جوش های سر سفید روی صورت چرا ظاهر می شوند و چگونه آنها را از بین ببریم؟

بسیاری از زنان دارای جوش های سرسفید در صورت و به خصوص روی بینی خود هستند. این یکی از اشکال آکنه است که به دلیل مسدود شدن منافذ ایجاد می شود. علت آن ترشح بیش از حد سبوم است.

دلایل ایجاد جوش های سر سفید روی بینی

غدد چربی می توانند با سبوم اضافی، سلول های مرده و البته کثیفی مسدود شوند. در این حالت باکتری ها به سرعت در آنها رشد می کنند و منجر به التهاب می شوند. جوش های سرسفید روی پوست ظاهر می شوند که می توانند به رنگ گوشت نیز باشند. اغلب آنها در ناحیه T روی صورت – بینی، پیشانی و چانه ظاهر می شوند.

باکتری ها آکنه توسط پروپیونی باکتریوم آکنه ایجاد می شود که در منافذ ایجاد می شود و به التهاب کمک می کند.

تغذیه اشتباه اگر غذاهای ناسالم حاوی چربی های ترانس زیاد بخورید، پوست شما به شدت آسیب می بیند.

عادت های بد. سبک زندگی ما تاثیر زیادی روی پوست ما دارد. سیگار کشیدن، استرس، الکل، کمبود خواب – همه اینها منجر به التهاب پوست می شود. و آکنه نیز از نور خورشید یا محیط آلوده ظاهر می شود.

هورمون ها هنگامی که سطح هورمون تغییر می کند، غدد چربی می توانند شروع به تولید سبوم بسیار بیشتری کنند. این منجر به ظهور مارماهی های بسته می شود.

چگونه از شر نقاط سفید خلاص شویم؟

از بین بردن چنین جوش هایی غیرممکن است. به طور کلی، متخصصان توصیه نمی‌کنند که هیچ آکنه‌ای را از بین ببرید، زیرا ایجاد عفونت در زیر پوست آسان است یا منجر به ظاهر شدن زخم می‌شود.

داروهایی برای جوش سر سفید

استفاده از محصولات مخصوصی که پوست را التیام می بخشد و التهاب را برطرف می کند، توصیه می شود. این شامل:

رتینوئیدها؛

اسید سالیسیلیک؛

پراکسید بنزن

متخصصان زیبایی همچنین لایه برداری، پاکسازی حرفه ای صورت را توصیه می کنند. اما این اقدامات باید زیر نظر یک متخصص انجام شود.

درمانهای خانگی

در خانه، می توانید با کمک داروهای مردمی از شر جوش های سر سفید خلاص شوید. بنابراین، می توانید از جوش شیرین استفاده کنید که pH پوست و تولید سبوم را عادی می کند. همچنین منافذ را به خوبی پاک می کند. می توانید با مخلوط کردن جوش شیرین با آب ماسک درست کنید. باید قوام غلیظی بدست آورید. این مخلوط در مناطق مشکل دار اعمال می شود و 20 دقیقه باقی می ماند.

عسل که به خاطر اثر شفابخشش معروف است اثر خوبی دارد. پوست را مرطوب می کند، باعث جوان سازی آن می شود و ظاهری سالم به آن می بخشد. باید عسل را در یک حمام آب تا دمای مناسب گرم کنید و آن را روی نواحی مستعد آکنه بمالید. بگذارید 20 دقیقه بماند سپس عسل را بشویید و پوست را با کرم مرطوب کنید.

برای جلوگیری از جوش های سرسفید، به خوبی از پوست خود مراقبت کنید. به یاد داشته باشید که آرایش را پاک کرده و صورت خود را کاملا بشویید. همچنین به طور مرتب از محصولات مراقبت از پوست که باید مناسب شما باشد استفاده کنید. این کار از التهاب روی صورت جلوگیری می کند.

معصومه لطفی آرایش داتکام

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا