آیا ماسک های کلاژن واقعا کار می کنند؟

آیا ماسک های کلاژن واقعا کار می کنند؟

کلاژن نقش مهمی در سلامت پوست دارد. فواید ظاهری آن پوست را جوان نگه می دارد و علائم پیری را به تاخیر می اندازد، که آن را به یک عنصر زیبایی محبوب در رژیم های غذایی و محصولات مراقبت از پوست تبدیل کرده است.با این حال، در مورد اثربخشی ماسک های صورت کلاژن و اینکه آیا استفاده از کلاژن به صورت موضعی می تواند واقعاً برای پوست مفید باشد، تردیدهایی وجود دارد.با ما همراه شوید تا بدانید که آیا ماسک های کلاژن واقعا کار می کنند؟
کلاژن چیست؟
کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن انسان است و حدود یک سوم از ترکیب پروتئین را تشکیل می دهد. این پروتئین های نامحلول و فیبری از زنجیره های بلندی از اسیدهای آمینه تشکیل شده اند که به عنوان ساختارهای حمایت کننده ای عمل می کنند که سلول ها را به یکدیگر متصل می کند. این جزء اصلی بافت های همبند است و یکی از بلوک های اصلی ساختمان پوست، استخوان ها، ماهیچه ها، تاندون ها و رباط ها است، اما در سایر قسمت های بدن نیز یافت می شود.
کلاژن مسئول قوی، محکم و الاستیک نگه داشتن پوست است. همچنین نقش مهمی در روند بهبودی پوست دارد. با افزایش سن، بدن شروع به تولید کلاژن کمتر و با کیفیت پایین‌تری می‌کند. پس از 20 سالگی، تولید کلاژن بدن هر سال حدود یک درصد کاهش می یابد.
علاوه بر این، آسیب رادیکال های آزاد ناشی از قرار گرفتن در معرض، سیگار کشیدن، آلودگی و سایر عوامل محیطی می تواند باعث تخریب پروتئین کلاژن شود. این باعث کاهش خاصیت ارتجاعی پوست، خطوط ریز و چین و چروک می شود.
راه های مختلفی برای افزایش کلاژن بدن وجود دارد. خوردن غذاهای غنی از کلاژن می تواند تولید کلاژن را افزایش دهد و ممکن است به ساخت اسیدهای آمینه مورد نیاز برای پوست جوان کمک کند. کلاژن خوراکی به شکل مکمل یکی دیگر از منابع این پروتئین است. مکمل‌های پپتید کلاژن از بافت همبند گاو گرفته می‌شوند، در حالی که کلاژن دریایی از ماهی ساخته می‌شود. یکی دیگر از گزینه های محبوب ماسک صورت کلاژن است.
ماسک های کلاژن چیست؟
ماسک های کلاژن شامل کرم ها، ژل ها و ماسک های ورقه ای هستند که حاوی غلظت بالایی از کلاژن به عنوان یک ماده فعال هستند. اینها پوست را برای مدتی با کلاژن اشباع می کنند و به پوست اجازه می دهند تا مقدار زیادی از محصول را جذب کند تا از مزایای کلاژن بهره مند شود.
مزایای ماسک صورت کلاژن چیست؟
کلاژن نقش مهمی در حفظ پوست ما قوی، انعطاف پذیر و الاستیک دارد. اما دقیقاً مزایای استفاده از کلاژن به صورت موضعی چیست؟ استفاده از ماسک کلاژن حاوی کلاژن هیدرولیز شده یا اسیدهای آمینه کلاژن فواید زیادی دارد.
افزایش رطوبت پوست
اسیدهای آمینه موجود در کلاژن از گروه های آبدوست یا آب دوست مانند آمین (NH2) و هیدروکسیل (OH) تشکیل شده است که آن را به یک مرطوب کننده تبدیل می کند. این به جذب رطوبت به پوست و حفظ رطوبت آن کمک می کند.
کلاژن هیدرولیز شده، آبرسانی عمیقی را ارائه می دهد و در عین حال رطوبت را محبوس می کند و آن را به یک ماده عالی برای پوست های خشک تبدیل می کند. این اثر مرطوب کننده شدید می تواند به رفع پوست کم آب و جوانسازی پوست خشن، پوسته پوسته و کدر کمک کند. نه تنها پوست شما را هیدراته نگه می دارد، بلکه درخشندگی شبنم را نیز برای شما به ارمغان می آورد.
سفت شدن
ماسک های کلاژن به پوست شما کلاژن می دهد که می تواند به افزایش استحکام و ضخامت پوست کمک کند، خاصیت ارتجاعی پوست را بازیابی یا حفظ کند و پوست شما را محکم و انعطاف پذیر نگه دارد.
خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد
با گذشت زمان، بدن کلاژن کمتری تولید می‌کند و در نتیجه پوست نازک‌تر، انعطاف‌پذیرتر و انعطاف‌پذیرتر می‌شود. این منجر به خطوط ظریف، چین و چروک، بافت خشن و افتادگی پوست می شود. ماسک های کلاژن می توانند کلاژن را بازیابی کنند، که به طور بالقوه می تواند پیری پوست را کند کند.
پوست را سالم نگه می دارد
کلاژن هیدرولیز شده می تواند به لایه های بیرونی پوست نفوذ کند تا کلاژن جدید را تحریک کند. این باعث افزایش سطح کلاژن در پوست ما می شود که می تواند باعث تجدید و ترمیم سلول های پوست شود تا پوست ما سالم بماند. همچنین دارای اثر آنتی اکسیدانی است که با آسیب رادیکال های آزاد مبارزه می کند و از پوست در سطح سلولی محافظت می کند.
آیا ماسک های کلاژن واقعا کار می کنند؟
ماسک های صورت کلاژن ادعا می کنند که ذخایر کلاژن پوست را افزایش می دهند تا پوست را سفت، حجیم و جوان نگه دارند. اما آیا استفاده موضعی از کلاژن برای افزایش کلاژن در پوست موثر است؟
پروتئین کلاژن یک مولکول پیچیده با اندازه بسیار بزرگ است که از جذب آن به لایه های عمیق تر پوست جلوگیری می کند. از آنجا که نمی تواند به اپیدرم نفوذ کند، پروتئین کلاژن روی سطح پوست می نشیند، جایی که پوست را مرطوب می کند و نه بیشتر. کلاژن باید در درم یا لایه‌های عمیق‌تر پوست جذب شود تا کلاژن مزایای ضد پیری داشته باشد.
هنگام انتخاب ماسک کلاژن، باید به دنبال موادی مانند کلاژن هیدرولیز شده و اسیدهای آمینه کلاژن باشید. اینها انواعی از کلاژن هستند که به زنجیره های کوچکتری از اسیدهای آمینه به نام پپتیدها شکسته شده اند. به دلیل ساختار پروتئینی کوچکتر، کلاژن به احتمال زیاد به لایه های عمیق تر پوست نفوذ می کند، که ممکن است به افزایش سطح کلاژن کمک کند.
آیا استفاده از ماسک های کلاژن عوارضی دارد؟
کلاژن موضعی بعید است که باعث تحریک پوست شود. با این حال، ماسک های کلاژن معمولا حاوی مواد دیگری با اثرات ضد پیری هستند که می توانند تحریک کننده باشند. اینها شامل آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، رتینول یا عصاره های گیاهی است. اگرچه بسیاری از این مواد “طبیعی” هستند، اما ممکن است باعث ایجاد عوارض جانبی در انواع خاصی از پوست شوند.
هنگام استفاده از ماسک کلاژن، ممکن است احساس سوزن سوزن شدن یا سرد شدن خفیف داشته باشید – این طبیعی است. اگر بعد از استفاده از ماسک کلاژن احساس سوزش یا قرمزی و خارش کردید، فورا آن را بردارید.
برای بهترین نتیجه، همیشه قبل از استفاده از ماسک کلاژن یا درمان، صورت خود را بشویید. دستورالعمل های درج شده روی بسته بندی را بخوانید و طبق زمان توصیه شده آن را بگذارید و با یک مرطوب کننده سبک وزن را دنبال کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا