فواید ماسک خاک رس برای پوست صورت

فواید ماسک خاک رس برای پوست صورت

خاک رس برای صورت و پوست فواید بسیاری دارد. این خاک به عنوان یک ماده طبیعی، در پاکسازی پوست عالی عمل می‌کند. در صورتی که طرز تهیه ماسک خاک رس را دانسته و آن را به کار بگیرید، اثربخشی عالی برای جوانسازی پوست خود، تجربه خواهید کرد.

فواید خاک رس برای پوست

پیش از هر چیزی لازم به ذکر است که خاک رس را می‌توانید در سه نوع خاک رس قرمز، خاک رس سفید و خاک رس سبز بیابید. از جمله مزایای استفاده از خاک رس برای پوست میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

پاکسازی پوست

خاک رس دارای قابلیت پاکسازی عمیق و کامل روی پوست است. هر گونه ذرات به جای مانده از آلودگی هوا و همین طور لایه‌های ایجاد شده از محصولات آرایشی را برطرف میکند. به علاوه ماسک خاک رس، می‌تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کند. اینطور به کاهش رادیکال‌های آزاد پوست کمک کند. این در صورتی که استفاده مستمر از این ماسک صورت را در برنامه رسیدگی و مراقبت‌های پوستی خود قرار دهید، به مراتب بیشتر خواهد بود.

شفاف کردن پوست

ماسک خاک رس برای آن دسته از افرادی که دچار تیرگی پوست شده اند، به عنوان یک اکسیر معجزه آسا عمل میکند. این ماسک را روی پوست خود گذاشته و بگذارید یک ربع بماند. پس از شستشوی پوست، چهره خود را به مراتب روشن تر و درخشان تر خواهید یافت.

جوانسازی پوست

اگر می‌خواهید از یک ماده طبیعی برای جوانسازی پوست خود استفاده کنید، خاک رس یکی از بهترین گزینه‌ها است. این ماده طبیعی دارای خاصیت کلاژن سازی است. اینطور به کشیدگی و سفتی پوست و همین طور بازگشت جوانی آن کمک زیادی می‌کند.

خاک رس برای جوش صورت

یکی از استفاده‌های اصلی خاک رس، درمان جوش‌های صورت است. این ماده طبیعی نه تنها به رفع جوش‌های صورت کمک می‌کند، بلکه باعث از بین رفتن جای جوش‌ها نیز می‌شود. مواد معدنی موجود در خاک رس، باعث درمان سریع جوش شده و به بازسازی پوست پس از آن نیز کمک میکند.

رفع چربی اضافی پوست

اگر پوست شما چرب است و معمولا چربی اضافی روی پوست خود احساس می‌کنید، می‌توانید با استفاده از خاک رس، چربی اضافی پوست خود را برطرف کنید. اینطور آن را به تعادل برسانید.

لایه برداری پوست

اگر به دنبال یک لایه بردار خانگی قوی و در عین حال ضدحساسیت هستید، خاک رس می‌تواند چنین نقشی را برای شما بازی کند. دانه‌های ریز خاک رس، به خوبی یک لایه بردار شرکتی عمل می‌کند. اینطور تمام لایه‌های مرده و کهنه پوست شما را برطرف می‌سازند. به علاوه خاک رس یک حلال قوی مواد است. زمانی که روی پوست قرار می‌گیرد، به راحتی تمام ذرات آلودگی و میکروب‌ها را جدا کرده و در خود حل می‌کند.

ارتقاء سلامت و زیبایی پوست

این ماده چند خاصیت بزرگ برای ارتقاء سلامت و بهتر شدن ظاهر پوست دارد. مهم‌ترین این خواص عبارتنداز: بیرون کشیدن ناخالصی ها از منافذ پوست، لایه‌برداری سلول‌های مرده پوست، هیدراته کردن پوست، تقویت و سفت کردن پوست، تحریک گردش خون پوست، کمک به محو شدن لکه‌های پوستی، ترمیم جای بریدگی و خراش و برطرف کردن اثرات سوختگی‌های جزئی و نیش حشرات از روی پوست.

بهبود درد

خاک رس در درمان التهاب به کار گرفته می‌شود. مبارزه با التهاب استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، مفاصل؛ بهبود عوارض آسیب سیاتیک و رفع انسداد سموم بر روی اعصاب بدن از جمله خواص این محصول است.

تقویت پوست با استفاده از مواد معدنی

خاک رس سبز از نظر وجود مواد معدنی به ویژه آهن، سیلیس، کلسیم، پتاسیم و منیزیم بسیار غنی است. در نتیجه این محصول برای رفع کمبودهای غذایی پوست عالی عمل می‌کند. بنابراین چنانچه به دلیل ورزش نکردن، سیگار کشیدن، مصرف الکل یا هر عادت دیگری، مواد معدنی موجود در پوستتان از بین رفته، این محصول می‌تواند کمبودها را جبران کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا