بهترین کرم ضد جوش برای انواع آکنه و جوش سرسیاه و سفید

بهترین کرم ضد جوش برای انواع آکنه و جوش سرسیاه و سفید

مهمترین دلایل ایجاد جوش 

قبل از انجام هر اقدام درمانی ای باید علت بروز مشکل را به درستی شناسایی کنیم؛ بنابراین قبل از انتخاب بهترین کرم و ژل ضد جوش، بهتر است با دلایل بروز این برآمدگی های کوچک و بزرگ آشنا شویم.

بر روی پوست تمام انسان ها باکتری بی ضرری، معروف به پروپیونی زندگی می کند. این باکتری در حالت عادی هیچ مشکلی برای پوست ما ایجاد نمی کند؛ ولی زمانی که یک غده چربی در زیر پوست مسدود شود، شروع به تولید مثل می کند. این کار یک پاسخ در برابر مسدود شدن منافذ است که در نهایت، موجب ملتهب شدن چربی به دام افتاده و بزرگ تر شدن آن می شود.

آکنه ها می توانند خفیف و یا شدید باشند؛ بنابراین انتخاب بهترین کرم و ژل ضد جوش، به شدت التهاب بستگی دارد. در نوع شدید آن که با عفونت همراه است، باکتری وارد زخم شده و التهاب را بیشتر می کند. دلیل دیگر عفونی شدن جوش ها، پارگی پوسچول داخل پوست است که در پاراگراف بعد به طور کامل توضیح داده شده است.

آکنه کیستیک شدیدترین شکل آکنه است که موجب بروز جوش های بزرگ و پر از چرک می شود. استافیلوکوکوس اورئوس

 (S. aureus) عفونت های پوستی ای مانند کورک و زخم زرد، ایجاد می کند که درمان آن چالش برانگیزتر از انواع دیگر است.

بهترین کرم ضد جوش سرسفید

جایگاه اولین و آشناترین نوع آکنه، به جوش سرسفید اختصاص می‌یابد. هرکدام از ما مطمئناً تابه‌حال این مهمان ناخوانده را در صورت خود مشاهده کرده‌ایم. این نوع جوش اندازه بزرگی ندارد و یکی از مهم‌تریم علائم آن این است که در منافذی کاملاً بسته هستند، یافت می‌شود. چنین جوش‌هایی، هنگامی به وجود می‌آیند که منافذ پوست با چربی اضافی، باکتری‌ها و سلول‌های مرده پوست مسدود شده باشند. جوش‌های که در این منافذ بسته به وجود میآیند، به شکل برآمدگی کوچک سفید یا گوشتی به نظر می‌رسند.

درمان جوش سرسفید

استفاده از بهترین کرم ضد جوش انتخابی عاقلانه و بی‌دردسری برای درمان جوش سرسفید است. علاوه بر این،  متخصصان پوست به‌منظور باز کردن منافذ پوست، استفاده از رتینوئید را پیشنهاد می‌کنند. این ماده را می‌توانید بدون نسخه پزشک از داروخانه تهیه نمایید. همچنین، شستشوی پوست با بنزوئیل پراکسید نیز گزینه دیگری برای درمان جوش سرسفید است. با انجام این کار، باکتری‌های P. acnes اضافی که روی پوست شما زندگی می‌کنند، از بین خواهند رفت.

بهترین کرم ضد جوش سرسیاه

خرید‌ بهترین کرم ضد جوش سرسیاه یکی از اهداف کسانی است که به این نوع بیماری دچار هستند. دومین و متداول‌ترین نوع جوش، جوش‌های سرسیاه هستند. این جوش‌ها نیز موجب شده‌‌اند تا زیبایی بسیاری از مردم کاهش پیدا کند. این جوش‌ها در منافذ بازیافت می‌شوند.

درصورتی‌که منافذ پوست شما با انواع آلودگی‌ها پر شود اما همچنان باز بماند، شما جوش سرسیاه در صورت خود مشاهده خواهید کرد. در واقع برخی از لکه‌های کوچک سیاهی که در پوست شما دیده می‌شوند، لکه و آلودگی حاصل آغشته شدن پوست به ماده‌ای خاص نیستند. آن‌ها جوش سرسیاه هستند. به یاد داشته باشید که دست‌کاری کردن آن‌ها، تنها‌ شرایط را بدتر می‌کند.

درمان جوش سرسیاه

بهترین کرم ضد جوش خارجی یا ایرانی، ممکن است راه درمان مؤثری برای درمان جوش‌های سرسیاه یا سرسفید سرسخت باشد. همچنین، شما می‌توانید از درمان‌هایی که برای جوش‌های سرسفید معرفی کردیم، برای ازبین‌بردن جوش‌های سرسیاه نیز استفاده کنید. منتها با این تفاوت که طول دوره درمان باید شش تا هشت هفته طول بکشد تا اثر کند.

درمان جوش سرسیاه با کرم ضد جوش

اگر پس از گذشت این مدت‌زمان همچنان بر روی پوست خود جوش مشاهده کردید، بهتر است به متخصص پوست مراجعه کنید. درمان آکنه با نسخه قوی حاوی بهترین کرم ضد جوش گزینه مناسبی برای درمان است. روشی مانند استخراج کومدون نیز (اصطلاح پزشکی برای جوش‌های سرسیاه و سرسفید) ممکن است به بهبود پوست کمک کند. در این نوع درمان، از نوعی میله فلزی که نوک‌تیز است و یا یک دایره فلزی در سر خود دارد (تیر کمدون)، برای خارج کردن جوش استفاده می‌شود.

سفت‌دانه‌ها

مردم از بهترین کرم ضد جوش برای ازبین‌بردن این نوع آکنه نیز استفاده می‌کنند. سومین نوع، سفت‌دانه یا پاپول است که گهگاه پوست افراد بسیاری را درگیر می‌کند. مهم‌ترین نشانة این نوع جوش این است که به شکل برآمدگی‌های کوچک، قرمز و حساسی در پوست یافت می‌شوند. این نوع جوش زمانی به وجود می‌آید که چربی اضافی، باکتری‌ها و سلول‌های مرده پوست به عمق پوست فشار وارد می‌کنند.

در نتیجه این فشار پوست ملتهب شده و برجستگی‌های متورم و قرمز ظاهر می‌شوند. کلمه پزشکی برای این نوع لک آکنه مورداستفاده قرار می‌گیرد، پاپول است. این نوع آکنه‌ها سفت هستند. اگر سفت‌دانه‌های زیادی پوست شما را درگیر کرده است، ممکن است احساس کنید این ناحیه همچون کاغذ سنباده است. بهترین کرم ضد جوش می‌تواند به‌راحتی شما را از شر این جوش‌ها خلاص کند.

درمان سفت‌دانه‌ها

به‌منظور درمان پاپول‌ها یا همان سفت‌دانه‌ها،‌ سعی کنید دو بار در روز صورت خود را با استفاده از یک شوینده آکنه صورت، حاوی بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک بشویید. این کار به بهبود این نوع جوش،‌ کمک شایانی خواهد کرد. اما درصورتی‌که تعداد سفت‌دانه‌ها بسیار زیاد باشند،‌ می‌توانید با مراجعه به متخصص پوست از بهترین کرم ضد جوش بهره‌مند شوید.

جوش‌های چرکی یا پوستول

چهارمین نوع آکنه جوش‌های چرکی یا به‌اصطلاح پزشکی پوستول نام دارند. این نوع جوش‌ها بسیار شبیه پاپول و در واقع که پاپول‌هایی هستند در نوک خود مقداری چرک دارند و دارای ماده‌ای زردرنگ هستند. چنین آکنه‌هایی همیشه با یک مرکز زرد یا سفیدرنگ مشاهده می‌شوند.

درمان پوستول

استفاده از بهترین کرم ضد جوش انتخاب مناسبی برای درمان پوستول است. علاوه بر این، از دیگر روش‌های درمان می‌توان به شست‌وشو با محلول بنزوئیل پراکسید یا اسید سالیسیلیک اشاره کرد. برای انجام این کار، باید محصولاتی را که حاوی این دو ماده هستند، خریداری کرده و صورت خود را با آن‌ها بشویید.

هرچند که این جوش‌ها ظاهری نامناسب دارند، آن‌ها را فشار ندهید و سعی نکنید که آن‌ها را تخلیه نمایید. چراکه این کار نه‌تنها کمکی به شما نمی‌کند،‌ بلکه جوش‌ها را در وضعیت بدتری قرار می‌دهد. اگر در مدت شش تا هشت هفته، درمان تأثیر قابل‌قبولی بر آکنه‌ها نداشت، به متخصص پوست مراجعه کنید تا بهترین محصولات درمانی و بهترین کرم ضد جوش را به شما معرفی کند.

ندول‌ها

ندول‌ها همانند دیگر انواع  آکنه که تا کنون با آن‌ها آشنا شدیم، متداول نیستند. این نوع جوش‌ها در واقع توده‌های بزرگ، جامد و دردناکی در زیر پوست هستند. همان‌طور که از نام آن‌ها پیداست، سایز این نوع جوش بزرگ‌تر از نمونه‌های قبلی است. ندول‌ها در عمق پوست جای دارند.

 درمان ندول‌ها

اغلب پس از بهبودی، جای این آکنه‌ها بر روی پوست باقی می‌ماند. ازاین‌رو استفاده از بهترین کرم ضد جوش و لک اهمیت زیادی در درمان ندول‌ها دارد. اگر دارای آکنه‌هایی شبیه به آنچه که گفته شد هستید، بهتر است سریع‌تر به پزشک متخصص مراجعه و درمان را آغاز کنید. به‌این‌ترتیب جای جوش کمتری خواهید داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا