بهترین روتین مراقبت از پوست کره ای

بهترین روتین مراقبت از پوست کره ای

همه ما وقتی در آینه نگاه می کنیم، پوستی زیبا و سالم با درخشش خاصی را دوست داریم. متأسفانه، اگرچه، همیشه اینطور نیست. پوست ما درست مانند حالات و احساسات ما تغییر می کند. گاهی صاف و زیبا و گاهی هیجان زده و ملتهب است، اما چه کنیم که هر روز پوستی شفاف و زیبا داشته باشیم؟روتین مراقبت از پوست کره ای می تواند به طور کامل پوست را هیدراته، تقویت و محافظت کند و همچنین مشکلات اساسی آن را برطرف کند. اما مراحل مراقبت از پوست کره ای چیست؟ ما از شما دعوت می کنیم برای آگاهی از این موضوع به خواندن این مقاله ادامه دهید.

روتین مراقبت از پوست کره ای چیست؟

روال مراقبت از پوست کره ای تقریباً در همه جا محبوب شده است. دلیل این امر نتایج فوری آن به ایمن ترین راه ممکن است. این به فلسفه مراقبت از پوست کره ای برمی گردد که می گوید با پوست باید به ملایم ترین روش برخورد کرد و باید با استفاده از مواد طبیعی آن را تمیز و مراقبت کرد.

راز داشتن پوستی عالی مانند کره ای ها این است که 10 مرحله مراقبت از پوست کره ای را دنبال کنید. بنابراین، بدون بحث بیشتر، اجازه دهید ببینیم که این مراحل در واقع چه هستند.

10 مرحله مراقبت از پوست کره ای

فلسفه مراقبت از پوست ملایم کره ای، درمان پوست با مواد طبیعی است. به طور کلی، مردم کره اغلب از این روش برای تمیز کردن و محافظت از پوست خود استفاده می کنند. 10 مرحله شامل موارد زیر است:

پاکسازی

اولین قدم در مراقبت از پوست کره ای شامل پاکسازی پوست از هر نوع آلودگی است. این آلاینده ها در آرایش صورت که در طول روز روی پوست مالیده می شود جذب می شوند و در نتیجه وارد منافذ پوست می شوند. در این مرحله اول باید از یک محصول روغنی برای پاکسازی صورت از آرایش و آلودگی استفاده کرد.

آرایش چشم نیز باید پاک شود. معمولا از روغن های طبیعی استفاده می شود. اگر به این روغن ها حساسیت ندارید، می توانند ایمن ترین محصولات موجود باشند. علاوه بر تمیز کردن پوست، آن را نیز مرطوب می کنند.

شستشو

تمیز کردن پوست با مرحله اول ختم نمی شود زیرا ممکن است هنوز مقداری آلودگی در منافذ و عمق پوست پنهان باشد، بنابراین باید از محصولی استفاده کنید که به تمیز کردن عمیق تر پوست کمک کند.

در مراقبت از پوست کره ای، پس از پاکسازی پوست از انواع آرایش و آلودگی، باید با محصولی بر پایه آب شسته شود. در واقع این شستشو مرحله قبل را کامل کرده و پوست را آماده می کند تا بتواند محصولات دیگر را جذب کند.

برای تمیز کردن کامل پوست می توانید از صابون های ملایم، ژل شستشو یا فوم استفاده کنید. محصول را روی پوست بمالید و پس از کمی ماساژ و پوشاندن تمام نواحی آن را بشویید. در این مرحله آلودگی های نهفته در منافذ پوست مانند آلودگی های محیطی، سبوم، عرق و … به خوبی از بین رفته و PH پوست نیز تنظیم می شود.

لایه برداری

اسکراب یا لایه برداری گام دیگری در روتین مراقبت از پوست کره ای است. در این مرحله با استفاده از یک اسکراب مناسب برای پوست، تمامی آلودگی ها از جمله سلول های مرده، عوامل ایجاد کننده آکنه و انواع جوش های سرسیاه و سرسفید از بین می روند.

استفاده از اسکراب کره ای به صورت روزانه ایده خوبی نیست زیرا پوست را به دلیل از بین رفتن لایه سطحی آن حساس می کند، اما انجام آن 2 تا 3 بار در هفته ضروری است. اگر پوست حساسی دارید، هفته ای یک بار کافی است. لایه برداری مداوم همچنین منافذ پوست را باز کرده و آن را روشن می کند و همچنین به پوست اجازه می دهد به خوبی نفس بکشد.

معمولا تونرهای برندهای کره ای از نظر فرمولاسیون با برندهای دیگر تفاوت کمی دارند زیرا از عصاره های طبیعی تشکیل شده و فوق العاده ملایم و سازگار با پوست هستند. مقداری از تونر را با استفاده از یک پد پنبه ای به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید و اجازه دهید به پوست نفوذ کند. تونر کره ای پوست را آبرسانی کرده و خشکی پوست را از بین می برد و آن را برای مرحله بعدی آماده می کند.

روغن ضروری

روغن های ضروری از مواد مغذی تشکیل شده اند و وظیفه اصلی آنها آبرسانی عمیق به پوست است. درست است که تونر در مرحله قبل پوست را مرطوب می کند اما با استفاده از اسانس ها پوست از رطوبت اشباع شده و خشکی آن کاملا برطرف می شود. همچنین به حفظ رطوبت در پوست کمک می کند.

علاوه بر این، حاوی مواد ضد پیری و تقویت کننده است. مقدار کمی از اسانس را روی دست خود اسپری کنید و به آرامی روی پوست صورت و گردن خود بمالید.

ماسک های ورقه ای

ماسک های ورقه ای نیز به دلیل سهولت استفاده و خواص مغذی که برای آبرسانی بیشتر و جذب مواد مغذی مورد نیاز پوست استفاده می شوند، در مراقبت از پوست کره ای بسیار محبوب هستند.

ماسک ورقه ای اجازه می دهد تا منافذ پوست به خوبی باز شوند تا مواد مغذی جذب سلول های پوست شود تا به ترمیم سلول های آسیب دیده کمک کند. برخی از ماسک های ورقه ای برای استفاده روزانه و برخی دیگر 2 تا 3 بار در هفته مناسب هستند.

سرم ها

سرم ها همچنین از مواد ضروری و ویتامین ها (مانند ویتامین های E، A و C) برای کمک به رفع مشکلات پوستی تشکیل شده اند. آنها معمولا سبک هستند و به سرعت جذب پوست می شوند. سرم ها حاوی کلاژن و الاستین هستند و به عمق سلول ها نفوذ می کنند. آنها به سفت شدن پوست و افزایش خاصیت ارتجاعی آن کمک می کنند.

اگر مشکل خاصی با پوست خود دارید، می توانید از سرم های تخصصی به عنوان مثال سرم های ضد پیری یا ضد آکنه استفاده کنید. این نوع سرم ها ترکیبات ویژه تری دارند. سرم ها نیز به روشن شدن رنگ پوست کمک زیادی می کنند.

مرطوب کننده کره ای برای مراقبت از پوست

در این مرحله باید از مرطوب کننده استفاده کنید، در غیر این صورت، تمام رطوبتی که از محصولات قبلی جذب شده است، فقط تبخیر می شود. هدف در این مرحله از مراقبت از پوست کره ای حفظ رطوبت و مواد مغذی دریافتی پوست در مراحل قبل است.

این کرم های مراقبت از پوست کره ای در حفظ سلامت پوست و رفع انواع مشکلات پوستی نیز بسیار موثر هستند. اگر شب‌ها روش‌های مراقبت از پوست کره‌ای را انجام دهید و از کرم‌های شب مرطوب‌کننده استفاده کنید، به دلیل سنگین و چرب بودن، روی سطح پوست می‌مانند و این به پوست کمک می‌کند تا خود را به خوبی بازسازی کند. در صورت استفاده از کرم روز، پوست صورت آماده استفاده از کرم ضد آفتاب یا پودر با جذب سریع خواهد بود.

کرم دور چشم کره ای

پوست اطراف چشم نیز مانند سایر نواحی صورت مهم است و باید از آن مراقبت کرد. در 10 مرحله مراقبت از پوست کره ای، یک مرحله به این ناحیه از صورت اختصاص داده شده است. مراقبت معمولاً با استفاده از محصولاتی مانند کرم دور چشم، ژل یا سرم انجام می شود.

کرم دور چشم برای تامین رطوبت بیشتر نیز استفاده می شود و با داشتن ترکیبات ضد چروک می تواند از بروز مجدد آنها جلوگیری کند. محصولات تخصصی دور چشم نیز قادر به رفع تیرگی و پف دور چشم و محافظت از آن در برابر عوامل مضر محیطی هستند.

ضد آفتاب

معمولاً آخرین مرحله مراقبت از پوست کره ای هنگام صبح، استفاده از کرم ضد آفتاب است. به یاد داشته باشید که پوست دست‌های شما نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، به‌ویژه اگر در طول روز دائماً آن‌ها را می‌شویید و در معرض مواد خشن یا نور خورشید قرار می‌دهید که باعث می‌شود پوست رطوبت خود را از

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا