دستگاه ال ای دی یا ماسک های نور درمانی ال‌ای‌دی( LED ) چیست؟

دستگاه ال ای دی یا ماسک های نور درمانی ال‌ای‌دی( LED ) چیست؟

از میان تمام فناوری‌های تقویت‌کننده پوست که هم در کلینیک و هم به‌عنوان دستگاه‌های خانگی در دسترس هستند، درمان ال‌ای‌دی (LED) یکی از روش‌هایی است که در دو سال گذشته واقعاً مطرح شده است. التهاب کمتر، بهبودی سریع تر، محو شدن علائم پیری و بهبود شرایطی مانند آکنه و اگزما  از بارز ترین مزایای دستگاه های ال‌ای‌دی هستند.

 ال‌ای‌دی یک تقویت‌کننده پوست بی‌خطر است، افراد مشهوری مانند ویکتوریا بکهام و کورتنی کارداشیان و از جمله سلبریتی هایی هستند که از دستگاههای ال‌ای‌دی قبل از اسکار و سایر رویدادهای مهم برای درخشش قبل از فرش قرمز استفاده می‌کنند.

دستگاه ال ای دی تراپی چگونه کار می کند؟

درمان LED (دیودهای ساطع کننده نور) یا LLL (نور سطح پایین) در ابتدا توسط ناسا توسعه یافت،  پیری سلولی با سرعت بسیار زیاد اتفاق می افتد. بنابراین آژانس فضایی به دنبال درمان هایی برای مقابله با این موضوع بود. تابش نور در طول موج‌های بسیار خاص به سلول‌ها و تغییرات بیوشیمیایی در فرآیندی به نام «فتوبیومدولاسیون» وانرژی بیشتر در سلول های شما به معنای ترمیم و بازسازی سلولی بیشتر و توانایی بهبود یافته برای مبارزه با زوال، آسیب و بیماری است.

این فناوری به زودی به دستگاه هایی برای بهبود پوست تبدیل شد و با بیش از 3000 مطالعه بالینی پشتیبانی می شود در واقع، درمان ال ای دی نسبت به لیزر از اثبات بالینی بیشتری برخوردار است. دهه‌ها تحقیق پزشکی در مورد مزایای LED/LLLT بر روی پوست، بدن و مغز نشان می‌دهد که طول موج‌های خاص نه تنها برای حمایت و تقویت بازسازی سلول‌های پوست، بلکه تاثیر مثبتی بر جریان خون و التهاب نیز دارند.

درمان با ال ای دی می تواند پوست شما را آرام کند

و این مزیت زیربنای تمام دستگاههای ال ای دی است، زیرا التهاب باعث ایجاد انواع مشکلات در پوست و بدن می شود. ثابت شده است که ترکیب طول موج‌های قرمز و مادون قرمز نزدیک (NIR) موثرترین آرام‌کننده است: آن‌ها به اعماق مختلف پوست می‌رسند، و برای نتایج مطلوب تر کار می‌کنند.

ترکیبی [که هنگام انتشار از دستگاه شما نارنجی به نظر می رسد] به فعال شدن مولکول های آنتی اکسیدان در پوست کمک می کند. آنها رادیکال های آزاد تخریب کننده و تحریک کننده سلولی را که از محیط وارد می شوند (آلودگی، اشعه ماوراء بنفش و غیره) ارسال می کنند، این توانایی سلول ها را برای مبارزه با آسیب و کاهش قرمزی و التهاب تقویت می کند. این تاثیر به اندازه‌ای قوی است که به مرور زمان به فروکش کردن علائم بیماری‌های التهابی مزمن پوستی مانند اگزما و گرگرفتگی کمک می‌کند .

بسیاری از کسانی که از دستگاههای ال ای دی استفاده کرده اند می گویند که «درخشش گلگون» به پوست ما می‌دهد.

درمان با ال ای دی می تواند با علائم پیری مبارزه کند

فواید ضدالتهابی، انرژی‌بخش و تقویت‌کننده گردش خون به خودی خود ضد پیری و شفابخش هستند. علاوه بر این، امواج NIR با نفوذ عمیق‌تر به درم تولیدکننده کلاژن می‌رسند تا تولید کلاژن و الاستین را آغاز کنند و همچنین به آبرسانی و روشن‌تر شدن پوست کمک می کنند. تغییرات قابل مشاهده شامل کاهش خطوط ریز، چین و چروک و لکه های خورشیدی است. “کلاژن و الاستین بیشتر همچنین به معنای پوست ضخیم تر و محکم تر است، بنابراین شما کمتر دچار افتادگی پوست می شوید.”

درمان با LED می تواند لکه ها و آکنه را بهبود بخشد

نور LED آبی سبوم را کنترل می کند، آکنه و سایر باکتری ها را از بین می برد و سایر شرایط باکتریایی را برای بهبود شفافیت پوست محیا می کند. این در طول موج خاص 415 نانومتر است که شدیدترین ضد باکتری است. نور آبی در طول موج مناسب، اثر ضد التهابی نیز دارد و نشان داده شده است که نه تنها شیوع آکنه را کاهش می‌دهد، بلکه به جلوگیری از بروز آن کمک می‌کند.

یک مطالعه در دانشگاه شیکاگو در سال 2015 ثابت کرد، ترکیب نور قرمز و آبی مزایای از بین بردن آکنه را افزایش می دهد. به همین دلیل است که تنظیمات ضد آکنه روی دستگاه اغلب به رنگ بنفش در می آید که نورهای هر دو رنگ را با هم ترکیب می کند.

درمان با ال ای دی می تواند خلق و خوی شما را تقویت کند

ال ای دی می تواند بر سطح هورمون ما تأثیر بگذارد و می تواند سطح سروتونین (هورمون شادی) و ملاتونین (هورمون خواب) را افزایش دهد و همچنین کورتیزول (هورمون استرس) را متعادل کند.

چرا پزشکان پوست درمان ال ای دی را توصیه می کنند؟

درمانگران پوست و پزشکان، مدت هاست که درمان های ال ای دی مستقل را برای بهبود و حفظ سلامت پوست ارائه می دهند. اما به طور فزاینده ای، پزشکان ال ای دی را به عنوان یک مکمل ضروری برای درمان های تهاجمی تر مانند میکرونیدلینگ و لیزر می دانند. و درمان با ال ای دی آرام‌کننده و متعادل کننده است و توصیه می شود حتما بعد از میکرونیدلینگ نوردرمانی با سطح پایین را شروع کنید.

نور ال ای دی همچنین سیستم لنفاوی را تحریک می کند و سیستم ایمنی را تقویت می کند، و از دستگاه های حرفه ای ال ای دی برای بیماری های پزشکی غیر مرتبط با پوست مانند استئوآرتریت، بهبود زخم، درد عضلانی و ریزش مو استفاده می شود.

استفاده مداوم از دستگاه ال ای دی کلیدی است

التهاب در بدن و پوست یک مسئله دائمی و مادام العمر است – به این معنی که درمان ال ای دی باید یک عادت ثابت باشد. ال ای دی مانند ورزش است  هر چه بیشتر انجام دهید، بیشتر به دست می آورید.” یک جلسه فعالیت سلولی را افزایش می دهد، اما چندین جلسه نتایج قابل توجه ای را ارائه می دهد. این به این دلیل است که سلول های پوست شما نور را به طور متفاوتی در روزهای مختلف جذب می کنند و به آن واکنش نشان می دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا