چگونه پوست خود را به روش صحیح لایه برداری کنیم؟

روش صحیح لایه برداری پوست

چگونه پوست خود را به روش صحیح لایه برداری کنیم؟ سوال بسیار ی از افراد است .لایه برداری منظم پوست برای دستیابی به پوستی صاف، یکدست و درخشان کلیدی است. اما قبل از اینکه اسکراب صورت یا لایه بردار شیمیایی خانگی را انتخاب کنید، نکاتی وجود دارد که باید بدانید. برای ایجاد یک روتین لایه برداری که برای نوع و نیازهای پوست شما بهترین کار را دارد، مهم است که تفاوت بین روش های لایه برداری و نحوه گنجاندن این مرحله را در ترکیب خود بدانید. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چگونه پوست خود را به روش صحیح لایه برداری کنیم؟

چگونه پوست خود را به روش صحیح لایه برداری کنیم؟

چگونه پوست خود را به روش صحیح لایه برداری کنیم؟

 

در یک مرحله می توانید پوستی صاف و روشن تر داشته باشید. چگونه؟ لایه برداری! نکته کلیدی برای داشتن پوستی شاداب در هر سنی، لایه برداری برای سرعت بخشیدن به گردش سلولی پوست بسیار مهم است که به مرور زمان کند می شود.

این فرآیند لایه بیرونی سلول‌های مرده پوست را از بین می‌برد، بنابراین سطح آن صاف‌تر و شفاف‌تر می‌شود و نور را منعکس می‌کند که باعث می‌شود درخشان به نظر برسد. هر نوع پوستی، از چرب و مستعد آکنه گرفته تا خشک و حساس می‌تواند (و باید) لایه‌برداری کند، اما یک نظرسنجی نشان داد که تقریباً نیمی از زنان از آن در برنامه‌های مراقبت از پوست خود صرف نظر می‌کنند.

 

لایه برداری چیست؟

 

لایه برداری هر تکنیکی است که سلول های مرده پوست را از بین می برد. این روش می تواند مکانیکی یا شیمیایی باشد: می تواند به سادگی استفاده از یک دستمال شستشو برای تمیز کردن صورت (مکانیکی)، یا استفاده از اسکراب صورت، میکرودرم ابریژن، لایه بردار صورت و محصولات ضد پیری که شامل موادی مانند اسیدها یا آنزیم ها (شیمیایی) است. .

می‌توانید در خانه با استفاده از محصولات یا ابزارهای از پیش ساخته شده پوست خود را لایه‌برداری کنید یا برای درمان‌های لایه‌برداری فشرده‌تر به یک متخصص مراقبت از پوست مانند یک متخصص پوست یا زیبایی مراجعه کنید. روبرتا دل کامپو، پزشک متخصص پوست در میامی، می‌گوید: «درمان‌های لایه‌برداری حرفه‌ای مانند لایه‌برداری و میکرودرم ابریژن به طور کلی قوی‌تر هستند.

 

انواع مختلف لایه برداری چیست؟

 

سه نوع اصلی لایه برداری وجود دارد که هر کدام عملکردهای متفاوتی دارند که برای انواع پوست، نگرانی ها و نیازهای مختلف بهترین کار را دارند. تجزیه سریع:

لایه بردارهای فیزیکی

اینها چیستند: این لایه‌بردارهای مکانیکی نیز شناخته می‌شوند، شامل محصولات و درمان‌هایی مانند اسکراب‌های صورت، پولیش‌ها، برس‌های پاک‌کننده، میکرودرم ابریژن و درمپلنینگ هستند که سلول‌های مرده و کثیفی‌ها را با اصطکاک بلند کرده و از بین می‌برند.

مواد اصلی: ذرات یا گرانول های ساینده مانند شکر یا نمک ریز، پوست آجیل آسیاب شده، آرد ذرت یا دانه های ساخته شده از یک ماده طبیعی مانند سیلیس یا جوجوبا.

لایه بردارهای شیمیایی

آنها چه هستند: درمان هایی مانند لایه بردارها و پاک کننده های صورت، تونرها، ماسک ها و محصولات مراقبت از پوست (سرم ها، مرطوب کننده ها) حاوی اسیدها یا آنزیم هایی که پیوندهای بین سلول های مرده پوست را سست می کنند تا بتوان آنها را از جای خود جدا کرد.

ترکیبات کلیدی: آلفا هیدروکسی اسیدها (یا AHA ها، مانند اسیدهای گلیکولیک، لاکتیک، سیتریک و ماندلیک)، اسیدهای بتا هیدروکسی (به عنوان مثال، اسید سالیسیلیک) یا آنزیم های ملایم مانند آنزیم های مشتق شده از میوه هایی مانند پاپایا.

لایه بردارهای ترکیبی

لایه بردارهای شستشو که حاوی مواد لایه بردار فیزیکی و شیمیایی در یک محصول در غلظت های متعادل هستند.

مواد اصلی: ترکیبی از یک یا چند ماده لایه بردار فیزیکی و شیمیایی.

 

چگونه می توان در خانه صورت را لایه برداری کرد؟

 

شما می توانید با استفاده از سه روش پوست خود را لایه برداری کنید، که شامل مکانیسم های مختلف، دفعات استفاده و کاربرد است و برای انواع پوست های خاص بهترین کار را دارد. در اینجا نحوه انتخاب روش مناسب برای شما آورده شده است:

اگر پوست خشک یا پوست حساسی دارید، یک لایه بردار فیزیکی را انتخاب کنید. دکتر دل کامپو می گوید: “من لایه بردارهای فیزیکی را برای پوست های خشک یا حساس توصیه می کنم تا زبری و بافت را بدون ایجاد التهاب بهبود بخشد.”

اگر پوست چرب دارید، لایه‌بردار شیمیایی حاوی BHA یا لایه‌بردار ترکیبی را انتخاب کنید. لایه‌بردارهای شیمیایی حاوی BHA می‌توانند به کاهش جوش‌ها در پوست مستعد آکنه و منافذ مسدود شده کمک کنند و به دلیل اثرات لایه‌بردار دوگانه از مواد فیزیکی و شیمیایی، من [لایه‌بردارهای ترکیبی] را برای پوست‌های چرب رزرو می‌کنم که تحمل‌پذیرتر است. کامپو می گوید.

اگر پوست مختلط دارید، لایه‌بردارهای فیزیکی و شیمیایی می‌توانند برای شما مفید باشند. فقط برای شروع به مقدار کم استفاده کنید تا سطح تحمل پوست خود را بسنجید.

برای پوست های بالغ، لایه بردار شیمیایی حاوی AHA را انتخاب کنید که با تقویت درخشندگی، رنگ شب و صاف کردن چین و چروک، ضد پیری را هدف قرار می دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا