چگونه از پوست آفتاب سوخته مراقبت کنیم؟

آفتاب سوختگی وضعیتی است که در آن پوست برای مدت طولانی در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می گیرد. آیا پوست شما بعد از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آفتاب قرمز، داغ و دردناک است؟ این وضعیت نشان می دهد که شما دچار آفتاب سوختگی شده اید. ما  به شما خواهیم گفت که چگونه پوست آفتاب سوخته را پس از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید بازیابی کنید.

1. پوست را خنک کنید

اولین قدمی که می توانید برای آفتاب سوختگی بردارید اسپری آب سرد بر روی ناحیه آسیب دیده یا غوطه ور شدن در آب سرد است. با این حال، از تماس مستقیم ناحیه آسیب دیده با یخ خودداری کنید. یخ به جای تسکین قرمزی یا سوزش، ممکن است وضعیت پوست را بدتر کند.

2. آلوئه ورا

شما همچنین می توانید با استفاده از ژل حاصل از گیاه آلوئه ورا به طور مستقیم بر روی ناحیه سوخته آفتاب سوختگی را درمان کنید. اگر گیاه ندارید، از ژل شفابخش حاوی 100% عصاره آلوئه ورا برای تسکین پوست خود استفاده کنید.

3. کمپرس بابونه

چای بابونه نه تنها ذهن را آرام می کند و باعث خواب راحت می شود، بلکه می تواند به مشکلات پوستی مانند آفتاب سوختگی کمک کند. برای استفاده از آن، بابونه را در آب داغ دم کنید، سپس صبر کنید تا خنک شود. یک کمپرس گاز را در چای بابونه سرد آغشته کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست سوخته قرار دهید. اگر در خانه بابونه وجود نداشت، می توان از یکی از این مواد کمپرس تهیه کرد: جعفری، چای سبز، پوست بلوط، گل همیشه بهار.

4. مقدار زیادی آب بنوشید

هنگامی که پوست شما بیش از حد در معرض نور خورشید قرار می گیرد، بلافاصله آب فراوان بنوشید. در چنین شرایطی برای تسریع روند بهبودی به رطوبت نیاز دارید.

5. مرطوب کننده

از ناحیه پوستی که دچار آفتاب سوختگی شده است با یک مرطوب کننده مراقبت کنید. می توانید از مرطوب کننده پانتنول یا مرطوب کننده مخصوص پوست های حساس استفاده کنید تا تحریک و قرمزی را به حداقل برسانید.

6. داروهای تسکین درد

اگر احساس می‌کنید که احساس خارش و سوزش ناشی از آفتاب‌سوختگی در حال غیرقابل تحمل شدن است، دارویی مصرف کنید که این علائم را تسکین دهد، مانند ایبوپروفن، یا آسپرین. با این حال، قبل از مصرف دارو، ابتدا با پزشک خود در این مورد مشورت کنید.

7- لباس های گشاد بپوشید

برای اینکه یک بار دیگر به ناحیه سوخته پوست آسیب نرسانید یا آسیب نبیند، لباس های گشاد و غیر مناسب بدن بپوشید. مطلوب است که لباس از آن ساخته شده باشد.

معصومه لطفی آرایش داتکام

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا