رایج ترین درمان های خانگی که برای درمان آکنه خفیف

رایج ترین درمان های خانگی که برای درمان آکنه خفیف

درمان‌های خانگی برای درمان آکنه خفیف معمولاً قوی نیستند و نمی‌توانند اثرات رضایت‌بخشی داشته باشند. پزشکان معمولاً استفاده از آن را برای افرادی که جوش های خفیف و غیر التهابی مانند جوش های سرسفید یا سرسیاه دارند توصیه می کنند.

درمان های خانگی که برای درمان آکنه خفیف

برخی از رایج ترین درمان های خانگی که برای درمان خفیف آکنه تایید شده اند را شرح می دهیم.

یخ و درمان آکنه

یخ زمانی می تواند موثر باشد که آکنه به تازگی روی پوست ظاهر شده باشد و هنوز عفونی یا ملتهب نشده باشد. استفاده از یخ می تواند غدد چربی پوست را منقبض کند و از ترشح بیش از حد سبوم جلوگیری کند. توجه داشته باشید که نباید یخ را برای مدت طولانی مستقیماً روی پوست قرار دهید.

حتما یخ را روی یک تکه پارچه قرار دهید و برای چند ثانیه روی محل آکنه نگه دارید. انجام این کار به طور مداوم در طول روز باعث از بین رفتن آکنه ها پس از یک یا دو روز می شود.

ماسک و درمان آکنه

عسل یک ماده مقوی و ضدعفونی کننده است که می تواند عوامل میکروبی و آلوده کننده روی پوست را از بین ببرد. برای رفع آکنه استفاده مستقیم از عسل و همچنین استفاده از ماسک های حاوی عسل می تواند موثر باشد.

اگر از خود عسل استفاده می کنید، یک پنبه استریل را در عسل آغشته کنید و بگذارید حدود 30 دقیقه روی پوستتان بماند. سپس پوست خود را با آب گرم بشویید.

آبلیمو و درمان آکنه

آب لیمو را می توان یک ضد میکروب طبیعی دانست که تاثیر بسزایی در درمان آکنه صورت و جلوگیری از عود آنها دارد.

توجه داشته باشید که اگر آکنه های شما ملتهب یا باز هستند، استفاده از آب لیمو می تواند باعث سوزش یا درد شود. برای استفاده از آب لیمو، یک گلوله پنبه استریل را در آن آغشته کنید و به عنوان یک درمان طبیعی آکنه روی آکنه قرار دهید. این کار را قبل از خواب انجام دهید و اجازه دهید پنبه آغشته به آب لیمو تا صبح روی پوست شما بماند.

خمیر دندان و درمان آکنه

خمیر دندان یک درمان موثر برای آکنه های جدید است. اگر بعد از گذاشتن یخ روی پوست از آن استفاده کنید، تاثیر آن در درمان آکنه بیشتر خواهد بود.

قبل از خواب مقداری خمیر دندان را روی پوست خود بمالید و بگذارید تا صبح بماند. پس از بیدار شدن از خواب، پوست خود را با آب سرد بشویید. تکرار این روند در طول روز می تواند خمیر دندان را حتی موثرتر کند.

بخار و درمان آکنه

بخار به باز شدن منافذ پوست کمک می کند. در نتیجه آلودگی هایی که این منافذ را می بندند از بین می روند و پوست شما شفاف تر می شود. فقط مراقب باشید که برای مدت طولانی در معرض بخار داغ قرار نگیرید زیرا باعث سوختگی پوست شما می شود. همچنین حتما بعد از درمان جوش با بخار از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

روغن درخت چای و درمان آکنه

این روغن می تواند جوش های سرسفید را خشک کرده و آنها را از بین ببرد. TTO همچنین میکروب ها را از بین می برد و بسیاری از مشکلات پوستی دیگر را حل می کند. اگر از این روغن با ژل آلوئه ورا استفاده کنید، آن را به یک داروی معجزه آسا برای درمان آکنه تبدیل کرده اید.

هنگام استفاده، روغن را روی آکنه مالیده و بعد از 20 دقیقه بشویید. توجه داشته باشید که این روغن خاصیت خشک کنندگی دارد. بنابراین استفاده از آن برای پوست های حساس و خشک توصیه نمی شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا