راه های مقابله با محرک های فصلی پوست

راه های مقابله با محرک های فصلی پوست

تعدادی از بیماری های پوستی رایج وجود دارد که بسیاری از ما را تا حدی تحت تاثیر قرار می دهد، از آکنه گرفته تا اگزما و روزاسه. چیزی که بسیاری از مردم نمی‌دانند، این است که بسیاری از این شرایط رایج تحت تأثیر تغییرات فصلی قرار می‌گیرند و در شرایط خاصی می‌توانند بارزتر شوند.برای دانستن راه های مقابله با محرک های فصلی پوست با ما همراه باشید.
راه های مقابله با محرک های فصلی پوست
روزاسه :
یک بیماری پوستی طولانی مدت است که عمدتاً صورت را درگیر می کند. در زنان و افرادی با پوست روشن‌تر شایع‌تر است، اما علائم در مردان می‌تواند بدتر باشد.شایع ترین علائم شامل قرمزی (قرمز شدن) در سراسر بینی، گونه ها، پیشانی و چانه است که می آید و می رود و احساس سوزش یا سوزش هنگام استفاده از آب یا محصولات مراقبت از پوست. با این حال، افراد ممکن است خشکی پوست، تورم (به ویژه در اطراف چشم)، زخم پلک و پوست ضخیم را نیز تجربه کنند.
«خبر خوب این است که در زمستان، علائم روزاسه باید شروع به فروکش کند، زیرا به شدت تحت تأثیر حساسیت به نور و قرار گرفتن در معرض نور خورشید است! همانطور که گفته شد، سایر محرک ها عبارتند از الکل، غذاهای تند، کافئین و نوشیدنی های گرم که مصرف آنها در ماه های سردتر افزایش می یابد، بنابراین تا جایی که ممکن است، از آن اجتناب کنید!
آکنه:
آکنه یک بیماری شایع پوستی است که اکثر افراد را در مقطعی از زندگی خود (با درجات مختلف شدت) تحت تاثیر قرار می دهد. این باعث ایجاد لکه، پوست چرب و گاهی اوقات پوستی می شود که لمس آن داغ یا دردناک است.
آکنه اغلب در صورت ایجاد می شود، اما در بیش از نیمی از افراد، در پشت و در حدود 15٪ از افراد روی سینه ظاهر می شود. جوش‌های سرسیاه و سرسفید رایج‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شکل‌های آکنه هستند، اما پاپول‌ها (برجستگی‌های قرمز کوچک که ممکن است حساس یا دردناک باشند)، جوش‌ها (شبیه به پاپول‌ها اما با نوک سفید در مرکز)، ندول‌ها (توده‌های سخت) نیز وجود دارند. زیر پوست که می تواند دردناک باشد) و کیست، شدیدترین نوع لکه آکنه است.
افرادی هستند که آکنه آنها در زیر نور آفتاب بهبود می یابد. در این افراد از آنجایی که پوست آنها کمتر در معرض آفتاب قرار می گیرد، احتمالاً در ماه های سردتر شعله ور می شود. اشعه ماوراء بنفش خورشید می تواند فعالیت التهابی پشت مرتبط با آکنه را کاهش دهد اگرچه من هنوز قرار گرفتن در معرض نور خورشید را بدون حداقل کرم ضد آفتاب SPF30 توصیه نمی کنیم.
اگزما:
اگزما نام جمعی برای گروهی از بیماری های پوستی است که باعث خشکی و تحریک پوست می شود. شایع ترین آن اگزمای آتوپیک است که در آن پوست دچار خارش، خشکی و ترک می شود.
برخی از افراد فقط تکه های کوچکی از پوست خشک دارند، اما برخی دیگر ممکن است پوست ملتهب گسترده ای را در سراسر بدن تجربه کنند. پوست ملتهب می‌تواند در پوست‌های روشن‌تر قرمز و در پوست‌های تیره‌تر قهوه‌ای تیره، بنفش یا خاکستری شود. اگرچه اگزمای آتوپیک می تواند هر قسمتی از بدن را درگیر کند، اما اغلب دست ها، داخل آرنج ها، پشت زانوها و صورت و پوست سر را درگیر می کند.
محرک های فصلی: «زمستان زمان سختی برای مبتلایان به اگزما است، زیرا گرمایش مرکزی بر این بیماری تأثیر می گذارد. به دلیل رطوبت کمتر و افزایش گرما، پوست رطوبت طبیعی خود را سریعتر از دست می دهد. این فقط محیط داخلی نیست که می تواند اگزمای شما را تشدید کند، همچنین شناخته شده است که تحت تأثیر قرار گرفتن در هوای سرد و مرطوب قرار می گیرد.
مقابله با محرک های فصلی پوست
دو بار در روز پوست را تمیز کنید
پاکسازی صبحگاهی عرق و روغن را در طول شب از بین می برد، در حالی که پاکسازی در شب آرایش و آلودگی های جمع شده در طول روز را از بین می برد. حتی اگر در زمستان به اندازه کافی آرایش نمی کنید، پوست شما همچنان تحت تأثیر کثیفی و چربی های انباشته شده در طول روز قرار می گیرد. همچنین مهم است که از پاک کننده ای استفاده کنید که با نوع پوست شما مطابقت داشته باشد.
پوست خود را هیدراته نگه دارید
در مرحله اول، مقدار زیادی آب بنوشید زیرا به طور کلی آب بیشتری از دست خواهید داد. در مرحله دوم، مرطوب کننده را روی پوست بمالید تا آن را هیدراته نگه دارید و هرگونه از دست دادن آب را جبران کنید.
طیف گسترده ای از مرطوب کننده ها برای انتخاب وجود دارد، اما به طور کلی یک پماد یا کرم چرب برای افرادی که پوست خشک دارند مفید است و یک لوسیون یا ژل سبک برای پوست های چرب مفید است.
از پوست خود در برابر اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید
خورشید ممکن است اغلب بیرون نباشد، و ممکن است بیشتر در داخل خانه باشید، با این حال بسیاری از اشعه‌های UV خورشید در تمام طول سال وجود دارند و حتی می‌توانند از پنجره‌های شیشه‌ای نفوذ کنند. بنابراین همیشه باید از کرم ضد آفتاب یا مرطوب کننده با SPF 30 استفاده کرد. علاوه بر اشعه های مضر UV، خورشید نیز می تواند باعث پیری پوست و هایپرپیگمانتاسیون شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا