دستگاه هیدرودرم ابریژن

دستگاه هیدرودرم ابریژن چیست ؟و کابردهای آن کدامند؟

پوست ما اولین و مهمترین خط دفاعی بدن ما است و همچنین نشان دهنده سلامت و زیبایی ماست. مراقبت از پوست، جوان و شاداب نگه داشتن آن یکی از بهترین کارهایی است که همه می توانند انجام دهند. خوشبختانه راه های زیادی برای مراقبت از پوست و زیبایی آن وجود دارد و این روش ها روز به روز در حال پیشرفت هستند. یکی از این روش های جوانسازی پوست هیدرودرم ابریژن است .

هیدرودرم ابریژن چیست؟

هیدرودرم ابریژن به طور کلی روشی برای پاکسازی عمیق و آبرسانی پوست است که با استفاده از دستگاهی به نام دستگاه هیدرودرم ابریژن انجام می شود. در این روش لایه برداری، پاکسازی و آبرسانی پوست به طور همزمان انجام می شود.

پوست ما به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلاینده های هوا، استرس های روزانه، افزایش سن، هوای بسیار سرد، استفاده زیاد از لوازم آرایشی یا رژیم غذایی نامناسب، سیگار و … مستعد آسیب است و در نتیجه آب خود را از دست داده و خشک می شود.

پوست طراوت اولیه خود را از دست می دهد و پیر و بیمار به نظر می رسد. هیدرودرم یک روش در دسترس و بسیار موثر است که برای پیشگیری و درمان این عوارض استفاده می شود. هیدرودرم ابریژن با نام های دیگری نیز شناخته می شود که عبارتند از: ( فیوژن صورت – آب میکرودرم ابریژن – آکوا درم ابریژن – میکرودرم مرطوب). همه این نام ها به روشی برای پاکسازی پوست اشاره دارد که به دلیل غیر تهاجمی بودن آن تاثیر بسزایی در درخشندگی و زیبایی پوست دارد. به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای انجام هیدرودرم ابریژن به کلینیک های پوست و زیبایی مراجعه می کنند.

هیدرودرم ابریژن چگونه انجام می شود؟

ابتدا یک ماده ژله مانند روی پوست گذاشته می شود و سپس با حرکت دادن دستگاه هیدرودرم ابریژن روی پوست، سلول های مرده و آسیب دیده از روی پوست پاک می شوند. پس از آن در صورت استفاده از ماده شفابخش به مدت ده دقیقه روی پوست باقی می ماند و با استفاده از دستگاه ماساژ داده می شود.

پس از ماساژ، یک ماده آبرسان روی پوست قرار می گیرد تا از طریق منافذ پاک شده وارد شود. در مرحله آخر سطح پوست با یک مرطوب کننده قوی پوشانده می شود تا رطوبت سطح پوست حفظ شود.

در طی این فرآیند هیچ دردی احساس نمی شود و تنها حس حرکت دستگاه روی پوست احساس می شود. مراحل هیدرودرم ابریژن به شرح زیر است:

سم زدایی

این مرحله اگر به درستی انجام شود، می تواند اثرات مثبت درمان هیدرودرم ابریژن را افزایش دهد و نتایج طولانی تری داشته باشد. در این مرحله پوست تخلیه می شود که به گردش خون بهتر و آبرسانی به پوست کمک می کند.

پاکسازی و لایه برداری پوست

در این مرحله سلول های مرده پوست از سطح پوست پاک می شوند. این مرحله فقط لایه بیرونی پوست را تحت تاثیر قرار می دهد و انواع عفونت ها و سلول های مرده را از بین می برد.

دستگاه هیدرودرم ابریژن مجهز به سیستم هوای فشرده است که حاوی محلول یا سرم حاوی گلوکزامین، اسید لاکتیک و عصاره های گیاهی مفید برای پوست است. این مواد به جداسازی سلول های مرده کمک می کنند.

روشن کردن پوست

در این مرحله پوست شما با کمک موادی مانند اسید سالیسیلیک و اسید گلیکولیک التیام یافته، درخشان و جوان می شود. این ماده منافذ پوست را باز می کند و مواد به راحتی جذب پوست شما می شود.

یکی از کاربردهای مهم هیدرودرم، حفظ و افزایش سلامت پوست است که برای آکنه و پوست های چرب بسیار مهم و ضروری است.

مکش یا استخراج

دستگاه هیدرودرم ابریژن سلول های مرده را از منافذ پوست می مکد و فرآیند لایه برداری را به طور موثر تکمیل می کند. از بین بردن جوش ها، جوش های سرسیاه و ماساژ پوستی همزمان با عمل ساکشن انجام می شود.

آبرسانی پوست با سرم های هیدرودرم ابریژن

در این مرحله تمام مواد شفابخش لازم و ضروری پوست به صورت محلول یا سرم به آن تحویل داده می شود. این سرم های هیردودرم ابریژن حاوی آنتی اکسیدان های مهم پوست هستند تا پوست شما شفاف و شاداب شود. بسته به سرم هیدرودرم ابریژن که برای پوست شما استفاده می شود، می توانید اثرات متفاوتی را مشاهده کنید.

برای مثال اگر در این مرحله از سرم درمابیلدر استفاده کنید، کاهش چین و چروک های عمیق پوست خود را احساس خواهید کرد. در صورت استفاده از سرم بریتنول، لکه های قهوه ای و تیره شما درمان می شود.

مزایای هیدرودرم ابریژن

اکسیژن رسانی به لایه های زیرین پوست

رفع یا کاهش چین و چروک های پوست

درمان جوش و آکنه روی پوست

درمان اسکار و کلوئید

جوانسازی پوست

تقویت جریان خون در پوست

آبرسانی و رفع خشکی پوست

بدون درد و غیر تهاجمی

کاربردهای هیدرودرم ابریژن

همانطور که در بالا ذکر شد، هیدرودرم ابریژن برای آبرسانی به هر نوع پوستی مناسب است. افراد در هر سن و جنس و همچنین هر نوع پوستی می توانند از هیدرودرم ابریژن بهره مند شوند. اگرچه محدودیت سنی برای انجام هیدرودرم ابریژن وجود ندارد، اما این روش معمولا برای افراد بالای 12 سال و زیر 65 سال توصیه می شود. به طور کلی استفاده از هیدرودرم ابریژن به شرح زیر است:

درمان چین و چروک روی پوست

درمان جوش و آکنه

درمان لکه های قهوه ای روی پوست.

از بین بردن لکه های آفتاب سوختگی

آبرسانی به پوست صورت

از بین بردن زبری پوست

جوان کننده و روشن کننده پوست

جلوگیری از پیری زودرس.

ایجاد بافت های سالم تر در پوست

عوارض هیدرودرم ابریژن

هیدرودرم ابریژن یک روش کاملاً ایمن و بدون درد برای جوانسازی پوست است و اگر توسط یک درمانگر خبره انجام شود، هیچ عارضه ای نخواهد داشت.

اما گاهی اوقات در افرادی که پوست بسیار حساسی دارند می تواند باعث تورم و التهاب پوست اطراف چشم و دهان شود. برای درمان ناحیه ملتهب می توان از کمپرس سرد استفاده کرد که عارضه شدیدی نیست.

تعداد جلسات مورد نیاز برای هیدرودرم ابریژن

اکثر افراد بعد از جلسه اول نتایج مطلوب را مشاهده خواهند کرد، بنابراین اگر پوست شما مشکل خاصی ندارد، می توانید فقط یک بار مثلا قبل از یک مراسم یا جشن خاص، از هیدرودرم برای شادابی و شادابی پوست خود استفاده کنید.

اما به طور کلی برای درمان کامل با هیدرودرم به 6 تا 10 جلسه نیاز است که هر جلسه حدود 20 دقیقه طول می کشد. فرکانس مناسب برای درمان تقریبا هر دو هفته یک بار است. لازم به ذکر است که درمانگر شما تعداد دقیق جلسات مورد نیاز را تعیین خواهد کرد.

مراقبت های قبل از هیدرودرم ابریژن

72 ساعت قبل از درمان از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خودداری کنید. اگر بین ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر بیرون هستید، حتما از کرم ضد آفتاب با ضریب محافظت در برابر آفتاب حداقل 35 استفاده کنید. اگر پوست روشن تری دارید، ممکن است به محافظت در برابر اشعه های UVA و UVB نیز نیاز داشته باشید. بهتر است در این مدت از برنزه کردن نیز خودداری کنید.

دو روز قبل از هیدرودرم ابریژن از داروهای ضد آکنه مانند اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید استفاده نکنید. از اپیلاسیون و . اگر از درمان های لایه بردار حاوی آنزیم های فعال یا اسید گلیکولیک نیز اجتناب کنید، کمک خواهد کرد.

حداقل 48 ساعت قبل از جلسه درمان از هیچ محصول موضعی حاوی ترتینوئین مانند Retin-A استفاده نکنید.

اکیداً توصیه می شود که آقایان در روز درمان هیدرودرم ابریژن اصلاح نکنند. با این حال، اگر احساس می‌کنید نیاز به اصلاح دارید، حداقل سه تا چهار ساعت قبل از درمان این کار را انجام دهید.

در نهایت، شما فقط باید صورت خود را با یک پاک کننده از قبل تایید شده توسط درمانگر خود تمیز کنید. توجه داشته باشید که برخی از پاک کننده ها می توانند پوست شما را تحریک کنند و ممکن است گزینه خوبی برای استفاده قبل از جلسه درمانی هیدرودرم نباشند.

مراقبت های بعد از هیدرودرم ابریژن

پس از هیدرودرم ابریژن نیازی به استراحت یا گذراندن دوره نقاهت نیست و می توانید بلافاصله فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرید.

ضروری ترین کار این است که هر دو ساعت یکبار از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. این به این دلیل است که پوست شما تا چند روز پس از هیدرودرم ابریژن حساس خواهد بود و ممکن است آسیب ببیند.

آب فراوان بنوشید و مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید.

از مرطوب کننده مناسب پوست خود استفاده کنید.

برای شستن پوست از پاک کننده های ملایم و بدون عطر استفاده کنید و پوست خود را با آب خنک بشویید.

از دست زدن یا خاراندن پوست یا استفاده از کرم های اسکراب خودداری کنید.

افرادی که برای آکنه با داروهایی مانند راکوتن (ایزوترتینوئین)، رتینول، تتراسایکلین درمان می شوند. زیرا این داروها حساسیت پوست را افزایش می دهند.

افراد مبتلا به اگزما، بیماری های ویروسی مانند اچ آی وی و هپاتیت، یا افرادی که مشکلات لخته شدن خون دارند.

زنان باردار و شیرده بهتر است از این روش استفاده نکنند.

افرادی که از موم استفاده کرده اند نباید تا دو روز از هیدرودرم ابریژن استفاده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا