دستور العمل انواع ماسک سفیده تخم مرغ برای انواع پوست

دستور العمل انواع ماسک سفیده تخم مرغ برای انواع پوست

وقتی صحبت از ماسک های صورت خانگی به میان می آید، از مواد آشپزخانه را می توان برای تغذیه پوست با انواع ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد تقویت کننده پوست استفاده کرد.یکی از این مواد تخم مرغ است. این ماده ساده و ارزان دارای فواید سلامتی مختلفی است. اما زمانی که تخم مرغ به صورت موضعی استفاده شود، می تواند به طرق مختلف برای پوست مفید باشد.با ما همراه باشید تا دستور العمل انواع ماسک سفیده تخم مرغ برای انواع پوست را برایتان شرح دهیم.
ماسک سفیده تخم مرغ برای انواع پوست
سفیده تخم مرغ را می توان با سایر مواد طبیعی ترکیب کرد، بنابراین می توانید فواید آنها را برای هماهنگی با نوع پوست خود و رفع نگرانی های خاص پوست ترکیب کنید.
سفیده تخم مرغ ماده شفاف و چسبناکی است که زرده را احاطه کرده است. عملکرد بیولوژیکی آن محافظت از زرده است.
از نظر ترکیب، دو قسمت تخم مرغ بسیار متفاوت است. زرده تخم مرغ سرشار از چربی یا چربی است، در حالی که سفیده تخم مرغ تقریباً 90 درصد از آب و 10 درصد پروتئین تشکیل شده است. سفیده تخم مرغ سرشار از پروتئین و یک آنزیم طبیعی به نام لیزوزیم است که به عنوان یک عامل ضد میکروبی عمل می کند.
اینها اجزایی هستند که ماسک های صورت سفیده تخم مرغ را برای پوست مفید می کنند.
آبرسان
پروتئین های موجود در سفیده تخم مرغ مرطوب کننده هایی هستند که رطوبت را به پوست متصل می کنند. وقتی سفیده تخم مرغ به صورت موضعی استفاده شود، پوست را آبرسانی و مرطوب می کند. این یک اثر ضد پیری موقت ایجاد می کند که پوست را حجیم می کند و ظاهر خطوط و چین و چروک را کاهش می دهد.
ماسک صورت سفیده تخم مرغ پوست شما را هیدراته می کند و درخشش جوانی به شما می بخشد.

قابض خفیف
سفیده تخم مرغ قابض ملایمی است، به این معنی که با بیرون کشیدن چربی، کثیفی و مواد زائد از منافذ مسدود شده، پوست را تمیز می کند. به خصوص روی پوست های چرب یا مستعد آکنه خوب عمل می کند زیرا می تواند چربی اضافی را جذب کرده و منافذ را شفاف کند.
ماسک صورت سفیده تخم مرغ می تواند پوست شما را شفاف نگه دارد، درخشندگی را به حداقل برساند و به طور بالقوه از ایجاد آکنه جلوگیری کند. همچنین پوست را رنگ می کند و به آن احساس سفت و سفت می دهد.
باکتری های مولد آکنه را هدف قرار می دهد
آکنه زمانی ایجاد می شود که منافذ پوست با سلول های مرده پوست و چربی اضافی مسدود شود. این باعث ایجاد بستر مناسب برای رشد باکتری به نام p. آکنه ها جمع می شوند و باعث التهاب منافذ و در نتیجه ایجاد جوش می شوند.
سفیده تخم مرغ حاوی لیزوزیم است، آنزیمی با خواص ضد باکتریایی که باکتری های مولد آکنه را از بین می برد. این می تواند به درمان آکنه و جلوگیری از جوش زدن کمک کند.
ضد التهاب
سفیده تخم مرغ از دیرباز به عنوان یک درمان خانگی برای درمان بیماری های التهابی پوست استفاده می شود. هنگامی که روی پوست اعمال می شود، پروتئین های موجود در سفیده تخم مرغ یک پوشش محافظ تشکیل می دهند. این دارای اثرات ضد التهابی است که التهاب را تسکین می دهد. سفیده تخم مرغ حتی می تواند به عنوان یک درمان نقطه ای برای آرام کردن جوش های ملتهب استفاده شود.
ماسک صورت سفیده تخم مرغ برای پوست چرب
سفیده تخم‌مرغ برای پوست‌های چرب بسیار عالی است زیرا به بیرون کشیدن کثیفی، چربی و مواد زائد از منافذ شما کمک می‌کند. همچنین یک عنصر مرطوب کننده را فراهم می کند که برای محافظت از سد پوست شما مهم است.
آب لیمو به عنوان یک قابض عمل می کند، که اگر با سبوم بیش از حد مبارزه کنید، برای کنترل چربی عالی است. سرشار از ویتامین C است، یک آنتی اکسیدان قوی که آسیب را در سطح سلولی ترمیم می کند و حتی می تواند تولید کلاژن را افزایش دهد. هنگام استفاده از آب لیمو برای پوست، به یاد داشته باشید که مقدار کمی کمک می کند. آب لیمو حاوی اسید سیتریک است که می تواند رطوبت طبیعی پوست را از بین ببرد.
این ماسک صورت ساده دو ماده ای برای کاهش درخشندگی عالی است. با استفاده منظم، این ماسک صورت سفیده تخم مرغ می تواند به تنظیم تولید سبوم کمک کند. برای بهترین نتیجه، یک بار در هفته از آن استفاده کنید.
سفیده تخم مرغ 1 عدد
1/4 قاشق چایخوری آب لیمو
زرده تخم مرغ را از سفیده جدا کنید. سفیده تخم مرغ و آب لیمو را در ظرفی بریزید و مواد را با همزن بزنید تا کف کند. با یک برس یا پنبه، مخلوط را روی صورت خود بمالید، مطمئن شوید که یک لایه یکنواخت بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت 10 دقیقه روی پوست بماند، سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. صورت خود را با یک حوله خشک کنید و سپس از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید.
ماسک پاک کننده صورت سفیده تخم مرغ برای پوست های مستعد آکنه
عسل سرشار از آنتی اکسیدان های طبیعی است که به محافظت، ترمیم و جلوگیری از آسیب پوست کمک می کند. خواص درمانی آن می تواند به محو شدن جای آکنه کمک کند. همچنین به دلیل اثر تسکین دهنده آن بر روی پوست شناخته شده است و می تواند برای آرام کردن التهاب ناشی از آکنه استفاده شود. عسل همچنین آنتی باکتریال و ضد عفونی کننده است که می تواند از آکنه پیشگیری و درمان کند.
آب لیمو به عنوان یک قابض عمل می کند که چربی اضافی را از بین می برد و التهاب را کاهش می دهد. حاوی اسید سیتریک است که پوست را پاکسازی و تقویت می کند. این می تواند به درمان آکنه، جلوگیری از جوش و روشن شدن جای جوش کمک کند. با این حال، می تواند برای پوست بسیار خشن باشد، بنابراین از آن کم استفاده کنید.
این ماسک سفیده تخم مرغ برای کسانی که پوست چرب دارند و با آکنه دست و پنجه نرم می کنند عالی است. عسل و آب لیمو از دیرباز در ماسک های صورت به دلیل خاصیت مبارزه با آکنه استفاده می شود. از این ماسک صورت یک بار در هفته برای جلوگیری از آکنه، تسکین التهاب و التیام جای جوش استفاده کنید.
سفیده تخم مرغ 1 عدد
1 قاشق چایخوری. عسل
1/8 قاشق چایخوری آب لیمو
همه مواد را به یک کاسه همزن تمیز اضافه کنید و هم بزنید تا کف کند. پس از ترکیب، از یک توپ پنبه ای استفاده کنید تا مخلوط را روی صورت خود بمالید. بگذارید ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند. با آب گرم بشویید و از یک مرطوب کننده سبک استفاده کنید تا هیدراتاسیون آن قفل شود.
ماسک مرطوب کننده صورت سفیده تخم مرغ برای پوست های خشک
آووکادو نه تنها سرشار از چربی های سالم است، بلکه منبع عالی ویتامین های C و E است که آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند که به بهبود و محافظت از پوست کمک می کنند. این ویتامین ها پوست شما را مرطوب، آبرسانی و سالم نگه می دارند.
ماست حاوی یک اسید آلفا هیدروکسی به نام اسید لاکتیک است که یک لایه بردار طبیعی است که سلول های مرده پوست را از بین می برد. این ماده محبوب مراقبت از پوست به بهبود رنگ و بافت پوست شما کمک می کند و منجر به پوستی روشن تر و صاف تر می شود. اسید لاکتیک همچنین یک مرطوب کننده است که رطوبت را جذب می کند و باعث می شود ماست به طرز فوق العاده ای آبرسان پوست شود.
از این ماسک آبرسان سفیده تخم مرغ هفته ای یکبار برای مرطوب کردن و جوانسازی پوست خشک استفاده کنید.
سفیده تخم مرغ 1 عدد
2 قاشق غذاخوری آووکادو له شده
1 قاشق چایخوری. ماست ساده
در یک کاسه، آووکادو را له کنید تا هیچ گلوله ای باقی نماند. سپس ماست را اضافه کرده و هم بزنید تا یکدست شود. سفیده تخم مرغ را در یک کاسه تمیز با همزن بزنید تا کف کند. همه مواد را با هم مخلوط کرده و مخلوط کنید تا خمیری یکدست به دست آید. ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند. از یک دستمال کاغذی برای پاک کردن ماسک استفاده کنید، سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. پوست خود را با یک حوله خشک کنید و در حالی که پوست شما هنوز کمی مرطوب است، از مرطوب کننده استفاده کنید.
ماسک تسکین دهنده صورت سفیده تخم مرغ برای پوست های حساس
کسانی که دارای بیماری های التهابی پوستی مانند آکنه، اگزما و روزاسه هستند، از اثرات خنک کننده و ضد التهابی خیار لذت خواهند برد. این میوه با طراوت می تواند التهاب و تحریک را تسکین دهد. بعلاوه، خیار برای کاهش پف کردگی و “بیدار کردن” پوستی که ظاهری خسته دارد، عالی است. زمانی که پوست شما قبل از شروع روز نیاز به اصلاح کمی دارد بسیار عالی است. اگرچه خیار عمدتاً از آب تشکیل شده است، اما می تواند به جذب مواد دیگر در پوست کمک کند.
ماست حاوی اسید لاکتیک است، یک لایه بردار طبیعی که می تواند سلول های مرده پوست را از بین ببرد و پوست را درخشان کند. اگرچه این یک آلفا هیدروکسی اسید (AHA) است، اما اسید لاکتیک نیز یک مرطوب کننده است، به این معنی که رطوبت را به داخل جذب می کند.
عسل حاوی خواص ضد باکتری، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی طبیعی است که اثر شفابخشی بر روی پوست دارد.
این ماسک سفیده تخم مرغ ترکیبی از موادی است که دارای خواص لایه برداری ملایم، تسکین دهنده و شفابخش است که می تواند پوست حساس را مرطوب و درخشان کند.
سفیده تخم مرغ 1 عدد
1 قاشق چایخوری. ماست ساده
1 قاشق چایخوری. عسل
1 قاشق چایخوری. آب خیار
نصف خیار پوست کنده را در مخلوط کن مخلوط یا پوره کنید تا به حالت خمیر آبکی در بیاید. از یک صافی برای جدا کردن آب میوه از پالپ استفاده کنید. بقیه مواد را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شوند. با استفاده از یک تکه پنبه مخلوط را روی صورت خود بمالید و اجازه دهید ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه بماند. برای سفت شدن منافذ با آب سرد بشویید. پوست را با یک حوله خشک کنید و در حالی که پوست شما هنوز کمی مرطوب است از یک مرطوب کننده استفاده کنید. این رطوبت را مسدود می کند.
ماسک صورت سفیده تخم مرغ روشن کننده برای پوست کدر
زردچوبه یک ماده همه کاره با فواید پوستی فراوان است. این پودر طلایی حاوی خواص ضد التهابی قوی است که به آرام کردن التهاب و تسکین سوزش پوست کمک می کند. به علاوه، زردچوبه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به بهبود و محافظت از پوست کمک کند. این یک اثر ضد پیری دارد که می تواند ظاهر چین و چروک را کاهش دهد، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهد و پوست شما را انعطاف پذیر نگه دارد.
آب پرتقال یکی دیگر از منابع عالی آنتی اکسیدان است. این مرکبات سرشار از ویتامین C است که برای سلامت پوست بسیار حیاتی است. ماهیت اسیدی آب پرتقال می تواند پوست را تقویت کند، که می تواند رنگ پوست را یکدست کرده و چهره شما را بهبود بخشد. آب پرتقال همچنین دارای خاصیت روشن کنندگی است که پوست شما را درخشان می کند.
این ماسک سفیده تخم مرغ با ترکیبی از خواص ضد باکتریایی، ضد التهابی و ضد پیری زردچوبه و آب پرتقال، پوست را روشن و جوان می کند. برای مبارزه با تیرگی پوست هفته ای یکبار از آن استفاده کنید.
سفیده تخم مرغ 1 عدد
1/2 قاشق چایخوری پودر زردچوبه
1/4. قاشق چایخوری آب پرتقال
سفیده تخم مرغ و آب پرتقال را در ظرفی با همزن بزنید تا کف کند. پودر زردچوبه را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. از یک برس آرایشی تمیز برای اعمال ماسک روی صورت خود استفاده کنید. مخلوط را با حرکات نرم و دایره ای روی پوست خود ماساژ دهید. این به پوست شما کمک می کند تا مواد را جذب کند. بگذارید ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند. پس از خشک شدن ماسک، آن را با آب گرم بشویید. از یک حوله برای خشک کردن صورت خود استفاده کنید و از یک مرطوب کننده استفاده کنید.
ماسک صورت ضد پیری سفیده تخم مرغ برای پوست بالغ
آلوئه ورا یک عنصر رایج در بسیاری از داروهای خانگی است. دارای خواص ضد باکتری و ضد التهابی است که آن را به یک ماده موثر برای درمان پوست تبدیل می کند. مانند سایر مواد غنی از آنتی اکسیدان، می تواند به کاهش روند پیری پوست کمک کند. جدا از خواص دارویی، آلوئه ورا بسیار مرطوب کننده و آبرسان است و پوستی لطیف برای شما به ارمغان می آورد.
روغن زیتون یکی دیگر از مواد همه کاره با فواید زیادی برای پوست است، چه مصرف شود و چه به صورت موضعی. این روغن سرشار از ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که می تواند به ترمیم و محافظت از پوست شما در برابر پیری زودرس کمک کند. همچنین غیر کومدون زا است، به این معنی که می تواند بدون مسدود کردن منافذ پوست، درخشندگی سالمی به شما بدهد. بهتر از همه، روغن زیتون برای پوست بسیار ملایم است و حتی روی حساس ترین پوست ها نیز به خوبی عمل می کند.
ماسک صورت سفیده تخم مرغ دارای اثر سفت کننده ای است که می تواند پوست را بلند کند. اما وقتی صحبت از پیری پوست می شود، سفیده تخم مرغ بهتر است با ترکیبات آبرسانی ترکیب شود که آن را چاق و سالم نگه می دارد. روغن زیتون و آلوئه ورا بسیار مرطوب کننده هستند. به علاوه، آنها دوز سالم آنتی اکسیدان را برای پوست جوان اضافه می کنند.
سفیده تخم مرغ 1 عدد
1 قاشق چایخوری. ژل آلوئه ورا
1/2 قاشق چایخوری روغن زیتون
تمام مواد را در یک کاسه مخلوط کنید تا یکدست شود. از یک برس تمیز استفاده کنید تا یک لایه یکنواخت از مخلوط را روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه بماند. با آب گرم بشویید و پوست خود را با حوله خشک کنید. در آخر یک مرطوب کننده بزنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا