چگونه پوست را بعد از استرس ترمیم کنیم؟

پوست صورت ممکن است در نتیجه شرایط استرس زا زودتر پیر شود. اگر استرس شدیدی را تجربه کرده اید، باید برای بهبود آن و فوراً مراقبت کنید.

استرس چگونه روی پوست تاثیر می گذارد؟

هنگامی که بدن استرس را تجربه می کند، وضعیت ذهنی فرد نه تنها تغییر می کند. در نتیجه ترشح برخی هورمون ها، پوست، مو و ناخن ها آسیب می بینند. به دلیل استرس، اثرات زیر بر روی پوست قابل مشاهده است:

چین و چروک های زودرس؛

التهاب؛

از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست؛

اگزما و روزاسه؛

پوست خشک؛

ظاهر رنگدانه؛

وجود خارش؛

تیرگی پوست

اگر می خواهید پوست خود را ترمیم کنید، باید چند قانون را رعایت کنید.

مدیتیشن و یوگا را برای کاهش سطح استرس در بدن خود تمرین کنید. آرام می شوید، احساس آرامش می کنید و می توانید زیبایی خود را بازیابید.

آروماتراپی را امتحان کنید، ماساژ صورت انجام دهید. نه تنها برای استرس مفید است، بلکه اگر نیاز به تقویت پوست دارید، ظاهر چین و چروک های ظریف را کاهش دهید.

در طبیعت قدم بزنید. این را به عنوان یک قانون در نظر بگیرید که هر روز حداقل یک ساعت را در خیابان بگذرانید و حواس خود را از ابزارها و رایانه ها پرت کنید. هوای تازه به پوست شما اکسیژن رسانی می کند و به بهبودی شما کمک می کند.

برو برای ورزش. ژیمناستیک روزانه، رفتن به باشگاه به منحرف شدن حواس از موقعیت های استرس زا و بهبود وضعیت بدن کمک می کند.

مراقب پوست خود باشید. از پاک کننده ها، تونرها، مرطوب کننده ها و سرم ها استفاده کنید. با اشباع درم با عناصر کمیاب مفید، از پیری آن جلوگیری می کنید.

آب بنوشید. هیدراتاسیون کافی می تواند وضعیت درم را بهبود بخشد، از خشکی آن و همچنین ظاهر شدن چین و چروک های زودرس جلوگیری کند. او سالم و زیبا خواهد بود.

لوازم آرایشی تزئینی را کنار بگذارید. اگر استرس عمیقی را تجربه کرده اید، باید به تدریج پوست را ترمیم کنید. کارشناسان بر این باورند که سم زدایی پوست به این امر کمک می کند، به این معنی که برای مدتی مواد آرایشی را کنار بگذارید.

تغذیه را مرور کنید رژیم غذایی شما باید متنوع باشد، اما منحصراً شامل غذاهای سالم باشد. مهم است که چربی، سرخ شده و همچنین الکل را حذف کنید.

به خوبی از صورت خود مراقبت کنید. استرس می تواند باعث ایجاد کیسه های زیر چشم یا سیاهی دور چشم شود. چسب های چشمی را انتخاب کنید که به کاهش پف کمک می کند.

خواب خود را تنظیم کنید. از استراحت غافل نشوید در مواقع استرس، باید به اندازه کافی بخوابید که به بدن کمک می کند قدرت خود را بازیابی کند.

همچنین فراموش نکنید که باید در سبک زندگی خود تجدید نظر کنید و عادت های بد را به طور کامل کنار بگذارید. این کار باعث جوانی پوست می شود.

معصومه لطفی آرایش داتکام

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا