هر آن چه برای تزریق بوتاکس صورت باید بدانید

به طور ساده، بوتاکس نام تجاری یک سم تولید شده توسط باکتری clostridium botulinum هست که درعضلات دور چشم و خطوط اخم و خطوط دیگر روی پیشانی و صورت تزریق می شود و به صورت موقت این عضلات را صاف می کند. این ماده حاوی پروتئین بسیارخالص Botulinum toxin است.

بوتاکس دارویی است که سال‌هاست پزشکان برای درمان‌های زیبایی و پزشکی از آن استفاده می‌کنند.

 بوتاکس دقیقاً در نقطه تحریک تکانه‌های عصبی بافت، تزریق می‌شود. در این صورت فعالیت عضلاتی که باعث ایجاد خطوط اخم می‌شود کاهش یافته و ظاهر صاف‌تری به خود می‌گیرد؛ بدون انقباض عضله، پوست به‌سختی چروک می‌شود. بوتاکس اغلب برای کاهش خطوط پیشانی، خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم و خطوط اخم استفاده می‌شود اما نمی‌تواند در کاهش چین‌وچروک‌های ناشی از آسیب خورشید یا گرانش مؤثر باشد.

چگونه بوتاکس عمل می کند؟

هر وقت اخم کردید یا می خندید، عضلات خاصی از صورت منقبض می شوند و خطوطی روی صورت ایجاد می کنند. بوتاکس با فلج کردن عضلات صورت بطور موقت این فعالیت عضلانی را کاهش می دهد و کمک میکند خطوط پیشانی، خطوط اخم و صورت صاف و باز شوند.

چین‌وچروک به‌طورمعمول بر عضله منقبض زیر پوست عمودند، به‌عنوان‌مثال عضله پیشانی یک عضله عمودی است اما خطوطی که درنتیجه انقباض ایجاد می‌شوند(مانند زمانی که ابروهای خود را بالا می‌برید)، افقی هستند. به همین ترتیب دو عضله‌ای که مسئول خطوط اخم هستند نیز به‌صورت افقی بین ابروها قرار می‌گیرند اما هنگام انقباض، عمودی به نظر می‌رسند.

روند تزریق بوتاکس صورت چگونه است؟

تزریق بوتاکس فقط چند دقیقه طول می‌کشد. نیازی به بیهوشی نخواهید داشت. متخصص شما از یک سوزن کوچک برای تزریق بوتاکس به عضلات خاص استفاده می‌کند، انتخاب متخصص ماهر برای تزریق بوتاکسِ صورت، اصلاً شوخی‌بردار نیست! تزریق عمیق‌تر از حد لازم، یا اشتباه در ناحیه تزریق ممکن است عوارض جانبی خطرناکی مثل افتادگی پلک و چشم‌ها را به دنبال داشته باشد؛ بنابراین به پیشنهاد اطرافیانی که تجربه بوتاکس صورت داشته‌اند توجه کنید.

به‌طورکلی 7 تا 14 روز طول می‌کشد تا بوتاکسِ صورت اثر کامل داشته باشد. باید از مصرف آسپرین و داروهای ضدالتهاب 2 هفته قبل از درمان جلوگیری کنید تا از کبودی پیشگیری کنید.

از مالیدن محل تزریق به مدت 24 ساعت خودداری کنید تا بوتاکس را به منطقه دیگری پخش نکنید. همچنین ممکن است پزشک به شما بگوید که پس از انجام بوتاکس صورت، 6 الی 8 ساعت ورزش نکنید و نشسته بخوابید.

آیا بوتاکس صورت نیاز به تمدید دارد؟

بله! اثرات ناشی از بوتاکس صورت نهایتاً 3 تا 6 ماه طول خواهد کشید. با بازگشت آرام عملکرد عضلات، خطوط و چین‌وچروک‌ها دوباره ظاهر می‌شوند و باید دوباره تزریق بوتاکسِ صورت بگیرد، پس اگر تحمل درد آن‌چنانی ندارید بهتر است روش‌های دیگری استفاده کنید. روش های ساده ای برای سفت شدن پوست مانند ورزش های ساده و تغذیه مناسب وجود دارند و یا میتوانید از آروماتراپی استفاده کنید. این روش ها  را برای جوان‌سازی و سلامت پوستتان امتحان کنید.

هزینه بوتاکس صورت چقدر است؟

مانند اکثر درمان‌های آرایشی، بسته به منطقه‌ای که برای درمان می‌روید قیمت بوتاکس صورت بسیار متفاوت است. بعضی از پزشکان برای هر واحد بوتاکس استفاده شده هزینه می‌گیرند.

هزینه درمان بوتاکس برای درمان‌های پزشکی مثل تعریق زیاد و میگرن کاملاً متفاوت است. علاوه بر قیمت، کیفیت نتیجه همیشه به این بستگی دارد که در انتهای دیگر سوزن، از چه موادی برای تزریق به پوست شما استفاده می‌شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا