طرز تهیه ماسک صورت خانگی آسان برای انواع پوست

طرز تهیه ماسک صورت خانگی آسان برای انواع پوست

تهیه ماسک صورت خانگی و استراحت با آن بعد از یک روز پرمشغله می تواند گزینه بسیار جذابی باشد. ماسک صورت خانگی کاملا طبیعی و برای رفع مشکلات پوستی، به حداقل رساندن منافذ باز پوست و خشکی پوست بسیار مفید است. برای تهیه یک ماسک صورت مناسب باید یک بار با توجه به نوع پوست و مشکلات پوستی خود آماده شوید.

در این مطلب قصد داریم چند نوع ماسک صورت خانگی مناسب برای پوست های چرب، خشک و مستعد آکنه را معرفی کنیم و طرز تهیه بهترین ماسک های خانگی برای از بین بردن منافذ پوست، لیفت صورت و یا روشن شدن پوست را به شما آموزش دهیم. .

ماسک صورت خانگی 

برای تهیه ماسک طبیعی حتما به تاریخ انقضا و وضعیت غذا یا میوه ای که قصد دارید برای تهیه ماسک خانگی استفاده کنید توجه کنید. متأسفانه برخی از افراد به این نکته توجه کافی ندارند و برای تهیه ماسک از مواد غیر قابل خوردن استفاده می کنند. هدف شما از تهیه ماسک شفافیت، زیبایی و رفع مشکلات پوستی است. پس برای رسیدن به این نتیجه باید از بهترین محصولات و مواد اولیه استفاده کرد.

قبل از قرار دادن ماسک روی کل صورت حتما پچ تست انجام دهید. برای انجام این آزمایش، باید مقدار کمی از ماسک را روی ناحیه کوچکی از بدن، به عنوان مثال، بازو آزمایش کنید. ممکن است به هر یک از مواد طبیعی موجود در ماسک حساسیت داشته باشید و استفاده از آن باعث تحریک و قرمزی پوست شود.

سعی کنید از ماسک در همان روزی که آن را درست کردید استفاده کنید. مواد مغذی موجود در ماسک با قرار گرفتن در معرض هوا و باکتری ها خیلی سریع از بین می روند. ماسک صورت را با مواد تازه درست کنید و در عرض یک ساعت از آن استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک صورت خانگی

ساخت ماسک صورت در خانه بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. می‌توانید بهترین ماسک‌های صورت را با بسیاری از غذاها و میوه‌ها که به راحتی در یخچال موجود هستند درست کنید. تنها لازم است نوع پوست خود را بشناسید و بر اساس مشکلات پوستی خاص خود ماسک مناسب تهیه کنید.

انواع ماسک صورت

اگر قصد دارید استفاده از ماسک صورت را در برنامه روزانه خود قرار دهید، دو راه پیش رو دارید. اولین مورد خرید ماسک صورت است. ماسک های مختلفی برای انواع پوست وجود دارد. شما می توانید بر اساس نیازهای خاص خود ماسک های مرطوب کننده، ضد حساسیت، روشن کننده، ضد چروک یا خنک کننده خریداری کنید.

اما اگر به دنبال یک ماسک صورت طبیعی هستید، ماسک های خانگی در عین سادگی و راحت بودن بسیار موثر هستند. بهترین ماسک صورت را می توانید با انواع غذاها و میوه های موجود در منزل به راحتی تهیه کنید. برای این منظور در این مقاله قصد داریم چند نوع ماسک صورت خانگی را با حداقل مواد اولیه مورد نیاز برای ساخت مرور کنیم.

ماسک صورت خانگی آبرسان

افرادی که پوست خشک دارند گاهی اوقات با استفاده از مرطوب کننده های مختلف نتیجه نمی گیرند. این افراد باید از ماسک مرطوب کننده صورت استفاده کنند. یکی از انواع موثر ماسک های آبرسان ترکیبی از ژل آلوئه ورا و خیار است. برای تهیه این ماسک 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با نصف خیار مخلوط کنید. خمیر بدست آمده را به آرامی روی صورت ماساژ دهید. بعد از 30 دقیقه می توانید صورت خود را بشویید.

عسل همچنین یک مرطوب کننده عالی است و پوست را بدون احساس چربی آبرسانی می کند. استفاده از ماسک های عسل برای پوست های خشک مفید است. اگر عسل را روی قسمت های آسیب دیده صورت مانند جای زخم ماساژ دهید، جای زخم محو می شود و بازسازی بافت افزایش می یابد.

ماسک صورت خانگی پوست چرب

برای از بین بردن چربی پوست به روش طبیعی باید از موادی استفاده کنید که تولید چربی را کنترل می کنند. یکی از بهترین گزینه ها آووکادو است. آووکادو به طور هوشمند سطح چربی پوست را کنترل می کند. این میوه سرشار از اسید اولئیک است و به کاهش التهاب کمک می کند. برای تهیه ماسک خانگی باید نصف آووکادو را با یک چهارم خیار مخلوط کنید. سپس این مخلوط را روی پوست قرار دهید. این ماسک فوق العاده خنک است و حس طراوت را در پوست ایجاد می کند.

اگر به دنبال یک ماسک صورت ساده تر برای پوست های چرب هستید، در اینجا یک دستور العمل دیگر وجود دارد. موز می تواند به جذب چربی از پوست کمک کند. با استفاده از یک موز، 10 قطره آب لیمو و یک قاشق چای خوری روغن زیتون می توانید ماسک خوبی برای پوست های چرب درست کنید. موز را در یک کاسه له کنید. آب لیمو و روغن زیتون را اضافه کنید تا خمیری به دست آید. ماسک صورت را به مدت 15 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید.

ماسک پاک کننده صورت

اگر در معرض یک محیط آلوده هستید، استفاده از ماسک پاک کننده صورت بسیار مهم است. یکی از موثرترین ماسک های پاک کننده پوست، ترکیب بادام و روغن زیتون است. برای تهیه این ماسک باید یک مشت بادام را چرخ کرده و 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید.

اسید چرب موجود در بادام به پوست نفوذ کرده و پوست را نرم تر می کند. ویتامین E موجود در روغن زیتون نیز تیرگی، کم آبی و خطوط ریز را از بین می برد. این ماسک خانگی را به مدت 20 دقیقه روی پوست قرار دهید و قبل از شستشو کمی ماساژ دهید. با ماساژ، آلودگی، آرایش، سلول های مرده و چربی از بین می رود.

ماسک روشن کننده صورت

اگر احساس می کنید درخشندگی صورتتان از بین رفته است، استفاده از یک ماسک خانگی و طبیعی می تواند در رفع مشکل موثر باشد. ترکیب عسل و زردچوبه یک ترکیب ضد التهابی است که پوست را روشن می کند. یک قاشق چایخوری زردچوبه را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. مخلوط را روی صورت بگذارید و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید. سپس صورت را با آب ولرم بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید.

ماسک صورت برای لکه های قهوه ای

یکی از موثرترین مواد برای رفع مشکلات پوست صورت، روغن درخت چای است. از ترکیب روغن درخت چای، کدو تنبل و عسل می توان برای تهیه ماسک صورت مناسب برای رفع بسیاری از مشکلات استفاده کرد. ابتدا باید کدو تنبل را در غذاساز پوره کنید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل و 2 قطره روغن درخت چای اضافه کنید.

کدو تنبل سرعت کلاژن سازی را افزایش می دهد و عسل به روشن شدن پوست کمک می کند. برای داشتن پوستی روشن و یکدست می توانید هفته ای یکبار از این ماسک خانگی استفاده کنید.

ماسک صورت برای آکنه

آکنه یکی از شایع ترین مشکلات پوستی است. با بسته شدن منافذ پوست توسط چربی، سلول های مرده و باکتری های پوست در زیر پوست جمع می شوند و آکنه ایجاد می شود. آکنه می تواند شامل دانه های سر سیاه، سر سفید، ندول یا کیست باشد. پروتئین موجود در سفیده تخم مرغ تا حدودی باکتری های روی پوست را از بین می برد و از بروز مشکلات پوستی جلوگیری می کند.

برای تهیه این ماسک خانگی باید 2 تا 3 عدد تخم مرغ بردارید و سفیده آن را از زرده جدا کنید. سفیده تخم مرغ را در یک کاسه بریزید و با استفاده از یک سواب پنبه ای روی صورت خود بمالید. ماسک صورت باید 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند. سپس صورت خود را بشویید و در نهایت از مرطوب کننده استفاده کنید.

برای افرادی که به دنبال رفع آکنه در دوران بلوغ هستند، ترکیبی از عسل، زردچوبه و نمک دریا توصیه می شود. برای تهیه این ماسک خانگی باید یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق چایخوری زردچوبه و نصف قاشق چایخوری نمک دریا را با هم مخلوط کنید. این ماسک خانگی دارای خواص درمانی است.

عسل طبیعی به ویژه عسل مانوکا باکتری ها را جذب می کند. زردچوبه علاوه بر روشن کردن پوست، یک عامل ضد التهاب و ضد باکتری است. نمک دریا به تمیز کردن، کاهش التهاب و از بین بردن عفونت کمک می کند. به همین دلیل ترکیب این سه ماده تاثیر بسیار خوبی در از بین بردن جوش ها و آکنه های دوران بلوغ دارد. برای استفاده از این ماسک از یک برس تمیز استفاده کنید. بعد از 10 تا 15 دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید.

ماسک برای جوش های سر سیاه

چند وقتی است که ماسک های زغال بسیار محبوب شده اند. این نوع ماسک ها بهترین و سریع ترین راه برای از بین بردن جوش های سر سیاه محسوب می شوند. زغال فعال سم زدایی می کند و به باز شدن منافذ پوست کمک می کند. علاوه بر از بین بردن جوش های سر سیاه، چربی پوست را نیز کاهش می دهد.

برای تهیه ماسک زغال در خانه، باید یک قاشق چایخوری ژلاتین بدون طعم و نصف قاشق غذاخوری زغال فعال را با هم ترکیب کنید. سپس مقداری آب گرم اضافه کنید و خمیر غلیظی درست کنید. چند قطره روغن درخت چای اضافه کنید و سپس ماسک را روی صورت قرار دهید. بعد از 25 دقیقه ماسک کاملا خشک شده و می توانید آن را بردارید.

ماسک صورت اسکراب

ماسک اسکراب صورت باید حاوی مواد لایه بردار برای از بین بردن سلول های مرده پوست باشد. یکی از بهترین لایه بردارهای طبیعی شکر است. برای تهیه ماسک لایه بردار یا اسکراب می توان از ترکیب شکر، خیار، شیر و عسل استفاده کرد. نصف یک خیار را با یک چهارم فنجان شیر، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری شکر مخلوط کنید.

ماسک لیفت صورت

درمان منظم می تواند در از بین بردن خطوط ریز و چین و چروک موثر باشد. استفاده از ماسک سفت کننده پوست یکی از بهترین راه ها برای از بین بردن چین و چروک است. برای تهیه ماسک لیفتینگ صورت می توانید از ترکیب آووکادو، عسل و پودر کاکائو استفاده کنید. آووکادو و پودر کاکائو تولید کلاژن در پوست را تحریک می کند. عسل برای آبرسانی و لطافت پوست مناسب است.

2 عدد آووکادو را با یک قاشق غذاخوری عسل و 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو مخلوط کنید. ابتدا آووکادو را در ظرفی له کنید سپس پودر کاکائو و عسل را به آن اضافه کنید. ماسک را به آرامی روی صورت ماساژ دهید. بعد از 20 دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید.

ماسک صورت برای منافذ باز

اگر به دنبال روش های طبیعی و بدون عارضه برای مراقبت از منافذ باز هستید، ساخت ماسک خانگی گزینه بسیار خوبی است. ماسکی برای از بین بردن منافذ باز را می توان به راحتی از ترکیب سفیده تخم مرغ، عسل و آب لیمو تهیه کرد. برای تهیه ماسک صورت، یک سفیده تخم مرغ، یک قاشق غذاخوری عسل و کمی آب لیمو را با هم ترکیب کنید.

سفیده تخم مرغ و آب لیمو خاصیت قابض دارند و پوست را سفت می کنند. افزودن عسل به این ترکیب باعث افزایش رطوبت پوست می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا