دستگاه میکروکارنت چیست و چه کارهایی انجام می دهد؟

دستگاه میکروکارنت چیست و چه کارهایی انجام می دهد؟

دستگاه های میکروکارنت با رساندن جریان الکتریکی به عضلات و سلول های پوست کار می کنند این جریان الکتریکی ماهیچه های صورت را می سازد و پوست را و سفت می کند.

میکروجریان مانند تمرینی برای صورت شماست مثل آن است که پوست خود را به باشگاه ببرید و عضلات صورت را برای لیفت طبیعی تحریک کنید.

دستگاه های میکروکارنت چگونه کار می کنند؟

دستگاه های میکروکارنت برای اولین بار در زمینه های پزشکی و فیزیوتراپی برای فعال کردن مواد شیمیایی طبیعی پوست که مسئول سلامت و شادابی هستند استفاده شد. آسیب به بدن باعث اختلال در فعالیت طبیعی الکتریکی می شود.

میکروجریان سیگنال‌های الکتریکی تولید می‌کند، مانند سیگنال‌هایی که به طور طبیعی هنگام ترمیم بافت‌های آسیب‌دیده بدن اتفاق می‌افتد. با اعمال جریان های الکتریکی مشابه، روند بهبودی بهبود می یابد. از الکتریسیته کم ولتاژ برای تحریک عضلات، رشد سلولی آدنوزین تری فسفات (ATP) و رشد کلاژن در درم صورت استفاده می کند.

دستگاه های میکروکارنت باعث تحریک تولید کلاژن می شود وافراد می‌توانند بلافاصله بعد از جلسات متوجه تفاوت شوند. فیشال های دستگاه های میکروکارنت با ارسال سیگنال های الکتریکی کوچک، پوست و ماهیچه های صورت را تحریک می کنند برخی از افراد گزارش می دهند که نتایج فوری پس از انجام میکروجریان صورت را تجربه می کنند، از جمله پوست سفت تر و ظاهری روشن تر .

مزایا و اثربخشی دستگاه های میکروکارنت

ماهیچه های صورت را تحریک می کند

یکی از مزایای اصلی دستگاه های میکروکارنت این است که ماهیچه های صورت را تحریک می کند. تحریک آنها به سفت تر به نظر رسیدن صورت و کاهش علائم قابل مشاهده پیری کمک می کند.

گردش خون را بهبود بخشد

تحریک الکتریکی می تواند جریان خون پوست را بهبود ببخشدو پوست را سالم‌تر نشان دهد و به پر شدن صورت کمک کند.

تسریع در بهبود زخم

برخی از تحقیقات منبع معتبر نشان می دهد که تحریک دستگاه های میکروکارنت به بهبود زخم کمک می کند و با افزایش گردش خون در ناحیه التهاب را کاهش دهد.که این موضوع به زخم های مزمن کمک کند. و به بهبود انواع خاصی از آکنه کمک می کند.

سایر مزایای سلامتی دستگاه های میکروکارنت

تحریک ریز جریان مزایای سلامتی غیر آرایشی دیگری نیز ارائه می دهد. به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2019 نشان داد که درمان روزانه دستگاه های میکروکارنت می تواند درد صورت ناشی از احتقان سینوسی را تا 6 ساعت کاهش دهد. همچنین درد و احتقان را طی 4 هفته استفاده کاهش داد.

تحقیقات حیوانی منبع معتبر همچنین نشان می دهد که تحریک الکتریکی به بهبود عملکرد عضلات آتروفی شده کمک کند.

دستگاه های دستگاه های میکروکارنت حرفه ای در مقابل دستگاه های میکروکارنت خانگی

دستگاه‌های دستگاه های میکروکارنت حرفه‌ای نسبت به دستگاه‌های خانگی قدرتمندتر هستند. و استفاده از آنها در خانه ناامن است، و همچنین به این معنی است که نتایج واضح تری ایجاد می کنند.

متخصصان پوست و زیبایی ممکن است درمان های دستگاه های میکروکارنت را با سایر خدمات مانند ماسک صورت، سرم و ماساژ ترکیب می کنند.و آنها می توانند این را با نیازهای خاص شخصی برای دستیابی به نتایج دلخواه خود تنظیم کنند.

افرادی که از فیشال‌های دستگاه های میکروکارنت خانگی استفاده می‌کنند، ممکن است نیاز به استفاده مداوم از آن‌ها برای تجربه نتایج داشته باشند. همچنین ممکن است به دلیل جریان های ضعیف تر، مشاهده نتایج معادل بیشتر طول بکشد.

آیا فیشال های دستگاه های میکروکارنت ایمن هستند؟

تحقیقات انجام شده از منبع معتبر 2021 بیان می کند که درمان های میکروجریان “نسبتا ایمن” هستند و عوارض جانبی کمی دارند.

ریز جریان ها به اندازه کافی قوی نیستند که باعث آسیب شوند، بنابراین وقتی فردی از این دستگاه ها به درستی استفاده می کند، نباید آسیب ببیند یا باعث آسیب به پوست شود. با این حال، برخی از افراد نباید فیشال های ریز جریان داشته باشند. این شامل افراد مبتلا به: صرع و بیماران قلبی نباید از دستگاه های میکروکارنتاستفاده کنند همچنین به خانمهای باردار توصیه می شود از دستگاه های میکروکارنت استفاده نکنند به این دلیل که پزشکان نمی دانند که آیا درمان برای جنین در حال رشد بی خطر است یا خیر.

عوارض جانبی فیشال های میکرو جریانی

تحقیقات محدودی در مورد عوارض جانبی بالقوه فیشال های میکرو جریان وجود دارد. برخی از اثراتی که افراد گزارش می کنند عبارتند از:

مور مور

درد و ناراحتی

تحریک یا حساسیت پوستی

خشکی پوست

خواب آلودگی

سرگیجه

احساس تکان در صورت

فرد باید در مورد هر گونه عوارض جانبی، به خصوص اگر شدید باشد یا بهبود نیابد، با پزشک مشورت کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا