چگونه از پوست دست‌ها مراقبت کنیم تا دست‌ها جوان بمانند

شستشوی کامل

نکته اصلی این است که دستان خود را تمیز نگه دارید. از صابون ملایم و مغذی استفاده کنید و از آب داغ اجتناب کنید. دست های خود را با یک حوله نخی کاملا خشک کنید و خیلی محکم مالش ندهید. سعی کنید در استفاده از ژل های آنتی باکتریال زیاده روی نکنید، به خصوص اگر پوست خشکی دارید. همین امر در مورد محصولاتی که برای شستن ظروف یا تمیز کردن خانه استفاده می کنید نیز صدق می کند.

از دستکش استفاده کنید

هنگامی که مجبور به انجام هر کار خانه ای هستید، دستکش بپوشید تا دستانتان با اشیایی که به آنها آسیب می رساند برخورد نکند. هنگام تمیز کردن خانه و شستن ظروف بهتر است از دستکش لاستیکی یا سیلیکونی استفاده کنید. قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آب به طور قابل توجهی لایه محافظ را از بین می برد و پوست بیش از حد خشک می شود. دستکش ها از دست ها در برابر اثرات پاک کننده ها و شوینده های تهاجمی محافظت می کنند. اگر دست های شما محافظت نشود، بسیار خشک می شوند و نه تنها پوست، بلکه ناخن ها نیز آسیب می بینند. و این همچنین در مورد زمستان، زمانی که هوا سرد است، صدق می کند. در این مورد، دستکش هایی را انتخاب کنید که از مواد نرم و غیر تحریک کننده ساخته شده اند.

تغذیه دست ها با کرم های دست با کیفیت

برای دادن یک لایه محافظ به دستان خود و تغذیه مناسب، به یک مراسم استفاده منظم عادت کنید. بهترین ها کرم هایی هستند که مستقیماً برای دست ها در نظر گرفته شده اند، به اندازه کافی غلیظ، مغذی، حاوی ویتامین ها یا افزودنی های تسکین دهنده هستند. مثلا کره شی یا کرم های حاوی روغن زیتون عالی هستند که به خوبی جذب هم می شوند.

لایه برداری دست

توصیه می شود هفته ای یک بار لایه برداری از دستان خود را انجام دهید تا سلول های مرده از بین بروند. بنابراین آنها نرم و مخملی می شوند و کرم هایی که بعد از آن استفاده می کنید کارآمدتر عمل می کنند و به لایه های عمیق تری از پوست می رسند. برای لایه برداری می توانید از یک محصول آرایشی از فروشگاه استفاده کنید یا خودتان آن را بپزید. به عنوان مثال، روغن نارگیل مخلوط شده با شکر گرانول عالی عمل می کند. خمیر به دست آمده را روی دستان خود بمالید و به آرامی دستان خود را با این مخلوط ماساژ دهید. با ماساژ کف دست و سپس بین انگشتان شروع کنید و به تدریج جرم را روی بازوها به سمت مچ پخش کنید. سپس دستان خود را کاملا با آب گرم بشویید و کرم را بمالید. بهتر است این روش را در شب قبل از رفتن به رختخواب انجام دهید.

حمام های روغن

هر از گاهی باید دستان خود را با حمام روغن نوازش کنید. می توانید از روغن نارگیل، زیتون یا بادام استفاده کنید. 2 قاشق غذاخوری روغن را در یک کاسه آب گرم بریزید و دستان خود را برای چند دقیقه خیس کنید. بسته بندی های پارافینی نیز عالی هستند، آنها خون را کاملاً پخش می کنند و پوست را نرم می کنند.

مراقبت شبانه

اگر می‌خواهید تا حد امکان دست‌هایتان را تغذیه کنید، مراقبت از دست‌هایتان هر از گاهی حتی در هنگام خواب هم بی‌مورد نیست. آنها را با یک لایه ضخیم کرم روغن کاری کنید، دستکش های پلاستیکی بپوشید، در بالا دستکش های نخی یا بافتنی بپوشید. در صبح با پوستی صاف و نرم شگفت زده خواهید شد.

 

1 در مورد “چگونه از پوست دست‌ها مراقبت کنیم تا دست‌ها جوان بمانند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا