چگونه خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهیم

چگونه خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش دهیم

در برخی مواقع، همه ما در آینه نگاه می کنیم و متوجه می شویم که پوست ما مانند گذشته نیست. چین و چروک ها، چین و چروک ها و خطوط بیان اولین نشانه هایی هستند که به ما می گویند پوست ما در حال از دست دادن خاصیت ارتجاعی است. سن مقصر اصلی شل شدن و کرخت شدن پوست است، اما دلایل دیگری نیز وجود دارد که چرا پوست شما سریعتر از آنچه تصور می شود پیر می شود.

چرا پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد؟

قرارگیری در معرض نور خورشید

در این مرحله ممکن است متوجه شده باشید که خورشید می تواند دشمن شماره 1 پوست شما باشد. بله، همه ما دوست داریم طوری به نظر برسیم که به تازگی از تعطیلات ساحلی خود برگشته ایم، اما قرار گرفتن مداوم در معرض نور خورشید واقعاً می تواند به پوست شما آسیب برساند.اشعه ماوراء بنفش عامل اصلی آسیب پوست است و روند پیری پوست شما را تسریع می کند. یک مطالعه بالینی که قرار گرفتن در معرض نور خورشید را در بین نزدیک به 300 زن بررسی کرد، نشان داد که قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش در واقع مسئول حدود 80 درصد از علائم قابل مشاهده پیری است.

هنگامی که پوست خود را برای مدت طولانی در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار می دهید، واکنش طبیعی پوست شما تولید بیش از حد الاستین غیرطبیعی است که به نوبه خود باعث شکسته شدن کلاژن و ایجاد چین و چروک و افتادگی می شود.

سیگار کشیدن

اگر سیگاری هستید و نیاز به دلیل دیگری برای ترک سیگار دارید، اینجاست: سیگار به شدت به پوست شما آسیب می رساند و باعث پیری آن بسیار سریعتر از افراد همسن شما می شود که سیگار نمی کشند.

تحقیقات نشان داده است که در سن 30 سالگی افراد سیگاری علائم پیری مانند خطوط، چین و چروک و افتادگی پوست را نشان خواهند داد. خبر خوب این است که به محض ترک سیگار، پیری زودرس می تواند کند شود. نشان داده شده است که سیگاری های فعلی چین و چروک شدیدتری نسبت به سیگاری های قبلی دارند.

پوست خشک

یکی از دلایل اصلی کاهش تورور پوست، کم آبی بدن است. وقتی به بزرگسالی می رسیم، بدن ما حدود 60 درصد آب است، بنابراین جای تعجب نیست که کاهش آب بدن شما عواقبی داشته باشد.

هنگامی که پوست شما کم آب می شود، متوجه خواهید شد که شروع به پوسته پوسته شدن، شل شدن و چروک شدن می کند. خبر خوب این است که هیدراته نگه داشتن پوست از درون (با نوشیدن آب و مرطوب کردن) می تواند به جبران مایعاتی که به شدت به آن نیاز دارد کمک کند.

متأسفانه، با افزایش سن، سطح استروژن ما شروع به کاهش می کند. استروژن گلیکوزامینوگلیکان ها (GaGs) را افزایش می دهد که همراه با الاستین و کلاژن یکی دیگر از اجزای حیاتی پوست شما هستند.

GaG ها که قندهای آمینه نیز نامیده می شوند، موادی هستند که فضای بین الاستین و کلاژن را پر می کنند. انواع مختلفی از GaG ها وجود دارد و برخی از رایج ترین آنها شامل کراتین سولفات، اسید هیالورونیک، هپارین و غیره می باشد.

برخی از زنان در دوران یائسگی تصمیم می گیرند از محصولات مراقبت از پوست مانند کرم ها و سرم های حاوی اسید هیالورونیک استفاده کنند که بیش از 800 برابر وزن مولکولی خود را در آب نگه می دارد و آن را به یک جایگزین عالی برای آبرسانی به پوست شما تبدیل می کند.

کرم های پرو-کلاژن

کرم ها و لوسیون ها داروهای غیرتهاجمی عالی برای کمک به پوست شما برای بازیابی بخشی از خاصیت ارتجاعی خود هستند. شما می توانید این کرم ها را به عنوان کرم های تقویت کننده کلاژن یا به عنوان لوسیون های سفت کننده در بازار پیدا کنید. بسیاری از محصولات مراقبت از پوست وجود دارند که با افزایش تولید کلاژن و جلوگیری از تجزیه کلاژن به سفت شدن پوست شما کمک می کنند.

پوست شما بیشتر از کلاژن ساخته شده است. در واقع کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن شماست. جدای از پوست، استخوان‌ها، ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و رباط‌های شما به کلاژن نیاز دارند تا سلول‌ها را در کنار هم نگه دارند و به عنوان یک «چسب» طبیعی برای استخوان‌ها و ماهیچه‌ها عمل می‌کنند.

وقتی کلاژن به صورت خوراکی مصرف شود یا به صورت مستقیم روی پوست به عنوان کرم، سرم یا لوسیون استفاده شود، کلاژن خاصیت ارتجاعی پوست شما را بهبود می بخشد و حتی ظاهر چین و چروک و خطوط روی صورت شما را کاهش می دهد.

آیا کرم های پرو-کلاژن کار می کنند؟

کرم ها در یک شیشه معجزه نمی کنند، بنابراین اگرچه نباید انتظار نتایج مشابهی را داشته باشید که با یک روش تهاجمی زیبایی به دست می آورید، اما می توانند نتایج عالی به شما بدهند. متخصصان پوست پیشنهاد می کنند که بسیاری از مواد تشکیل دهنده ضد پیری و سایر محصولات مراقبت از پوست می توانند در صورت استفاده منظم نتایج قابل توجهی به همراه داشته باشند.

در یک کرم تقویت کننده کلاژن به دنبال چه چیزی باشیم؟

محصولات تقویت کننده کلاژن با افزایش تولید کلاژن در بدن شما کار می کنند که باعث پر شدن برخی از فضاهای بین لایه های پوست شما می شود. انواع مختلفی از کلاژن وجود دارد، اما نوع 1 مهمترین آنها برای خاصیت ارتجاعی پوست شما است.

هنگامی که به دنبال یک محصول مراقبت از پوست کلاژن هستید، مطمئن شوید که کلاژن نوع 1 بخشی از ترکیبات آن است. همچنین به دنبال کرم های کلاژن باشید که با سایر ترکیبات مبارزه کننده با چین و چروک مانند اسید هیالورونیک، آنتی اکسیدان ها و ویتامین C کار می کنند.کلاژن برای شکل‌گیری مناسب به ویتامین C نیاز دارد، بنابراین کرم‌ها یا سرم‌های ترکیبی کلاژن و ویتامین C گزینه‌های عالی برای بهبود خاصیت ارتجاعی پوست هستند.

بهبود خاصیت ارتجاعی پوست به طور طبیعی

اگر به دنبال بازگرداندن خاصیت ارتجاعی به پوست خود هستید، بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که رژیم مراقبت از پوست خود را با چند تغییر سبک زندگی همراه کنید. اینها برخی از اقداماتی است که می توانید برای بهبود طبیعی کشسانی پوست خود انجام دهید و به کرم تقویت کننده کولاژ خود شانس بیشتری برای کار کردن بدهید.

کرم ضد آفتاب بزنید

همانطور که می دانید، قرار گرفتن پوست در معرض آفتاب آسیب زیادی به شما وارد می کند، بنابراین از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و اگر قرار است برای مدت طولانی در معرض نور خورشید باشید، سعی کنید از کلاهی استفاده کنید که به صورت شما سایه می دهد.

خواب

یک خواب خوب شبانه به ترمیم پوست شما کمک می کند و به آن تغییری برای مبارزه با رادیکال های آزاد، افزایش تولید کلاژن و اجازه می دهد تا کرم ها و سرم های شما بهتر عمل کنند. به بزرگسالان 26 تا 64 سال توصیه می شود که 7 تا 9 ساعت بخوابند.

سالم بخورید

شکر تصفیه شده بیش از حد مولکول هایی را در جریان خون شما ایجاد می کند که به تجزیه کلاژن و الاستین کمک می کند، بنابراین یک مشت توت فرنگی یا سایر میوه های سرشار از ویتامین C را تغییر دهید.

یک رژیم غذایی سالم و مغذی می تواند برای پوست شما معجزه کند و شما می توانید با خوردن غذاهایی که به افزایش تولید کلاژن و الاستین خود کمک می کنند، مانند سالمون، آووکادو، کلم و میوه ها و سبزیجات قرمز مانند توت فرنگی، تربچه، به بدن خود کمک کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این یک سایت آزمایشی است
ساخت با دیجیتس
Scroll to Top
اسکرول به بالا