هر آنچه باید در مورد استفاده از اسید سالیسیلیک روی صورت خود بدانید

هر آنچه باید در مورد استفاده از اسید سالیسیلیک روی صورت خود بدانید

چه با جوش های سرسفید و سرسیاه دست و پنجه نرم کرده باشید یا به دنبال احیای پوست کدر خود باشید، ممکن است این یک عنصر را در بسیاری از محصولات مراقبت از پوست دیده باشید: اسید سالیسیلیک..برای دانستن هر آنچه باید در مورد استفاده از اسید سالیسیلیک روی صورت خود بدانید با ما همراه شوید.

آنچه باید در مورد استفاده از اسید سالیسیلیک بدانید

اسید سالیسیلیک بازیگر کلیدی در روتین مراقبت از پوست برای مبارزه با آکنه، بیشتر به خاطر قدرت لایه برداری و مبارزه با باکتری ها شناخته شده است.
اسید سالیسیلیک چیست؟
سالیسیلیک اسید یک بتا هیدروکسی اسید (BHA)، نوعی ترکیب آلی مبتنی بر کربن است که به طور طبیعی در پوست درخت بید، میوه ها و سبزیجات وجود دارد. “BHA ها محلول در چربی/چربی هستند و می توانند به منافذ نفوذ کنند تا جوش های سر سیاه را باز کنند و نه تنها اسید سالیسیلیک با باکتری ها مبارزه می کند، بلکه التهاب را کاهش می دهد و پوست را لایه برداری می کند.

فواید اسید سالیسیلیک چیست؟

سالیسیلیک اسید یک ماده پاک کننده منافذ عالی است زیرا سطح پوست را لایه برداری می کند و برای از بین بردن چربی به داخل منافذ نفوذ می کند. “این به جلوگیری از مسدود شدن منافذ کمک می کند و می تواند به حذف گرفتگی هایی که قبلا ایجاد شده اند کمک کند.”
به عنوان یک BHA محلول در روغن، اسید سالیسیلیک توانایی حذف چربی اضافی و سلول های مرده پوست را دارد. دکتر کمپبل می گوید که با شکستن “چسب” بین سلول ها برای لایه برداری و کاهش ترشح روغن کار می کند.
فواید کلیدی اسید سالیسیلیک:
با آکنه مبارزه می کند
سلول های مرده پوست را از بین می برد
ترشح روغن را کاهش می دهد
التهاب و قرمزی را کاهش می دهد
همراه با درمان جوش ها، ممکن است اسید سالیسیلیک را در محصولاتی دیده باشید که پوست شما را “جوان کننده” یا “روشن” می کند. به این دلیل که دکتر کمپبل توضیح می دهد که “به عنوان یک لایه بردار شیمیایی ملایم تر برای بیماران مستعد آکنه یا بیمارانی که خواهان لایه برداری با شدت کمتری هستند استفاده می شود.” در غلظت‌های بالاتر، از آن برای درمان زگیل و سایر رشد پوست استفاده می‌شود، زیرا سلول‌های پوست را تجزیه می‌کند.

اسید سالیسیلیک برای پوست شما چه می کند؟

سالیسیلیک اسید یک ماده عالی برای افرادی است که پوست چرب و مستعد آکنه دارند و به ویژه برای درمان و پیشگیری از آکنه کومدونال (جوش های سرسیاه و سرسفید) است. بنابراین، نه تنها جوش‌های فعلی را درمان می‌کند، بلکه می‌تواند به پیشگیری از جوش‌های آینده نیز کمک کند.
مشابه سایر محصولات ضد پیری، به سرعت گردش سلولی کمک می‌کند و همچنین می‌تواند تورم و قرمزی را کاهش دهد.
در غلظت های بالاتر، می توان از آن برای درمان آکنه کیستیک استفاده کرد، اما همیشه باید ابتدا با متخصص پوست خود مشورت کنید. افرادی که پوست خشک یا حساس دارند باید بیشتر احتیاط کنند زیرا این ماده می تواند پوست را بیشتر خشک و تحریک کند.

چگونه از اسید سالیسیلیک برای صورت خود استفاده کنید

اسید سالیسیلیک را می توان به اشکال مختلف بر روی صورت خود استفاده کرد، از پاک کننده ها گرفته تا درمان های لکه بینی و سرم.
سالیسیلیک اسید برای استفاده هر روز بی خطر است، اما برای اضافه کردن آن به روتین روزانه خود خیلی سریع اقدام نکنید. این پتانسیل را دارد که پوست شما را تحریک و خشک کند، بنابراین به آرامی شروع کنید.
هفته‌ای یک یا دو بار شروع کنید و دفعات آن را در حد تحمل افزایش دهید. این بستگی به حساسیت پوست شما و محصولات دیگری دارد که استفاده می‌کنید.»
با افزایش تحمل، می‌توانید آن را بیشتر اعمال کنید بسیاری از بیماران می‌توانند هر روز از آن استفاده کنند.

عوارض جانبی اسید سالیسیلیک چیست؟

اگر در غلظت های بالا یا زیاد استفاده شود، اسید سالیسیلیک “می تواند باعث تحریک و خشکی پوست شود.”

آیا اسید سالیسیلیک لکه های تیره را از بین می برد؟

بله، اما انتظار نداشته باشید تغییرات فوری را مشاهده کنید. میتواند به محو شدن لکه های تیره در طول زمان کمک کند، اما باید در ترکیب با سایر مواد مانند ویتامین C، نیاسینامید و هیدروکینون برای بهترین نتیجه استفاده شود.”
اگر می خواهید لکه های تیره را روشن کنید، از سرم اسید سالیسیلیک یا تونر روزانه استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا