دستگاه آر اف فرکشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه آر اف فرکشنال چیست و چه کاربردی دارد؟

رادیوفرکانسی پوست یا آراف یکی از روش‌های جوان سازی پوست است که با از بین بردن جای زخم، چروک‌های ظریف صورت، چین خوردگی‌ها و تغییرات رنگ در پوست موجب ایجاد پوستی جوان‌تر و سالم‌تر در بیماران می‌گردد. این روش با از بین بردن یک لایه پوست موجب جوانسازی و زیباسازی می‌گردد؛ بنابراین دستاوردهایی دقیق و مطلوب را تضمین می‌کند. در طی روند بهبود، سلول‌های پوستی جدید با الاستیسیته مطلوب تشکیل می‌شوند و پوستی روشن‌تر و جوان‌تر ایجاد می‌گردد. آراف همچنین برای اصلاح افتادگی پوست کاربرد دارد و برای درمان افرادی که در ناحیه‌ی پیشانی، قسمت میانی صورت، گردن و فک و در اطراف چشم دچار شل شدگی و افتادگی ملایم تا متوسط پوست هستند، بسیار مناسب است. معمولاً متقاضیان انجام جوانسازی پوست با آراف در رده‌ی سنی دهه‌های 30، 40 و 50 می‌باشند.

کاربرد دستگاه آر اف فرکشنال

برای لیفت ابرو و سفت کردن پوست در ناحیه پیشانی

برای رفع افتادگی و شل شدگی پوست زیر چشم

برای لیفت گونه‌ها و برجسته کردن گونه

برای لیفت ملایم و بستن منافذ پوست در گونه‌ها و بخش میانی صورت

برای زاویه دار کردن صورت و افتادگی در طول خط فک

برای رفع افتادگی پوست و کاهش چین و چروک روی گردن برای انجام فرآیند آر اف ابتدا باید با یکی از پزشکان ما مشورت کنید تا تعیین شود که آیا شما یک متقاضی مناسب برای انجام این عمل هستید یا خیر. متقاضیانی که در سلامت کامل به سر می‌برند و هیچ گونه مشکلی در سیستم ایمنی بدن ندارند یا مبتلا به بیماری‌های مزمن نیستند، برای انجام آراف صورت مناسب هستند.

آر اف چگونه عمل می کند؟

دستگاه‌های آر اف یک جریان الکتریکی با استفاده از تابش الکترومغناطیسیدر محدوده فرکانس 3 تا300 گیگاهرتز تولید می‌کنند. هنگامی که این جریان از یک لایه بافت عبور می‌کند، گرما تولید می‌کند. جوان‌سازی پوست به علت آسیبی که گرما یا حرارت به درم (لایه پوست زیر اپیدرم) می‌رساند، رخ می‌دهد. گرمادهی درم باعث تغییر خواص اصلی فیبرهای کلاژن می‌شود. فیبرهای کلاژن در پاسخ به گرما واکنش نشان می‌دهند و ضخیم می‌شوند. این فرآیندی است که منجر به بهبود فوری و ایجاد نتایج قابل مشاهده می‌گردد. گرما همچنین باعث بازسازی کلاژن در درازمدت می‌شود. روند بهبودی و سفت شدن پوست چندین هفته پس از درمان ادامه دارد.

روش آر اف فرکشنال کاربردهای درمانی و زیبایی بسیاری دارد. تاثیرات این روش درمانی را می‌توان در سه مورد خلاصه کرد:

سفت کردن و جوانسازی پوست :

آر اف فرکشنال باعث حجم‌دهی، سفت کردن و صاف کردن بافت پوستی می‌شود. به همین خاطر می‌تواند همزمان با از بین بردن خطوط و چین و چروک‌های صورت، رنگ و بافت سطحی پوست را هم بهبود بخشد.

محو کردن جای زخم، اسکارها و ترک بدن : عملکرد اساسی آر اف فرکشنال، تحریک کلاژن‌سازی در بافت پوست است. برای همین بعد از درمان، پوست شما ظاهری سالم‌تر، زیباتر و یکدست‌تر خواهد داشت. آر اف برای از بین بردن جای آکنه و جوش و همچنین ترک‌های ناشی از چاق و لاغر شدن تاثیرات بسیار خوبی دارد.

بهبود منافذ پوستی باز :

اندازه‌ی منافذ پوستی بعد از 2 تا 5 جلسه‌ی درمان به شکل چشمگیری کاهش می‌یابد.

لاغری موضعی : آر اف فرکشنال یکی از موثرترین روش ها در درمان و حذف چربی های اضافه است که برای تمام نواحی بدن که انباشت چربی دارند، از جمله زیر چانه و غبغب استفاده می شود و حتی به سفت شدن پوست نواحی درمان نیز کمک خواهد کرد.

درمان تعریق زیر بغل :

یکی از روش هایی که به رفع تعریق بیش از حد زیر بغل کمک می کند، دستگاه آر اف فرکشنال است که در این روش، امواج ساطع شده از دستگاه باعث می شوند تا فعالیت غدد عرق در این ناحیه کنترل شود که می توان برای کنترل تعریق دست ها نیز از این روش استفاده کرد.

درمان لک های پوستی :

برای رفع لک های پوستی نیز می توان از آر اف فرکشنال استفاده کرد، چرا که انرژی و حرارت ساطع شده از دستگاه باعث می شود تا خون در پوست به گردش در بیاید و بازسازی مجدد پوست اتفاق بیفتد، در نتیجه، کلاژن و الاستین بیشتری تولید می شود و ملانین های اضافی روی پوست که باعث بروز لک شده اند نیز از بین می روند و پوست روشن تر خواهد شد.

با توجه به اثرات درمانی آر اف فرکشنال ، این روش برای رفع و درمان موارد زیر موثر خواهد بود:

پوست افتاده یا شل شده،

ترک بدن (استرچ مارک)،

اسکار و جای زخم آکنه،

آکنه‌ی کیستی،

منافذ باز پوستی،

خطوط و چین و چروک‌های ظریف،

مشکلات رنگ و بافت سطحی پوست.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا