مراقبت از پوست نوجوانان: 4 مرحله آسان

با ورود به دوره نوجوانی، تغییرات هورمونی در بدن باعث می شود که غدد چربی بزرگ شده و سبوم بیشتری تولید کنند. بسیاری از نوجوانان با مشکلات پوستی چرب، بزرگ شدن منافذ، مستعد آکنه مواجه هستند. وقت آن است که درمان صورت را شروع کنید تا نتایج خوبی را ببینید.

مراحل اولیه مراقبت از پوست

اصل کلیدی مراقبت از پوست صورت شروع زودهنگام است. با گام های ساده می توان از مشکلات آینده جلوگیری کرد یا سرعت آن را کاهش داد.

پاکسازی پوست

شستن صورت مهمترین گام در مراقبت روزانه از پوست برای شستن ناخالصی ها، چربی اضافی و سلول های مرده پوست است. شستن کامل صورت به کاهش ظاهر آکنه در نوجوانان به دلیل مسدود شدن منافذ کمک می کند. صورت خود را باید دو بار در روز صبح بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از خواب بشویید.

قبل از رفتن به رختخواب تمام لوازم آرایش را پاک کنید تا از تجمع گرد و غبار و باکتری های مولد آکنه جلوگیری کنید. توصیه می شود آرایش را با یک محصول روغنی پاک کنید که می تواند مواد آرایشی و ضد آفتاب را کاملا حل کند. سپس با یک پاک کننده ملایم صورت بشویید. می توانید از پاک کننده حاوی اسید سالیسیلیک با غلظت 0.5 درصد استفاده کنید که به کنترل تولید سبوم کمک می کند. این کار به کاهش منافذ مسدود شده بدون ایجاد تحریک پوست کمک می کند.

مراقبت از پوست نقطه ای

پوست صورت اکثر نوجوانان مستعد جوش است زیرا منافذ به راحتی با ناخالصی ها مسدود می شوند. بنزوئیل پراکسید یک ماده فعال است که معمولا برای درمان آکنه خفیف استفاده می شود و در محصولات مختلفی یافت می شود. از آنجایی که می تواند باعث تحریک شود، با فرمولاسیون کم قدرت یک بار در روز در شب شروع کنید یا طبق دستور پزشک استفاده کنید. باید پس از شستن کامل صورت استفاده شود، این به دارو اجازه می دهد تا بهتر به پوست نفوذ کند.

آبرسانی به پوست

استفاده از مرطوب کننده به حفظ آب در سلول های پوست کمک می کند. موادی که معمولا در مرطوب کننده ها استفاده می شود گلیسیرین، سرامیدها، آنتی اکسیدان ها و پپتیدها هستند. کرم را باید به طور مرتب بعد از شستن صورت در صبح و قبل از خواب استفاده کرد. کسانی که پوست خشک دارند باید مرطوب کننده با غلظت بالا را انتخاب کنند. برای کسانی که پوست چرب دارند، یک مرطوب کننده سبک وزن و بدون چربی را انتخاب کنند.

محافظت در برابر آفتاب

استفاده روزانه از کرم ضد آفتاب به محافظت از پوست نوجوان شما در برابر اشعه های مضر UV خورشید کمک می کند. گام مهمی در حفظ سلامت پوست صورت، جلوگیری از تیرگی، تیرگی پوست، پیری زودرس و سرطان پوست است. شما باید کرم ضد آفتابی را انتخاب کنید که از پوست شما در برابر اشعه های UVA و UVB با سطح SPF 30 یا بالاتر محافظت کند. کرم را حدود 15 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بمالید و هر 2 ساعت یکبار و همچنین بعد از شنا یا تعریق زیاد دوباره استفاده کنید.

معصومه لطفی آرایش داتکام

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا