تفاوت آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

تفاوت آبرسان و مرطوب کننده چیست؟

تفاوت بین کرم آبرسان و مرطوب کننده

به هر طرف که می روید، برندهای مختلف سعی می کنند محصولاتشان را به شما بفروشند که نوید پوستی سالم، صاف و درخشان را می دهد. هنگامی که با تعدادی از محصولات مختلف برای آبرسانی و مرطوب کردن پوست خود در فروشگاه مواجه می شوید، اولین قدم این است که درک خوبی از آبرسان و مرطوب کننده و اینکه هر فرآیند واقعاً به چه معناست و شامل می شود، داشته باشید.

در مورد تمام محصولات آبرسان و مرطوب کننده موجود در بازار امروزه صحبت های زیادی وجود دارد، اما کدام یک را باید استفاده کنید؟

فواید آبرسانی و مرطوب کنندگی چیست؟

چرا اصلا باید به آبرسانی و رطوبت پوست اهمیت دهید؟

به عبارت ساده، هیدراتاسیون مبتنی بر آب است در حالی که مرطوب کننده مبتنی بر روغن است. اگر پوست شما کم آب است، نیاز به آبرسانی دارید، اما اگر پوست شما خشک است، فاقد چربی است و نیاز به مرطوب شدن دارد.

هیدراتاسیون چیست؟

یک آبرسان (مانند اسید هیالورونیک) با استفاده از مواد خاصی به آبرسانی پوست کمک می کند. این مواد آب موجود در محیط یا محصول را جمع آوری کرده و از طریق هوا به پوست جذب می کنند. این لایه نازک آب مانند یک سپر محافظ عمل می کند و به پوست کمک می کند تا رطوبت طبیعی خود را حفظ کند، رشد کند، سالم و قوی بماند و همچنین از مواد مضر موجود در محیط دور نگه دارد.

سرم اسید هیالورونیک خالص نمونه کاملی از آبرسان است. مانند این است که یک بطری بزرگ آب برای پوست خود فکر کنید. اسید هیالورونیک فواید متعددی دارد که مهمترین آنها آبرسانی است.

به یاد داشته باشید که صرف نظر از نوع پوست شما (خشک، چرب، مختلط) یا هر مشکل پوستی دیگری که ممکن است داشته باشید (آکنه، پیری، تیرگی)، پوست شما نیاز به آبرسانی دارد.

مرطوب کننده چیست؟

یک مرطوب کننده حاوی روغن هایی است که به حفظ رطوبت طبیعی پوست کمک می کند و باعث نرمی آن می شود. تمام پوست ها دارای یک سد طبیعی چربی (چربی) هستند، اما با خشک شدن یا پیر شدن پوست، این سد شروع به شکستن می کند و رطوبت پوست به تدریج از بین می رود.

“مرطوب کننده” به معنای به دام انداختن و قفل کردن رطوبت برای کمک به ایجاد یک سد محافظ طبیعی دیگر برای پوست شما و حفظ رطوبت آن است. این از از دست دادن آب جلوگیری می کند و تضمین می کند که پوست شما نرم و صاف باقی می ماند. همچنین از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند. همه انواع پوست به مرطوب کننده نیاز دارند، اما اگر بالای 25 سال دارید یا پوست خشکی دارید، ممکن است بیشتر از بقیه نیاز به مرطوب کردن داشته باشید.

آیا برای پوستم هم به آبرسانی و هم مرطوب کننده نیاز دارم؟

بله! آبرسان ها با کم آبی پوست مبارزه می کنند، در حالی که مرطوب کننده ها با پوست خشک مبارزه می کنند و این هیدراتاسیون را قفل می کنند و با ایجاد یک مانع از آن محافظت می کنند. البته برخی از محصولات هستند که هم آبرسان و هم مرطوب کننده هستند، مانند یک کرم آبرسان و مرطوب کننده چند منظوره.

آیا پوست های چرب نیاز به آبرسانی یا آبرسانی دارند؟

همه انواع پوست (از جمله چرب) می توانند از مرطوب کننده ها و همچنین محصولات آبرسان استفاده کنند. چربی های طبیعی پوست با استفاده بیش از حد از تونرها و پاک کننده ها از بین می روند که به نوبه خود باعث می شود پوست چربی بیشتری تولید کند که باعث چربی غیر طبیعی و آکنه بیشتر می شود. بنابراین، باید مطمئن شوید که از مرطوب کننده ها و محصولات آبرسان برای محافظت از پوست و تمیز نگه داشتن آن استفاده کنید.

برای پوست‌های چرب و مستعد آکنه، سرم‌های رتینول با اسید هیالورونیک آبرسانی زیادی به بدن می‌دهند، در حالی که مرطوب‌کننده‌های سبک وزن (که حاوی ترکیبات ضد آکنه و روغن نیز هستند) می‌توانند به حفظ رطوبت و محافظت از پوست شما کمک کنند.

برای آبرسانی و رطوبت از چه محصولاتی باید استفاده کرد؟

محصولاتی که به آبرسانی پوست کمک می کنند معمولاً به شکل سرم یا لوسیون رقیق شده هستند. به دنبال موادی مانند اسید هیالورونیک باشید. برخی از محصولات ترکیبی از اسید هیالورونیک با سایر مواد تشکیل دهنده برای مبارزه با مشکلات پوستی نیز هستند. به عنوان مثال، اگر محافظت از آنتی اکسیدان و روشن کنندگی برای شما مهم است، می توانید سرم ویتامین C حاوی اسید هیالورونیک را امتحان کنید.

مرطوب‌کننده‌ها، لوسیون‌ها، روغن‌ها و کرم‌ها معمولاً رطوبت را حفظ می‌کنند. اگر پوست چرب‌تری دارید، به دنبال لوسیون‌های روشن‌تر باشید و برای پوست‌های خشک‌تر، کرم‌های غنی بهترین کارایی را دارند. در طول روز، اکثر مردم یک لوسیون سبک و یک کرم سنگین تر در شب را ترجیح می دهند.

مرطوب کننده مناسب برای من چیست؟

همه ما می دانیم که اغلب اوقات، آنچه به بدن خود وارد می کنیم می تواند به همان اندازه روی پوست ما تأثیر بگذارد. آب ضروری است و نوشیدن آن ساده ترین راه برای آبرسانی به پوست است. همچنین خوردن میوه و سبزیجات کافی را فراموش نکنید.

اما زمانی که نوبت به درمان پوست خود از بیرون می رسد، باید از محصولات قدرتمندی استفاده کنید تا رطوبت پوست خود را در سطح متعادل نگه دارید تا در طول فصول شما را ببینید. همیشه بهتر است بهترین محصول آبرسان و مرطوب کننده را با کمی تحقیق که به آزمون و خطا اضافه شده است، پیدا کنید تا بهترین محصول را برای خود بیابید.

کلمه پایانی

آیا تا به حال احساس کرده اید که پوست شما از شما می خواهد که تشنگی خود را برطرف کنید؟ این همان چیزی است که مرطوب کننده ها و آبرسانی برای آن هستند. هر دو به شما کمک می کنند تا با خشکی و کم آبی مبارزه کنید و پوستی جوان و نرم داشته باشید.

آبرسانی در مقابل مرطوب کننده: آبرسانی به پوست ما احساس نرمی می دهد، اما اگر روغنی برای محافظت از آن نباشد، نرم نمی ماند. اگر آب برداشته شود، پوست خشک و پوسته پوسته می شود. با این حال، لکه دار کردن روغن روی پوست کم آب ممکن است آن را به طور قابل توجهی صاف کند، اما همچنان فاقد آن احساس شادابی است که فقط از آبرسانی ناشی می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا