ حالت ارتجاعی پوست
انعطاف پذیری تاندون ها و رباط ها
علائم از دست دادن کلاژن چیست؟
در حالی که با افزایش سن، از دست دادن کلاژن معمولی است، عوامل خاصی می توانند باعث شوند که شما آن را سریعتر از دست بدهید. این موارد می تواند شامل قرار گرفتن در معرض نور خورشید یا اشعه ماوراء بنفش، سیگار کشیدن، مصرف بیش از حد الکل و همچنین کمبود خواب و رژیم غذایی نامناسب باشد.
بدن شما از اواسط تا اواخر بیست سالگی شروع به تولید کلاژن کمتری می کند. علائم از دست دادن کلاژن عبارتند از:
از دست دادن توده عضلانی
درد مفاصل
مشکلات گوارشی
از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست
افتادگی پوست
ایجاد چین و چروک
آهسته شدن ترمیم زخم

روش های جایگزینی کلاژن از دست رفته
پرکننده های کلاژن
تزریق پرکننده کلاژن یک روش زیبایی استاندارد است که با حداقل تهاجم و نتایج تدریجی و طبیعی‌تر در طی یک دوره زمانی مشخص است. پرکننده های کلاژن که بیشتر روی صورت و گردن شما اعمال می شود، با تحریک بدن برای تولید کلاژن به طور طبیعی، به صاف شدن چین و چروک ها و افزایش حجم به مناطقی که نیاز به حجیم شدن دارند، کمک می کند.
ویتامین سی
ویتامین C علاوه بر اینکه یک آنتی اکسیدان است که از آسیب اشعه ماوراء بنفش جلوگیری می کند، تولید کلاژن بدن را نیز تحریک می کند و ظاهر خطوط و چین و چروک را کاهش می دهد.
لایه برداری شیمیایی
بسته به غلظت اسید مورد استفاده، لایه برداری شیمیایی می تواند لایه بیرونی پوست را لایه برداری کند و تولید کلاژن بدن شما را تحریک کند و در نتیجه ظاهری جوان تر داشته باشد. با این حال، این روش زمان بر است و بسته به نیاز شما، متخصص پوست ممکن است چندین روش درمانی را قبل از مشاهده تفاوت قابل توجه توصیه کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا