چگونه در فصول سرد سال پوست نرمی داشته باشیم؟

منبع: ایران فیشیال

فصل پاییز و زمستان با وجود زیبایی های خاص خود برای بسیاری افراد خشکی پوست را به همراه دارد به ویژه برای ساکنان مناطق کم بارش و دارای آب و هوای سردو خشک. در این مقاله روش های ساده و عملی حفظ لطافت پوست در فصول سرد را مرور میکنیم.

در اولین گام مراقبتی که جنبه ی پیشگیری قبل از درمان دارد حمام کردن با آب داغ را فراموش کنید.  آب داغ تمام رطوبت پوست را ازبین برده و پوستی خشک و ورقه ورقه به جای میگذارد، پس بهتراست که از آب ولرم برای استحمام و حتی از آب سرد در مرحله ی آخر و قبل از بیرون آمدن استفاده کنید برای شستن پوست. یا حداقل اگر نمیتوانید از آب داغ استفاده نکنید، دوش گرفتن یا حمام کردن را به یک بار درهفته برسانید، چون دمای بالای آب وقتی با مواد شیمیایی پاک کننده ترکیب میشود، به شکنجه ای برای پوست تبدیل میشود. همچنین برای شستن دست ها نیز هرگز از آب داغ استفاده نکنید.

مرطوب کننده زدن بعد از دوش گرفتن یا شستن دست ها

پوست شما زمانی که خشک و اصطلاحا دهیدراته میشود به وضوح به شما نشان میدهدکه به مرطوب کننده نیاز دارد، اگر پوست شما خشک و زبر شده و حتی در بعضی نواحی قرمز و دارای خارش است یعنی رطوبت خود را از دست داده و به مراقبت بیشتری نیاز دارد.

کرم ها را روی روغن بزنید

انواع کرم ها و لوسیون هاو حتی کره های بدن در بازار موجود هستند که وظیفه اصلی شان این است که باید رطوبت را داخل پوست نگه دارند اما به اندازه ی روغن های طبیعی رطوبت را به داخل پوست نمیبرند. بنابراین  بهتراست که ابتدا روغن بدن خود را زده و سپس وقتی کمی جذب شد از سایر لوسیون های بعد از استحمام استفاده کنید.

هفته ای یک بار لایه برداری کنید

سرعت و میزان جذب مرطوب کننده ها اگر بعد از لایه برداری پوست استفاده شوند به شدت بالا میرود. در حمام میتوانید از اسکراب نمک یا شکر استفاده کنید و بیش از یکبار در هفته این کار رو انجام ندید چون پوست ضعیف و آسیب پذیر میشود . فرچه خشک به پوست زدن قبل از هر حمام هم  موثر بوده و باعث نرم شدن پوست های خشک میشود. به این صورت که قبل از هر حمام براش خشک بزنید و بعد از حمام هم مرطوب کننده. در واقع فرمول کلی عبارت است از :

فرچه خشک + اسکراب شامل یک قسمت نمک (یا شکر) و یک قسمت روغن + دوش گرفتن + مرطوب کننده

از صابون استفاده نکنید

صابون ها می توانند خیلی خشک کننده باشند، هیچوقت از صابون بدن برای شستن صورت استفاده نکنید به جای آن از شوینده های کرمی و مرطوب کننده که حاوی گلیسیرین یا وازلین باشند استفاده کنید.

پوست خشک میتواند صورت را خاکستری، فلسه ای و خیلی جمع و تَرک تَرک نشان بدهد. از این روش ها برای پاکسازی صورت استفاده کنید:

  • صورت رو با یک شوینده مخصوص پوست خشک بشویید.
  • از یک ماسک پاک کننده صورت حداقل هفته ای یکبار استفاده کنید.
  • صورت رو با اسکراب مخصوص حداقل هرهفته یکبار تمیز کنید.

نرم کردن پاشنه های خشک و ترک خورده ی پا

برای نرم کردن پاها، باید مقدار زیادی مرطوب کننده بزنید. در صورت لزوم از سرکه های طبیعی و خانگی هم میتوانید استفاده کنید، بعد دورپا را سلفون بکشید و جوراب نخی بپوشید و چندین ساعت به حال خود رهایش کنید تا اثر کند، البته بهتر است قبل از خواب این کار را انجام دهید.

نرم کردن لب ها

در آخر حتما لب ها را با یک بالم لب یا وازلین یا هر روغن نرم کنند طبیعی دیگری که در دسترستان هست چرب نگه دارید، چون زبان زدن باعث خشک شدن بیشتر پوست لب میشود.

تحقیقات نشان داده است که استفاده از قرص امگا 3 برای پوست های خشک در طی چند هفته اثر بسیار خوبی نشون میدهد. در واقع بعد از شش هفته اثر خارق العاده آن را روی مو، پوست و ناخن خواهید دید.

1 در مورد “چگونه در فصول سرد سال پوست نرمی داشته باشیم؟”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا