آشنایی با اسیدهای مورد استفاده در مراقبت از پوست

آشنایی با اسیدهای مورد استفاده در مراقبت از پوست

اسیدهای مورد استفاده در مراقبت از پوست اخیرا مورد علاقه افراد در روتین پوست قرار گرفته است. ماه قصد داریم اسیدهایی مانند اسید هیالورونیک، اسید گلیکولیک و اسید اسکوربیک و…. را بررسی کنیم که چگونه می توانیم از آنها استفاده کنیم.

اسیدهای مورد استفاده در مراقبت از پوست

دو نوع اسید مختلف در مراقبت از پوست استفاده می شود. اسیدهای لایه بردار و اسیدهای چرب. هنگامی که به درستی در روتین مراقبت از پوست خود استفاده کنید، می توانید مزایای آن را در ظاهر و احساس پوست خود مشاهده کنید.
اسیدهای لایه بردار
اسیدهای لایه بردار با از بین بردن سلول های مرده پوست و ظاهری تازه به پوست کمک می کنند تا به بهترین شکل ظاهر شود.
اسید گلیکولیک
اسید گلیکولیک کوچکترین و بسیار حلال ترین اسید آلفا هیدروکسی است که آن را به ویژه در لایه بردارها و لایه بردارهای شیمیایی موثر می کند. چسبندگی سلولی را در بالاترین لایه اپیدرم کاهش می‌دهد و باعث لایه‌برداری پوست مرده و جایگزینی سلول‌ها می‌شود که به شفاف‌تر شدن پوست کمک می‌کند. اسید گلیکولیک ماده فعال در ماسک کدو تنبل است.
اسید هیالورونیک
اسید هیالورونیک یک پلیمر طبیعی است که در بافت همبند، عصبی و اپیتلیال هم در حیوانات و هم در انسان یافت می شود. هیالورونیک اسید می تواند حدود 1000 برابر وزن خود را در آب نگه دارد. به دلیل توانایی آن در نگه داشتن آب، HA هنگامی که به دنبال ماده ای هستید که هنگام استفاده روی پوست رطوبت را حفظ کند، انتخاب آسانی است.
اسید لاکتیک
اسید لاکتیک یک آلفا هیدروکسی اسید است که از تخمیر کربوهیدرات های مشتق شده از ذرت غیر GMO تولید می شود. اسید لاکتیک در فرمولاسیون پاک کننده ها، پاشش ها، قابض ها و مرطوب کننده ها برای بهبود ظاهر پوست خشک یا بالغ استفاده می شود. لاکتات ها همچنین به دلیل توانایی عالی در جذب و نگهداری رطوبت در پوست، مرطوب کننده ها و عوامل بافر موثر در صابون ها و دستمال ها هستند.
اسید مالیک
اسید مالیک یک پودر ریز سفید تا مایل به سفید و گرانول ریز است. اسید مالیک یکی از اعضای گروه آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است و در محصولات مراقبت از پوست اغلب به عنوان یک ماده فعال در لایه بردارها و لایه بردارهای شیمیایی استفاده می شود.
کوجیک اسید
اسید کوجیک که در ابتدا در انواع مختلفی از قارچ ها کشف شد، یک پودر کریستالی مایل به سفید است. یک محصول جانبی از فرآیند تخمیر مالت برنج، اسید کوجیک به عنوان یک تقویت کننده نگهدارنده کمک می کند و برای حفظ رنگ ها در فرمولاسیون ها عمل می کند. اسید کوجیک همچنین کمک می کند رنگ پوست یکدست تر به نظر برسد.
اسید سیتریک
اسید سیتریک طبیعی یکی از اعضای گروه آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است و در محصولات مراقبت از پوست اغلب به عنوان یک ماده در لایه بردارها و لایه بردارهای شیمیایی مانند بسته مایع آلفا هیدروکسی استفاده می شود، اما اغلب اسید سیتریک برای تنظیم pH در محصولات مراقبت شخصی مانند لوسیون ها، کرم ها، شامپوها و غیره.
اسید سالیسیلیک
این بتا هیدروکسی اسید یک لایه بردار قوی و موثر است که به طور گسترده برای لایه برداری صورت و در محصولاتی برای پوست کمتر از ایده آل استفاده می شود. اسید سالیسیلیک نباید بیش از 2٪ در هیچ فرمول آرایشی استفاده شود و ملایم تر از آلفا هیدروکسی اسیدها است.
آلفا لیپوئیک اسید
پودر آلفا لیپوئیک اسید یک ترکیب آلی گوگردی است که از اسید اکتانوئیک به دست می آید و به طور طبیعی در بدن انسان ساخته می شود. اغلب به عنوان “آنتی اکسیدان جهانی” شناخته می شود، از نظر اثرات آنتی اکسیدانی با ویتامین C و E رقابت می کند.
اسید تارتاریک
اسید تارتاریک یک پودر کریستالی ریز، سفید تا مایل به سفید است که از انگور به دست می آید. اسید تارتاریک یکی از اعضای گروه آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است و در محصولات مراقبت از پوست اغلب به عنوان یک ماده فعال در لایه بردارها و لایه بردارهای شیمیایی استفاده می شود
اسیدهای چرب
اسیدهای چرب بلوک های ساختمانی حیاتی برای کمک به پوست هیدراته، حجیم و جوان تر به نظر می رسد. اسیدهای چرب ضروری به طور طبیعی توسط بدن تولید نمی شوند، بنابراین باید خورده شوند یا مستقیماً روی پوست اعمال شوند. اسیدهای چرب غیر ضروری در بدن تولید می شوند، اما می توانند در محیط نیز یافت شوند و فواید زیادی در مراقبت از پوست دارند.
میریستیک اسید
اسید میریستیک یک اسید چرب غیر سمی است که به طور طبیعی در برخی غذاها مانند چربی های حیوانی و بیشتر سبزیجات وجود دارد. جوز هندی، روغن نخل و روغن نارگیل حاوی مقادیر نسبتا بالایی از اسید میریستیک هستند. اسید میریستیک اسید چرب اشباع دارای 14 اتم کربن است. اسید میریستیک به عنوان یک پاک کننده، سورفکتانت و عامل مات کننده در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت شخصی استفاده می شود.
اسید استریک
اسید استئاریک یک مشتق گیاهی (کرچک) است که برای سفت کردن و تثبیت لوسیون ها و کرم ها استفاده می شود. اسید استئاریک به طور طبیعی در بدن انسان و چربی های گیاهی وجود دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا